|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenSynd at "Nytt på nytt" er ferdig for i vår, for Europrisdamerumper hadde fortjent oppmerksomhet der.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenStakkars barnehageansatte. Alt hva folk gidder å hisse seg opp over!
|
|
|
#5 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenMen hva ER det med mannen i Europrisbutikken? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Mor i harnisk over barnehagen
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg lever visst i den villfarelse at hoggormen som de fleste ville dyr vil gjøre mye for å komme seg unna folk. Selv tror jeg jeg ville funnet en pinne eller en spade og dyttet borti den til den forsvant. Jeg så nettopp en hoggorm på tur i skogen, et flott dyr med vakkert nesten blåsort mønster på ryggen. Den ligger jo ikke på lur og venter på å angripe folk som går forbi, den rømmer bare den får en sjanse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Personalet hadde vel prøvd å dytte den bort med en pinne og det var vel da den ble aggresiv. Jeg har full forståelse for at personalet gjorde det de gjorde og jeg tviler vel egentlig på at jeg hadde gjort noe anderledes om jeg hadde vært i samme situasjon. Sikkerheten til barna må komme først.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes barnehagepersonalet handlet helt rett i denne situasjonen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Næsj, de kryper inn under bordet ditt på jakt etter bacon.
|
|
|
#11 |
|
Originala
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenDet får meg forresten til å mimre fra barndommen, da det i en periode florerte av hoggorm på hytta. Vi måtte alltid gå med gummistøvler og trampe hardt i bakken når vi skulle ned til vannet. Da hadde det ikke holdt med gore-tex, nei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes det er helt greit det som har skjedd. Ja vel, kanskje ikke heldig å halshugge ormen foran barna, men heller det og snakk om det etterpå - enn å risikere at et eller flere barn blir bitt.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes barnehagen gjorde rett. Jeg er ganske sikker på at denne moren ville klaget like høylytt til Romerikes Blad dersom et av barna hennes hadde blitt bitt av hoggormen og da ville vel overskriften vært "Barn bitt av hoggorm i barnehagen" med beskyldninger om at de voksne ansatte ikke passet godt nok på, at de ikke reagerte tidsnok og bla.bla.bla.
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mor i harnisk over barnehagenTilfeldigvis leste jeg om denne saken i går da jeg googlet på hoggorm og høner (vi har hoggorm i hønsegården) i et forum om kjæledyr. Tråden het "Barna lærer å drepe hoggorm i barnehagen". Det var vel å trekke det litt langt, kanskje. Det står i Naturmangfoldloven fra 2009 (som ser ut til å være den gjeldende loven (i hvert fall i henhold til Lovdata) at
I forhold til dette, synes jeg de barnehageansatte handlet helt riktig. Sist redigert av Tangina : 12-05-11 kl 15:31. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Stiv
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg er imponert over barnehagepersonalets raske reaksjon, og jeg er tilsvarende oppgitt over at moren kan sammenligne det å drepe en hoggorm og å drepe en hund.
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Sv: Mor i harnisk over barnehagenHvis man skal faa tatt huggormen för den stikker av og gjemmer seg ettellerannet sted, muligens innimellom lekeapparater eller borti et skur eller noe saant inne paa bhg. omraade, maa man nok handle DER OG DA og ikke vente til barn har gaatt inn etc. Jeg ville vaert veldig glad for at bhg. personale var i stand til aa handle saa raskt, og ville takket dem i stedet for aa gaa til avisen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenHadde de hevet den over gjerdet regner jeg med den ville kommet tilbake.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Mor i harnisk over barnehagenEn god huggorm er en død huggorm, drap foran barn nja...avisoppslag njet.
|
![]() |
|
|