Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ut og gå med alle sammen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 13:42   #1
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Da har jeg ringt og meldt meg som bøssebærer, men det gjenstår å se om vi får tildelt noen rute. Jeg håper det, for sønnen min gleder seg så.

Gammel 24-10-10, 14:21   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fornøyd med facebook-lista mi. Det er lenge siden jeg så noen skikkelig idiotiske statuser.

Vi hadde egentlig meldt oss til å gå, men måtte trekke oss fordi lillebror har feber. Nå holder vi oss inne, med pengene klare til de som kommer hit. Det er visst mange som har meldt seg til å gå i år.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:26   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte vi skulle gå, men så hadde de fått nok bøssebærere her i byen.

Gammel 24-10-10, 14:46   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi går ikke, men er klare med penger når det ringer på døra.

Ellers kan jeg konstatere at jeg har ganske ok folk på fb listen min, for det er ingen som har hevet seg på denne kjedemeldingen.

Gammel 24-10-10, 19:19   #5
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi går ikke, men er klare med penger når det ringer på døra.

Ellers kan jeg konstatere at jeg har ganske ok folk på fb listen min, for det er ingen som har hevet seg på denne kjedemeldingen.

Signerer denne.

Gammel 24-10-10, 15:03   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Fattigdom er relativt. Det som klassifiseres som fattigdom i Norge, er milevis unna å bo i telt i en flyktningleir og leve på en kopp ris om dagen.
Javisst finnes det mange her i landet som har problemer, som av ulike årsaker faller utenfor de hjelpetiltak som finnes. Jeg synes allikevel ikke det er grunn god nok til å la være å yte bistand utover landegrensene.

Gammel 24-10-10, 15:26   #7
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg skal være hjemme å gi!!!

Sitter å irriterer meg grønn av facebook statuser om at vi heller bør bruke pengene på norge.... :sinna:

Gammel 24-10-10, 15:27   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke om jeg tør innrømme det, men jeg er på jobb og rekker ikke hjem for å gå. Familien er i farta da, så det blir ikke sluntret unna.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:29   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Acsa sa det.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:43   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Signerer rett og slett Acsa som hadde et veldig bra innlegg.

Vi er dessverre veldig lite flinke til å se hvor bra vi egentlig har det her i Norge.
Selvsagt har vi de som ikke har det bra i Norge også, men vår fattigdomsgrene vil vel nesten bli sett på som velstand i mange land.
Vi bor i en velferdsstat og har goder som vi bør være utrolig glad for at vi har.

Jeg skal ikke være bøssebærer, nå har jeg nettopp kommet hjem fra håndballkamp. Minsten spiller det og vi har vært å sett på han.
Men pengene til bøssa er klar da.

Gammel 24-10-10, 15:46   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Acsa sa det ja - hilsen ei som er sjeleglad for å være født i Norge - og i rein takknemlighet over hvor uendelig godt jeg har det, gir så det monner til de som ikke har det fullt så bra.

Gammel 24-10-10, 15:53   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi holder på å gjøre oss istand til å gå nå. Lillesøster har gledet seg lenge.
Og ja vi har faktisk råd til yte en skjerv alle mann. Hvert øre og kroner hjelper.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:56   #13
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Acsa sa det.
Hvorfor i alle dager synes du, Honda, og dine meningsfeller at det er viktigere å hjlepe Nordmenn dere ikke kjenner enn å hjelpe Zambiere dere ikke kjenner?

Det lille jeg husker av etikk og internasjonalt regelverk for helespersonell i krigsområder innebærer at f.eks. en sanitetssoldat alltid skal hjelpe den som trenger det mest først, slik at flest mulig liv kan reddes, uavhengig av nasjonalitet, religion eller rang hos pasientene. Dette følger visstnok av Geneve-konvensjonen, og man må undertegne på dette før man drar i tjeneste. Finnes det en slags anti-Geneve konvensjon for de som mener at man alltid skal hjelpe Nordmenn først uavhengig av om de trenger hjelp mest? Må man skrive under på den for å bli medlem av FrP eller bo på fjelltoppen til Honda?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:59   #14
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ellers har jeg plagiert hemningsløst ovenfra og satt sammen til følgende FB-status:

Ingen her dør av kolera, malaria eller mangel på vann. Ingen blir satt i konsentrasjonsleir for å ikke tilbe Jens Stoltenberg. Ingen barn blir lemlestet av landminer. De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige nordmenn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

Takk.

Gammel 24-10-10, 18:01   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ellers har jeg plagiert hemningsløst ovenfra og satt sammen til følgende FB-status:

Ingen her dør av kolera, malaria eller mangel på vann. Ingen blir satt i konsentrasjonsleir for å ikke tilbe Jens Stoltenberg. Ingen barn blir lemlestet av landminer. De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige nordmenn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

Takk.

Stjeler

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 00:46   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Takk.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Stjeler

Nå har relativt mange på FB-lista mi også stjelt den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 00:49   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nå har relativt mange på FB-lista mi også stjelt den.

Jeg slang meg på jeg også, denne var verdt et tjuveri.

Honda: Seriøst, jeg håper du ikke mener det der når du får tenkt deg om skikkelig.

Gammel 24-10-10, 22:17   #18
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Ellers har jeg plagiert hemningsløst ovenfra og satt sammen til følgende FB-status: Ingen her dør av kolera, malaria eller mangel på vann. Ingen blir satt i konsentrasjonsleir for å ikke tilbe Jens Stoltenberg. Ingen barn blir lemlestet av landminer. De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige nordmenn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

En FB-venn spurte litt snurt om "hvilket parti da" så for ordens skyld: Heldigvis de fleste, untatt Milosevic-yngelen i FrP og the lunatic fringe til høyre for dem. Selv kapitalfetisjistene i H har i det minste anstendighet til å bedrive litt besteborgelig veldedighet uten å sutre.

Gammel 24-10-10, 17:01   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stjal den jeg, Ulvefar.

Gammel 24-10-10, 18:08   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gått hvert år i mange år, men nå ligger jeg her med bekkenløsningen min.

Blir så flau av sånne "det finnes fattige i Norge så da gir jeg ikke til u-hjelp"-holdninger. Fattigdomen i Norge er relativ, ingen her er absolutt fattige slik de er i andre land. Selv de fattige i Norge har det vannvittig godt i forhold.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.