Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - Din arbeidstid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 10:27   #1
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff - Din arbeidstid

Jeg er også hjemme for tiden.
Men mannen har akkurat startet i ny jobb hvor det er fleksitid og kjernetid mellom klokken ti og to. Arbeidsdagen hans starter klokken 07.30 og han er ferdig kl.15.00.

I den gamle jobben startet han klokken 09.00 og var ikke ferdig før klokken 17.00, kan virkelig si at de to timene mellom 15.00 og 17.00 betyr mye for ettermiddagene våre.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:29   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også lurte på hvordan pokkern det var mulig.

Grunnen til at jeg startet den andre tråden var at jeg har så veldig lyst til å la eldste pjokken begynne på fotball, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, og tenkte at jeg sikkert er helt på jordet siden "alle andre" klarer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:33   #3
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Grunnen til at jeg startet den andre tråden var at jeg har så veldig lyst til å la eldste pjokken begynne på fotball, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, og tenkte at jeg sikkert er helt på jordet siden "alle andre" klarer.

Det hjelper å være to altså. Jeg hadde ikke klart å fikse dette uten å jobbe redusert. Og i invitasjonen til fotballtrening er oppstart 16.45 ferdi skiftet på en bane 20 min unna skolen. Det funker ikke for oss, og vi har bestemt oss for å vente med organiserte greier til neste år - for da jobber jeg forhåpentligvis med fleksitid i sentrum.

Sist redigert av Observatøren : 06-09-11 kl 10:46.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:34   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det blir en helt annen utfordring når man er bare én forelder.

Er det noen skolekamerater som også går (eller har lyst til å begynne) som han kunne gått sammen med? Er problemet at det ikke blir tid til middag, så kan han kanskje ha med ekstra matpakke de dagene det er trening, spise den før treningen og få middag til kvelds? (Eller få en pølse eller burger på veien; det gjorde vi i et halvt år med Poden før svømmekurs.)

Gammel 06-09-11, 10:40   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg begrenser barnas aktiviteter i forhold til hva de kan velge. Det er ikke mulig å kjøre en halvtime til odde tider for ishockeytrening. Det var heller ikke mulig tidligere for mellomste å velge aktiviteter som fordret henting på tider da søsteren hadde lagt seg.

Men mye kan ordnes ved å samkjøre med venner. Yngste har nå trening på mandager, jeg kjører aldri. Til gjengjeld har jeg bilen full av speidere på onsdager. Tirsdag har yngste pianotime midt i middagstiden, vi får bare improvisere og ta en varm aftens.

Og en ting til: Hvis barna er hos den andre forelderen innimellom, må vedkommende også være klar for å følge opp aktiviteter hvis de faller på samværsdager.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:48   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen skolekamerater som også går (eller har lyst til å begynne) som han kunne gått sammen med? Er problemet at det ikke blir tid til middag, så kan han kanskje ha med ekstra matpakke de dagene det er trening, spise den før treningen og få middag til kvelds? (Eller få en pølse eller burger på veien; det gjorde vi i et halvt år med Poden før svømmekurs.)

Det tenkte jeg å sjekke ut på kveldens foreldremøte, faktisk.

"Hei, jeg heter Maverick og er ny. Hjelp?"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og en ting til: Hvis barna er hos den andre forelderen innimellom, må vedkommende også være klar for å følge opp aktiviteter hvis de faller på samværsdager.

Ja, det er jo en... utfordring.

Gammel 06-09-11, 10:58   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har arbeidstid fra 08-1545, men kan flekse og av og til jobbe gjemmekontor.

Jeg har hjelp med lillegutt om morgenen, så kan i teorien begynne hur tidlig som helst, men oftest sover jeg til 0730, så er jeg på jobb rett før 0830.
Lillegutt er med noen andre to ganger i uken etter skolen (ca. 1500), så da jobber jeg lenge. De andre dagene går jeg ca 1600 fra jobb.

Jeg er alene med lillegutt som må ha konstant tilsyn, men har som sagt assistanse hver morgen fra 06, og to ettermiddager i uken. Så da går det rundt å ha full jobb. I tillegg er lillegutt hos faren sin 3-4 netter i måneden, og da kan jeg også jobbe inn endle.
Men for å få det hele til å gå ihop har jeg flyttet fra å ha 1 time til jobb dør-til-dør, til å ha 10-15 minutter dør-til-dør, da med bil. 25min kollektivt.

