|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er også hjemme for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg også lurte på hvordan pokkern det var mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
Det hjelper å være to altså. Jeg hadde ikke klart å fikse dette uten å jobbe redusert. Og i invitasjonen til fotballtrening er oppstart 16.45 ferdi skiftet på en bane 20 min unna skolen. Det funker ikke for oss, og vi har bestemt oss for å vente med organiserte greier til neste år - for da jobber jeg forhåpentligvis med fleksitid i sentrum. Sist redigert av Observatøren : 06-09-11 kl 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
Klart det blir en helt annen utfordring når man er bare én forelder.
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#6 |
|
Det tenkte jeg å sjekke ut på kveldens foreldremøte, faktisk.
Ja, det er jo en... utfordring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid fra 08-1545, men kan flekse og av og til jobbe gjemmekontor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
Jeg tenker på gru hvordan i all verden jeg skal få ting til å gå rundt når begge to vil gå på forskjellige ting. Nå er det fotball 2 dager i uka og det er nok. Enda jeg bare står for en av kveldene.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er lærer og er i stor grad fleksibel utenom undervisning, men jeg bør være på jobb 8 timer daglig ellers holder ikke kveldene til å få ting unna. Vi er ikke helt i rytme ennå etter høststarten, men etterhvert er planen å være på jobb fra 0710 til 1510. Jeg er heldig og har veldig veldig kort vei, så da er jeg i barnehagen før halv fire. Men før hadde jeg lenger vei, og da var jeg på jobb fra kvart på sju til kvart på tre. Stod opp halv seks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Snuppa går på kor på mandager. I fjor kjørte hun med en venninne annenhver gang, og annenhver gang passet broren min Lillebror hjemme mens jeg var med på koret. I år fortsetter vi å kjøre med venninnen annenhver gang, og så improviserer jeg de andre dagene. Pappaen hjalp til i går, og jeg kan også spørre søsteren min av og til. Men jeg kommer ikke til å legge opp til flere aktiviteter med mindre de er på skolen (og aller helst i AKS-tida). Min største utfordring er at Lillebror så lett sovner på vei til og fra ting, og så holder helvete hele natta fordi han har sovet litt på ettermiddagen.
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vi må alliere oss med andre foreldre eller besteforeldre for å følge til fritidsaktiviteter som begynner kl 17. Og så er det som Katta skriver et pluss å velge det nærmeste laget.
![]() |
#13 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg og ungene er hjemme ca. 16:30. Gubben er hjemme ca. 18 (pendler).
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber i barnehage - i hvertfall til ut september - og fram til da er arbeidstiden min delt opp i vakter fra klokka 6.45 på morgenkvisten og fram til klokka 17.00 på ettermiddagen.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMannen har fleksitid og jobber stort sett hjemmefra, i alle fall nå for tiden. Jeg jobber til fryktelig mye forskjellige tider, nesten ingen dag er lik. Begynner ofte sent og leverer barna sent i bhg. Men slutter også mye sent, har ofte to senvakter i uken, denne uken 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har 8 timers dag, fleksitid, og har stort sett jobbet 7:45-15:45. Jeg henter da i bhg, og er hjemme 16:15. Kort vei til alt.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidAltså, selvfølgelig er det mer komplisert å være bare en, men det er jo mange aleneforeldre som får til sånt, så det må jo være mulig? Jeg også flekser som bare det når jeg vil, men akkurat de siste timene på ettermiddagen er de jeg jobber mest, for det er da folk begynner å våkne. (Egentlig hadde jeg ikke trengt å være på jobb før 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.
![]() |
#20 |
|
Jeg vet ikke helt hva treningstidene er for fotballen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|