Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 19:10   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre

Det er 1 år og 9 mnd mellom meg og min søster. Vi var derfor mye sammen i barndommen, gjorde mye sammen, og ganske avhengige av hverandre da. Det var alltid noen man kunne være sammen med. Fra ungdomstida derimot og oppover, utviklet vi oss i ganske ulike retninger, og dette har vel vedvart. Vi er i bunn og grunn veldig ulike, og har kontakt i dag (bor langt fra hverandre), men ikke sånn at man besøker hverandre utover hvis det tilfeldigvis klaffer sånn med at man er i nærheten. Så her gikk det fra close til ganske distansert.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men samtidig, var det noe "krise" så backet vi hverandre opp.

Det kjenner jeg dog igjen, også i dag. Noen greier er bare "family business", og da er veien til å ta kontakt kort.

Sist redigert av Dronningen : 03-04-11 kl 20:14.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:43   #62
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min og jeg begynte ikke å krangle så mye før i tenåra. Det er tre år mellom oss, men vi har også en bror som er ett år eldre enn søstra mi, det er mulig de kranglet mer. nå er vi nære og gode venner!

Gammel 03-04-11, 19:50   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er åtte og ti år eldre enn søstrene mine, og har aldri kranglet med dem. De to derimot, har alltid vært i tottene på hverandre, og er det fortsatt, nesten 30 år senere. De har på toppen av dette hatt et slags avhengighetsforhold til hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:11   #64
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det er tre år mellom meg og lillesøster. Under oppveksten kunne vi leke godt sammen, men hun var også verdens mest plagsomme lillesøster, slik som de skal være Venner som voksne? Tja, vi er søstre som voksne, vi har et helt annet forhold oss imellom enn hva vi har til venninnene våre, og det synes jeg er utrolig godt.

Gammel 03-04-11, 20:43   #65
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Jeg har to søstre og en bror. Er 9 år mellom meg og eldste søster, 8 år til broren min så de har liksom ikke vært noe problem mens vi var yngre, er veldig nære nå og vært det siden moren min døde da jeg var 14 år.
Den andre søstra mi og meg er det 2 år i mellom og vi har vært uvenner og venner hele livet, kranglet som fy men beskyttet hverandre når det trengtes. Jeg var lillesøstren som var kjekt å heller fortelle ting til enn å snike seg unna for da sladret jeg ikke. Vi har blitt veldig nære i voksen alder og ferierer og snakker på telefon stadig.

Tror nok søskekrangling er noe som bare er der, men gi de tid fra h erandre så koser de seg mer i lag når de må være i lag.... Håper virkelig mine blir mer og mer venner og mindre kranglete jo større de blir for å si det sånn...

Gammel 03-04-11, 21:19   #66
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

6,5 års forskjell her, jeg er eldst og vi var ikke venner i det hele tatt. Det hjalp først når jeg flyttet hjemmefra.

Er du storesøsteren min?
I så fall kan jeg utfylle rapporten med at det gikk stadig fremover etter at du flyttet hjemmefra. Nå som vi er godt voksne begge er du en av mine beste venner.

Surre, jeg har inntrykk av at denne tråden hjelper deg overhodet ikke?

Sist redigert av Balanse : 03-04-11 kl 21:31.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:24   #67
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ene søster er 4 år eldre enn meg og vi kranglet en del i oppveksten, men sto lell last pg brast for hverandre. I dag er vi gode venner og har gjensidig glede av hverandre selv om vi har valgt ganske forskjellig og bor langt fra hverandre.
Lillesøsteren min kom inn i livet mitt da jeg var 14 og hun 11 og vi har aldri kranglet noe særlig. Og har god kontakt og er gode venner i også. Vi står sammen alle tre når det røyner på og stiller opp for hverandre.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:07   #68
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Mellom meg og min søster er det knappe to år. Vi var dels venner, men også i høyeste grad i tottene på hverandre hele oppveksten. Først da begge hadde flyttet hjemmefra ble vi venner. Jeg mener selv det var for " tett" og mine venner i samme sitasjon har opplevd det samme.

Basert på egen erfaring har jeg fått 3.5 år mellom mine, foreløpig ser det ut til å gå bedre.

Du får oppmuntre dem til å reise på high school- utveksling el.l. - avstand harmoniserer....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:11   #69
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er 4,5 år mellom meg og min søster, og vi kranglet. Vi kranglet støtt. Vi fikk husarrest èn gang, husker jeg... Den varte sikkert ti minutter, før mamma kasta oss på dør og ut for å leke i stedet. De eneste gangene vi var perlevenner, var hvis noe(n) gikk mot oss sammen (som regel mamma eller pappa så klart). I ferietider gikk det også som regel bra, men hjemme var vi som katt og mus i alle år. Inntil jeg var ca 17-18 år. Da ble vi venner, fikk mer felles interesser. Vi er gode venner i dag. Jeg vil ikke si "perlevenner" eller omgangsvenner, men mer enn bare "venner". Vi er søstre, og glad i hverandre, og sammen når tiden strekker til.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:12   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Balanse har nok rett - dette er tråden som får strutsen våres til å gå ut i hagen for å stå der med hodet godt gjemt til søstrene sisters har flyttet ut.

Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:43   #71
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn var det her også. Vi kranglet om det mest utroligste når vi var mindre og i tennårene. Søstern min er nesten 3 år eldre enn meg. Nå er vi veldig gode venner.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:51   #72
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 2 søstre som jeg har samme mamma som og 1 søster som har samme pappa som meg. Ingen søstre eller brødre som har både samme amma og pappa som meg.