Jeg "drar" inn endel timer på evt. reising i jobben, selv om det er blitt sjeldnere. Jeg er da avhengig enten av at lillegutt er på samvær hos sin far, eller at jeg har assistent som kan passe han til jeg kommer hjem (evt. 2 assistenter hvis det er over natta).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:00   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker på gru hvordan i all verden jeg skal få ting til å gå rundt når begge to vil gå på forskjellige ting. Nå er det fotball 2 dager i uka og det er nok. Enda jeg bare står for en av kveldene.
Og det er ikke bare å begrense når x gnåler om at de må jo gjøre noe, men jeg selvsagt skal både betale og følge opp

Gammel 06-09-11, 11:07   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lærer og er i stor grad fleksibel utenom undervisning, men jeg bør være på jobb 8 timer daglig ellers holder ikke kveldene til å få ting unna. Vi er ikke helt i rytme ennå etter høststarten, men etterhvert er planen å være på jobb fra 0710 til 1510. Jeg er heldig og har veldig veldig kort vei, så da er jeg i barnehagen før halv fire. Men før hadde jeg lenger vei, og da var jeg på jobb fra kvart på sju til kvart på tre. Stod opp halv seks.

Alternativt, hvis jeg leverer, på jobb fra ca kvart på ni til kvart på fem (her vil jeg miste litt tid som må tas igjen om kvelden så lenge storebror må følges til skolen).

Mannen jobber noe kortere for han har litt lenger vei, men tar det igjen om kvelden og i overtid av og til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:09   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med 1 voksen blir ting selvsagt mye verre.

Ellers har vi også prioritert veldig høyt å bo nær jobb, og vi jobber mye mer enn vi liker om kvelden for å få det til sånn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:41   #11
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa går på kor på mandager. I fjor kjørte hun med en venninne annenhver gang, og annenhver gang passet broren min Lillebror hjemme mens jeg var med på koret. I år fortsetter vi å kjøre med venninnen annenhver gang, og så improviserer jeg de andre dagene. Pappaen hjalp til i går, og jeg kan også spørre søsteren min av og til. Men jeg kommer ikke til å legge opp til flere aktiviteter med mindre de er på skolen (og aller helst i AKS-tida). Min største utfordring er at Lillebror så lett sovner på vei til og fra ting, og så holder helvete hele natta fordi han har sovet litt på ettermiddagen.

Gammel 06-09-11, 13:02   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi må alliere oss med andre foreldre eller besteforeldre for å følge til fritidsaktiviteter som begynner kl 17. Og så er det som Katta skriver et pluss å velge det nærmeste laget.

Gammel 06-09-11, 10:30   #13
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og ungene er hjemme ca. 16:30. Gubben er hjemme ca. 18 (pendler).
Har det som deg, Tjorven, med flexitid, så jeg er som regel ferdig på jobb 15:30.

Gammel 06-09-11, 10:35   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har arbeidstid til 15.30, har kort reisevei og ingen barn som skal hentes, så jeg er hjemme seinest 16.00.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:56   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i barnehage - i hvertfall til ut september - og fram til da er arbeidstiden min delt opp i vakter fra klokka 6.45 på morgenkvisten og fram til klokka 17.00 på ettermiddagen.

Gammel 06-09-11, 11:08   #16
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Mannen har fleksitid og jobber stort sett hjemmefra, i alle fall nå for tiden. Jeg jobber til fryktelig mye forskjellige tider, nesten ingen dag er lik. Begynner ofte sent og leverer barna sent i bhg. Men slutter også mye sent, har ofte to senvakter i uken, denne uken 3.

Mannen jobber mye på kvelden og tar igjen arbeidstid da. Han jobber sjelden 8 timer på dagen.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:10   #17
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har 8 timers dag, fleksitid, og har stort sett jobbet 7:45-15:45. Jeg henter da i bhg, og er hjemme 16:15. Kort vei til alt.

Mannen har også fleksitid og 8 timers dag. Han leverer i bhg og har 40 min til jobb, så han er ikke hjemme før 17:15.

Jeg planlegger å gå ned til 80%, for å få bedre tid i hverdagen.

Gammel 06-09-11, 11:12   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Altså, selvfølgelig er det mer komplisert å være bare en, men det er jo mange aleneforeldre som får til sånt, så det må jo være mulig? Jeg også flekser som bare det når jeg vil, men akkurat de siste timene på ettermiddagen er de jeg jobber mest, for det er da folk begynner å våkne. (Egentlig hadde jeg ikke trengt å være på jobb før 12. ) Ergo får jeg sjelden dratt fra jobb før 16, og da har jeg så vidt rukket å hente begge ungene innen klokken 17, og så er det alltid et eller annet man må fikse og ordne, så vi er hjemme, tjah, halv seks - seks.

Gammel 06-09-11, 12:39   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ergo får jeg sjelden dratt fra jobb før 16, og da har jeg så vidt rukket å hente begge ungene innen klokken 17, og så er det alltid et eller annet man må fikse og ordne, så vi er hjemme, tjah, halv seks - seks.

Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.

Gammel 06-09-11, 12:42   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.

Jeg vet ikke helt hva treningstidene er for fotballen.

Men det er jo en investering, da. Sitat pjokken i går: "Mamma, når jeg spiller fotball på ordentlig når jeg er stor på Barcelona eller Liverpool, da skal jeg kjøpe en bil til deg. Hvis du ikke er død allerede, da."

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.