Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 17:52   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Floksa får starte utsalg. Hadde ikke hun fått vekk bismaken på smøret sitt nå?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:12   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg skal bekymre meg når nærbutikken sier at jeg trenger det. Er ikke samme hysteriet her på bygda som i byene, heldigvis.

Det er lite hysteri her jeg bor, midt i Oslo. Det er smør og bremykt på alle nærbutikkene mine. Jeg bryr meg for øvrig lite, kniper det i forhold til julebakst reiser jeg til Sverige eller pisker mitt eget smør.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:49   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt bekymret. Vi har noen pakker Bremykt, men kunne ikke oppdrive Meierismør på runde i dag, og jeg baker virkelig ikke med margarin.

Gammel 19-11-11, 17:51   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok mer bekymret for snømangel, enn jeg er for smørmangel.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:14   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irriterende? Ja, litt. Men, ærlig talt - bekymret? Jeg er bekymret når det gjelder fattigdom, matmangel, nød, klimakriser og gærne folk med atomvåpen mellom henda. Men bekymret grunnen mangel på smør? Det får da være måte på å være selvsentrert.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:22   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Irriterende? Ja, litt. Men, ærlig talt - bekymret? Jeg er bekymret når det gjelder fattigdom, matmangel, nød, klimakriser og gærne folk med atomvåpen mellom henda. Men bekymret grunnen mangel på smør? Det får da være måte på å være selvsentrert.

Det finnes vel ulike grader av å være bekymret da. Hvis man skal tenke sånn som du nevner kan vi jo strengt tatt ikke bekymre oss over noe, nesten.

Jeg bekymrer meg over glatt føre, smørmangel og forkjølelsesvirus og sikkert mye annet som ikke rokker verdenssamfunnet i større grad. Det betyr ikke at jeg for eksempel ikke bekymrer meg over global oppvarming altså.

Gammel 19-11-11, 18:27   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også bekymret når jeg går på glatta, for jeg vil ikke skade meg, da det får uheldige følger for både meg selv og andre. At årets kolakaker kanskje blir litt kjipe hvis vi må bruke margarin i stedet for smør, vel, det KAN jeg faktisk leve med.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:33   #8
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er også bekymret når jeg går på glatta, for jeg vil ikke skade meg, da det får uheldige følger for både meg selv og andre. At årets kolakaker kanskje blir litt kjipe hvis vi må bruke margarin i stedet for smør, vel, det KAN jeg faktisk leve med.

I teorien kan du jo bare kjøpe brodder så slipper du å bekymre deg over glattisen også. Siden det virker som om du har tak på bekymringer, tenkte jeg.

Gammel 19-11-11, 20:22   #9
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nei, det er jeg ikke.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:35   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Næsj, regner med at om vi ikke finner smør på de store butikkene, er det vel noe å få tak i om vi drar litt mer i utkanten. Noe har vi sikkert alleredeogså, når jeg tenker meg om. Og mellomsten maser stadig om å få riste litt fløte til smør, så han fikser vel biffen om det er helt krise. Men jeg ba mannen om å ta med en smørpakke når han skulle på butikken nå. Tenkte å bake boller, og da er det best med smør i.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:41   #11
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trodde du mente snømangel for det har jeg hørt om. Smørmangel har jeg ikke hørt noe om før nå... Er det ikke alltid noe sånt før jul da? Kålrotmangel, eggmangler osv??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:44   #12
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Puuuust med magen!

Sitat:

Oppskrift på hjemmelaget smør
Denne oppskriten gir 400 gram ferdig smør.

Alt. 1 – Smør
1 liter kremfløte
3 teskjeer salt (1-2 teskje dersom det er til matlaging)

Alt. 2 – Bygårdssmør (setersmør ultra)
1 liter kremfløte
6-7 teskjeer salt
1/2-1 boks seterrømme

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:51   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Joda, man kan lage smør selv.. Men meieriene lager jo gjerne smøret av fløte de også, og det er det de er tomme for. Ergo er det også fløtemangel.

Gammel 19-11-11, 18:53   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nei nei isola! Nå var det jo akkurat noen her i tråden som sa at det ikke var fløtemangel! Er det det likevel? :skingrestemme igjen:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:54   #15
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jaja, litt surt at det ikke var smør til bollebaksten da. -Butikkrapport fra mannen.

Gammel 19-11-11, 18:55   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jaja, litt surt at det ikke var smør til bollebaksten da. -Butikkrapport fra mannen.

Jeg har bakt boller i dag. Uten smør og uten gluten. Margarin og glutenfritt mel. De ble altså så gode! Ikke surt i det hele tatt!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:58   #17
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har bakt boller i dag. Uten smør og uten gluten. Margarin og glutenfritt mel. De ble altså så gode! Ikke surt i det hele tatt!

Sikker på at det ble godt, men julebollene skulle være av farmoroppskriften, med masse smør i. Margarin blir bare ikke det samme der.

Gammel 19-11-11, 19:19   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Av alle ting i verden butikkene skulle gå tom for.

Ingen fare for at de går tomme for fløte i følge min nærbutikk. Smør derimot, tvilte de på at de kom til å kunne dekke behovet for på denne siden av nyttårsaften. Det er ikke tull en gang!? :fører opp smør på hemmeligvennønskelista:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:24   #19
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Menneh, HVORFOR er ikke dette toppsak i nettavisene egentlig? Sånne ting pleier å ta helt av der, selv når det ikke er så krise?

Gammel 19-11-11, 19:33   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke lagt merke til smørmangelen, men nå kommer jeg sikkert til å raske med meg en pakke eller 2 neste gang jeg er i butikken og de har noe slikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.