Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 12:13   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hovedankepunktet er egentlig stoffet. Det er jersey! Riktig nok en spesielt tykk og fintfallende sådan, men like fullt jersey.

Jeg synes den er råfin btw.
Elsker fargen, snittet, fallet og armene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:50   #62
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kom igjen bluen, du kommer til å angre deg grønn dersom du ikke kjøper den og de blir utsolgt.

Gammel 15-08-11, 14:13   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Kan ikkje skjøne at du bruke så mykje energi på dette. Er jo ingenting å stusse i! Kjøp!!

Jeg har faktisk stadig ikke bestemt meg. Kjolen sitter som smurt både over skuldrene, i livet og over hoftene, men den var litt bittelitt slakk mellom puppene. På grunn av rynkingen øverst er det nok ikke så lett å gjøre noe med dette. Jeg skal prøve den én gang til med en annen BH. Kanskje dere får se bilde, til og med.

Jeg synes fortsatt at prisen er voldsomt stiv, og har et ørlite håp om at de blir nødt til å sette den ned til slutt, men det spørs om jeg tør å vente.

Gammel 15-08-11, 14:17   #64
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når du ikke tenker "MÅ HA" i dag - etter en helg, så kan du like gjerne vente.

Gammel 15-08-11, 14:18   #65
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin hverdagskjole dette. Og om man tenker over prisen litt nøye så blir det ikke dyrere enn om du hadde kjøpt en fin bukse og overdel.

Det store spørsmålet her er vel egentlig; Trenger du virkelig enda en kjole i fargen petrolish? For du kler andre farger også.

Gammel 15-08-11, 14:18   #66
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Når du ikke tenker "MÅ HA" i dag - etter en helg, så kan du like gjerne vente.

Hi-hi, det skyldes bl.a. planleggingsdag og styremøte på jobb.

Jeg viste forresten bildet til 4-åringen, og hennes reaksjon var "men du har jo en sånn, mamma!"

Gammel 15-08-11, 14:23   #67
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun snakker som en (min) mann!

Jeg fikk forresten lyst til å kjøpe kjole etter å ha sett denne tråden. Jeg trenger jo noe som kan tilpasses en voksende mage?

Gammel 15-08-11, 14:43   #68
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.

Ja!

Nei, faktisk ikke. Tvert imot har jeg nok kikket litt etter noe i denne fargen.

15 år, kanskje - hvis den holder seg godt.

Ikke så langt unna, tror jeg - den passet veldig godt farge- og figurmessig.

Ja, jeg har igjen masse feriepenger.

Løp og kjøp!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:22   #69
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Ja!

Nei, faktisk ikke. Tvert imot har jeg nok kikket litt etter noe i denne fargen.

15 år, kanskje - hvis den holder seg godt.

Ikke så langt unna, tror jeg - den passet veldig godt farge- og figurmessig.

Ja, jeg har igjen masse feriepenger.

Kjære vene, hva lurer du på?!

Gammel 15-08-11, 21:27   #70
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kjøp!

Gammel 15-08-11, 21:32   #71
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du skal vente hvis du egentlig føler behov for å fikse litt på den over puppene. Da er den ikke så perfekt at den er verdt 1900 kr.

Gammel 16-08-11, 08:28   #72
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Og ift. hva som er en for dyr kjole så har jeg i alle fall gått over min grense (selvom jeg ikke visste at jeg hadde en) da jeg kjøpte denne til halv pris:

Dvs. 1249,-....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:24   #73
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At den er i jersey er mitt ankepunk, egentlig. ER det så mye lycra i den at den ikke blir dvask? Vil den holde farge og fasont? Gjør den det, så er kjolen kjempefin og veldig deg og alt på en gang.

dyr? ja!

Om den er blitt utsolgt - blir du trist eller lettet?

Gammel 16-08-11, 09:29   #74
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om den er blitt utsolgt - blir du trist eller lettet?

Da blir jeg sur for at det er så mange rike ødelander omkring.

At den ikke satt 100 % pent over brystet (bare 90 %) er hovedankepunktet, egentlig. Når det er sagt, har jeg tidligere fått kjempegod service med tilpasning av en Mette Møller-kjole helt kostnadsfritt. De heiste den opp flere centimeter i skuldrene for at den skulle sitte ordentlig.

Gammel 16-08-11, 09:44   #75
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig jersey? Bomull?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:47   #76
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva er egentlig jersey? Bomull?

Det er sånn stretch-stoff, som er finstrikket. Er det ikke? Jeg synes ikke jersey i seg selv diskvalifiserer en kjole fra å være finkjole. Det kommer helt an på andre ting. Jeg har f.eks. en finkjole i silke-jersey! Men den aktuelle MM-kjolen er vel i viskose.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:48   #77
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dyreste kjolen jeg har kjøpt kostet rundt 1500,- og der går min smertegrense.

Med unntak av brudekjolen da

Gammel 16-08-11, 10:32   #78
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Mens jeg kjøpte brudekjole til 115 USD, og er glad den ikke kostet mer fordi den aldri vil bli brukt igjen.

Fin var den også, og ikke kopi av noen kjent kjole, kjøpt på Ebay via Kina. Det var rett og slett en amerikansk brudepikekjole, noe som sier litt om pyntenivået der borte i junaiten.

Gammel 18-08-11, 11:53   #79
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har det blitt kjolekjøp?

Gammel 18-08-11, 12:28   #80
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg først tittet på denne tråden så tenkte jeg at min grense gikk ved 500, kanskje jeg kunne strekt meg til 800. Så lite vet jeg om meg selv, for nå har jeg da nettopp handlet en hverdagskjole til 1599. (Okey .. min kjære mor betaler 1000kr, men dog. Det er mye penger)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.