|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#661 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
På sine egne barns vegne, kanskje ikke. Jeg hadde ikke gjort som henne men hun står dessverre fritt til å ta det valget.
![]() |
#662 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenFantastisk bra innlegg, Katta!
![]() |
#663 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det er jo io ikke ufint. Hvis mitt barn detter om i krampet etter MMR-vaksinen, så vil jo flere bli skremt og noen sikkert la være å vakinere. Uavhengig av hva JEG mener om saken egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenOg når det gjelder tomatsuppespisinga, er det vel greit at man tøyser om det, hadde følgende eksen til Maylen opplevde vært mer alvorlige enn "bare" omgangssyke, er jeg sikker på at flere hadde ikke vært i tvil om at en sånn risiko er man ikke villig til å ta, så fra nå av blir det slutt på tomatsuppespising. Bare for å være sikker.
![]() |
#665 |
Ringskrømt
|
Som sagt, jeg hadde absolutt blitt skremt av alvorlige bivirkninger, helt uavhengig av hva det hadde vært, men jeg håper og jeg velger å tro at jeg hadde klart å holde hode kaldt og informasjonskanalen åpen.
![]() |
#666 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hele cluet med misjon er vel at man er sikker på at man har funnet svaret og vil prøve å redde andre fra undergang. Å ikke bry seg med å advare andre hvis man er sikker på at vaksinen utløste autismen, ville jo være direkte ondt og egoistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Slumrende Ullteppe
|
Selvsagt ville du, og fler med - både i din omgangskrets, og de som evt. så barnet ditt falle om i kramper - bli skremt. Enkelte ville også kanskje la være å vaksinere barna sine.
![]() |
#668 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DE HAR DELT DEN OPP. Dette er visst vanskelig å få til om dagen men de klarte det for 5 år siden de familiene som jeg vet om.
![]() |
#669 |
frakoblet
|
Nei, jeg syns ikke det er greit å "tøyse" med det på den måten det ble gjort. Det syns jeg faktisk var et stygt spark mot en som har opplevd at hennes eget barn ble funksjonshemmet.
![]() |
#670 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å dele den opp. Hvorfor mener du det å dele opp vaksinen skal hjelpe for noe som helst, Pesten?
![]() |
#671 |
|
Jeg lurte også på dette tidligere i tråden, og fikk en litt oppklarende prikk tilsendt: Fordi det er en misstanke om at kombinasjonen av de tre gir litt for heavy reaksjon for de som er sårbare for bi virkningene.
![]() |
#672 |
Nå også i farger
Og jeg vil tro de ALLER fleste gjør det, sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Nå også i farger
Det som ikke var greit var at innlegg startet med: Dem har sikkert spist tomatsuppe. Det er ufint og spydig og jeh blir skikkelig irritert når jeg leser sånt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Sviiisj!!
|
Men dette med å dele opp vaksinen: hvis det er tilsetningsstoffene man er redd for, vil vel det å dele opp vaksinen bare gi mer tilføring av tilsetningsstoffer totalt sett, eller? Og hvis man er redd for at det inaktive viruset er skyldig, da burde man jo være mer redd for det levende viruset, og den faktiske sykdommen, som man jo ville hatt mye større risiko for å bli utsatt for dersom man ikke hadde vaksinen i utgangspunktet?
![]() |
#675 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Som vel er det jeg skrev - at man mener kroppen bare takler å hanskes med én og én vaksine om gangen. Men hvorfor tror man det? Har man sett noe lignende i andre sammenhenger? For eksempel at de som har blitt utsatt for forkjølelse og vannkopper samtidig er mer utsatt for autisme? Jeg forstår at man tror kombinasjonen blir for tøff for immunforsvaret, men jeg lurer litt på hvorfor man tror dette.
![]() |
#676 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenNå har pesten skrevet rett ut at hun mener mmr gir autisme. Noe som faktisk ikke stemmer siden det ikke er overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte. Jeg synes det er direkte ufint å hevde noe slikt mot bedre vitende. Pestens personlige historie er hennes egen og hun har all rett til å gjengi det hun har opplevd. Men det er ikke sånn at hun tilfeldigvis er observert i sin situasjon også har dette påvirket andre. Hun hadde vært på fp i superkort tid før hennes mening om mmr-vaksinen var kjent og alle som ønsket å imøtegå henne i en diskusjon for sikkerhets skyld på forhånd ble avfeid med blablabla-smileyen og hva har du. |
![]() |
![]() |
#677 |
|
Nettopp. Det er dette jeg gjerne skulle hatt litt mer informasjon om. For det må da blitt forsket på?
![]() |
#678 |
Metallica!!
|
Jeg er helt på linje med deg her. Jeg synes det er like ufint å spre skremselspropaganda og usannheter på denne måten som det er å sleivsparke tilbake. Hva hun velger å gjøre med sine unger får være en ting, men å gå ut å bevisst spre denne feilinformasjonen, som igjen kan skremme folk fra å vaksinere ungene, svekke gruppeimmuniteten og sørge for at kanskje flere unger får alvorlige skader av meslinger basert på egen synsing er så stygt at jeg mangler ord.
Det er vel enda flere land som gir MMR som 3 vaksiner og ikke 1. Så forskning skulled et finnes nok av. Hovedargumentet er vel at en tror reaksjonene blir mindre hvis kroppen får tid til å hente seg inn igjen mellom hver vaksine eller noe sånt.
![]() |
#679 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Kan man ut fra dette dra en konklusjon om at vaksine ikke utløser autisme hos noen barn? Kan autisme utløses av flere ting, og vaksine kan være en av dem? Jeg bare spør, fordi jeg ikke kan se at "det er ikke overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte" kan brukes til å motbevise Pestens påstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Metallica!!
|
Hææ? Jeg trodde det var Lille meg som var en bekjent eller noe av noen her inne. Jeg har ikke fått det inntrykket av pesten, men jeg kan godt ta feil.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|