Jeg er skikkelig atpåklatt. Søstrene mine er 14 og 16 år eldre en meg.Jeg har hatt mest kontakt med søstrene som er fra mamma sin side. Som liten ble jeg veldig bortskjemt av hun som var 14 år eldre, for hun startet å jobbe når hun var 17 og bodde hjemme den første tiden og kjøpte alt for mye til meg. Hun andre fikk egentlig nok med egne barn, jeg ble tante første gang når jeg var 3år og andre gang når jeg var 4 år.

Jeg ahr et helt greit forhold til søstrene mine, men har nok bedre kontakt med barna til hun ene, sa de er 3 og 4 år yngre.

Mellom søstrene mine er det 1,5 år. De kranglet som hund og katt som liten. De er mye sammen nå, men krangler fortsatt mye.
Barna til hun ene er det egentlig bare 1 år og 1,5 mnd mellom.
De kranglet også så busta føyk og er ikke veldig gode venner nå heller. Men de kunne nesten ikke prate sammen før de flyttet hjemmefra.

Gammel 03-04-11, 23:09   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

3 år mellom min storesøster og meg. Vi kranglet gjennom mesteparten av oppveksten. Vi er fortsatt ikke venner. Vi krangler ikke, men vi er ikke venner.

Samme her. Bare at jeg er eldst.

Er du min søster?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:05   #74
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 13 år mellom meg og søsteren min, det føles ikke som om vi har vokst opp som søsken akkurat. Jeg er vel mer en slags gammel tante for henne pr. i dag. Jeg har et mye nærere forhold til kusina mi som var ut og inn hos oss gjennom hele barndommen, hun er 4 år yngre enn meg og vi har alltid hatt et veldig godt forhold.

Gammel 04-04-11, 10:07   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så heldig!

Min søster er seks år eldre enn meg, vi har to brødre i mellom, og jeg husker stort sett bare kos og latter og hyggelige stunder, selv om selvinnsikten minner meg på at jeg nok til tider var et fryktelig irriterende vedheng. Noe av det koseligste jeg husker var den gangen vi dro på road trip da jeg var 14? og hun var 20, oss, en ødelagt bil og dårlig lokalradio i vestlandske fjell.

Nå er begge voksne med barn på nesten samme alder, og min søster er fortsatt en klippe i hverdagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:09   #76
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To og et halvt år mellom oss, først de senere år har vi utviklet et nært og godt vennskap, jeg ser på henne som en av mine få nære venner som jeg deler alt med.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:34   #77
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to søstre som er 8 år eldre enn meg, og når jeg ser stort på det, så kranglet vi nesten aldri.

Når jeg var lita, så var det stor stas med meg, og de tok meg med overalt. Senere så ble jeg vel en pest og en plage, men de tok seg godt av meg allikevel.

Selvfølgelig hadde vi også episoder, spesielt hvor jeg klarte å terge dem (spesielt hun ene), og hvor jeg tøyde strikken til den gikk av. Glemmer aldri da vi satt ved matbordet og jeg fikk beskjed om å gå å legge meg. Jeg dro jo ut tiden som vanlig, men kom meg jo til sist fra bordet, og ble stående ved døra å somle. Da begynner den ene av dem å bli mektig lei, så hun truer meg med at hun skulle telle til tre, og var jeg ikke ute av døra innen da, så skulle hun kaste kniven etter meg. Hun satt med en smørkniv i handa.

Selvfølgelig ble jeg stående. Ingen kaster jo en kniv etter søte, snille lillesøster...

Vel, så feil kan man ta. Hun kom til tre, og der kom kniven fykende gitt. Rett i døra, to cm fra låret mitt. Av en eller annen grunn så var ikke jeg først i seng den kvelden

I dag har jeg et kjempeforhold til begge to. Er fortsatt lillesøster, og kommer nok aldri opp til det nivået de har seg i mellom, men det er ikke noe jeg prøver på heller, for båndet mellom tvillinger er spesielt og sterkt, og kan nok aldri sammenlignes med et "vanlig" søskenforhold.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:32   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

23 måneder mellom min lillesøster og meg. Vi er som natt og dag og er det fremdeles. Jeg tror faktisk du ikke kan finne to mer ulike søsken. Vi ville aldri blitt kjent om vi ikke var i familie, vi har virkelig ingenting til felles. Hadde det ikke vært for at vi ligner en god del, ville jeg bannet på at ne av oss er funnet i en kurv på trappen.

Gammel 04-04-11, 11:35   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

23 måneder mellom min lillesøster og meg. Vi er som natt og dag og er det fremdeles. Jeg tror faktisk du ikke kan finne to mer ulike søsken. Vi ville aldri blitt kjent om vi ikke var i familie, vi har virkelig ingenting til felles. Hadde det ikke vært for at vi ligner en god del, ville jeg bannet på at ne av oss er funnet i en kurv på trappen.

Dette kunne jeg skrevet selv, men her er jo en av oss funnet på trappen. Heldigvis, som jeg pleier å si.

Gammel 04-04-11, 12:44   #80
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 3 søstre, en som er 2 år yngre enn meg, en som er 8 år yngre enn meg og en som er 12 år yngre enn meg.
De to eldste har jeg kranglet mye med og ble ikke venner med før i voksen alder. Minstemann har alltid vært en atpåklatt, det har aldri vært noe behov for å krangle med henne.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.