|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Dokumentavgift og arveavgift virker mot sin hensikt. Er du dårlig stilt, men har utsikter til arv av bolig, så rammes man av en avgift som skal motvirke boligspekulasjon blant bemidlede som lever av det. Sure penger det der når ens nære nettopp har gått bort så er det ikke fred å få for det store sluket da heller. Og dokumentavgift, kunne med fordel ha vært regulert ulikt for botrengende og spekulanter i mine øyne. Sosial boligpolitikk bør være å legge til rette for at flest mulig klarer å anskaffe seg eget hjem utenom leiemarked eller offentlig boligomsorg. Arv av et familehjem burde ikke vært avgiftsbelagt.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg regner jevnt over alle innlegg hvor noen sniller noen som aggressive.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!1. Det kom et tall på et veikryss. |
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Hvis SF oppfattet LM som uhøflig, så er det jo forståelig at hun ble provosert.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg har aldri sagt at det ikke er greit å spørre etter kilder, SF. Jeg kommenterte bare måten du gjorde det på og hvordan den så ut utenfra.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!
Javel. Så du synes da at det å spørre hvor et tall kommer fra helt greit skal besvares uhøflig? |
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg tror ikke det var ment uhøflig, SF, og jeg mener du generelt leser LM med vrangbriller. Dere trenger slett ikke bli venner, men jeg synes det er unødvendig å lange ut på den måten hver gang.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Jeg for min del synes du leser meg med vrangbriller. Dersom LM var artig så bør du vurdere om kanskje jeg også var det. Når du vet at jeg ikke var det bør du tenke over om det er fordi du kjenner meg såpass godt - og kanskje revurdere om det i seg selv kvalifiserer til mer kjeft enn andre. |
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg mener oppriktig at du tar feil av LM, SF, og at konsekvensen er at altfor mange tråder ender opp som denne her. Det synes jeg det burde bli en slutt på, for det er kjedelig og jeg blir sur hver gang det skjer, fordi jeg liker dere begge to.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jaha. Jeg kan alltids ta meg en forumpause hvis du ender med å føle deg som et skilsmissebarn. Det har jeg ikke noe ønske om. Men for å være helt ærlig så leser du mer inn i ting enn det som er der. Feks er svaret mitt til Karamell irritabelt og surt. Svaret mitt til LM var ikke ute av sin plass derimot. |
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Jeg begynner å bli lei av denne diskusjonen. Jeg kjenner ikke noen av dere, men sett utenfra så synes jeg egentlig ikke noen av dere var så veldig uhøflig fra starten av, men hvis du 'nægger' mer om dette nå så synes jeg det om deg.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#13 |
|
Off the map.
|
Jeg har ikke noe ønske om noe svar, men at man kan bruke forumet til noe annet enn å spre eder og galle. (og den er ikke bare til deg)
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Spørsmålet ditt om hvor tallet kom fra kunne leses som et helt nøytralt og nysgjerrig spørsmål. Og jeg tror deg når du sier nå i ettertid at det var ment sånn, men jeg skjønner det veldig godt om noen trodde du mente det som en indirekte beskyldning - for det trodde jeg også, da jeg leste innlegget ditt. Og ikke fordi det var noe galt i spørsmålet, men fordi du nesten alltid er sint eller mistenksom når du svarer på noe LM skriver. Når du nå sier at det ikke var ment sånn denne gangen, så tror jeg på det, som sagt, men jeg synes hverken det var urimelig eller merkelig å anta at du mente det mer negativt enn du gjorde.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!MM - neste gang du er i Oslo og ser hva som har skjedd med trafikken i sentrumsområdet der de siste par årene - og tenker over at mens all denne byggingen har foregått så har det altså vært full trafikkbelastning samtidig, hver eneste dag - da tror jeg du seriøst trenger å revurdere oppfatningen av at det ikke planlegges. (Om du ser CB-krysset derimot så skal jeg vel heller si meg enig med deg. |
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Heilo og Smilet - jeg har førstehåndskunnskap til politikere og transportplanlegging, altså.
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
Hehe, med erfaring som 19-årig vara i kommunestyret kan jeg skrive under på at det ikke er alltid at politikerne vet bedre enn planleggerne. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg tror du har helt rett, Heilo.
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Man kan vel blåse oljepengene da vet du. Inflasjon? HÆ?
|
![]() |
|
|