Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-11, 00:56   #61
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Slike grumsete meninger (som f.eks florerer på Facebooksidene) kommer ikke bare hvert 4. år. De vil jo ligge der ellers og og er en del av personligheten.

Ellers har jo "Jammen, jeg mener jo ikke deg da" () hvert en gjenganger da jeg var yngre.

For alt jeg vet så kan jeg jo ha venner som stemmer FrP, de har bare ikke sagt det høyt. Men problemet slik jeg ser det er at selv om de personlig ikke støtter "brunsiden" av partiet så støtter de den indirekte ved å støtte partiet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 07:28   #62
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Slike grumsete meninger (som f.eks florerer på Facebooksidene) kommer ikke bare hvert 4. år. De vil jo ligge der ellers og og er en del av personligheten.

Denne ser jeg...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 07:30   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Gammel 24-11-11, 07:36   #64
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hva i huleste er det mannen mener skal til for aa ikke spille men vaere et offer om det ikke holder aa oppleve at mange av ens venner og partifeller blir drept av en galning med automatvaapen? Sorry mac, men det er faktisk verre enn at ingen vil vaere i regjering med deg fordi du er en inkonsekvent og usympatisk slask.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 08:54   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Iflg Wikipedia så fikk FrP 22,9% av stemmene ved stortingsvalget i 2009.
Det betyr at du utifra hva en person stemmer hvert 4.år ser totalt bort fra person bak stemmen og har bestemt deg for at du overhodet ikke kan være venn med nesten 1/4 av Norges befolkning...

Det synes jeg er en interessant holdning...
Jeg lurer også på hvordan man lever et slikt liv i praksis?
Må jo være slitsomt å passe på å ikke like hver fjerde nordmann du møter på.

Det er ikke særlig vanskelig å kjenne igjen en FrP-velger som regel. Og de stemmer hvert andre år, ikke hvert fjerde. Dog stemmer deres tillitsvalgte flere ganger hver dag og representerer da meninger som for meg også i hovedsak ikke e forenlig med at jeg vil ønske å ha dem i nær kontakt med meg. Med presisering om at det har eksistert en og annen opplyst liberalist i FrP opp gjennom som ofte er laget av et annet materiale, men de fleste av disse har vel gitt opp FrP by now.

Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 08:58   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iflg Wikipedia så fikk FrP 22,9% av stemmene ved stortingsvalget i 2009.
Det betyr at du utifra hva en person stemmer hvert 4.år ser totalt bort fra person bak stemmen og har bestemt deg for at du overhodet ikke kan være venn med nesten 1/4 av Norges befolkning...

Det synes jeg er en interessant holdning...
Jeg lurer også på hvordan man lever et slikt liv i praksis?
Må jo være slitsomt å passe på å ikke like hver fjerde nordmann du møter på.

For min del betyr det bare at jeg ikke involverer meg med hver 4. nordmann. Omgås går greit, men ikke noe mer enn det og definitivt ikke vennskap. Går så fint atte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:19   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

bestemt deg for at du overhodet ikke kan være venn med nesten 1/4 av Norges befolkning...

Jeg synes det er mer skremmende å tenke på at nesten en fjerdedel av befolkningen har slike fordommer og dermed manglende respekt for mennesker som Arkana (jeg kan ikke uttale meg om hva det er med Arkana, men jeg er jo selv kvinne, og føler ikke akkurat at partiet respekterer kvinner noe særlig, i likhet med innvandrere/folk med annen kultur og religion enn kristendommen). Jeg er enig med Arkana i at ikke alle disse er rasister, men så lenge de stemmer på et parti med rasistiske holdninger, viser de jo rasisme i praksis.

Dessuten: det var nettdebattantene som ble fremholdt som sinte, unge menn, ikke FrP-velgere generelt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:20   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke hvordan du kan, men for egen del så hygger jeg meg med noens selskap utifra hvordan dem er som personer...
Ikke hvilke valg dem gjør hvert 4. år....

Eh, selv om man fysisk velger hvert ANDRE år, så legger man jo ikke fra seg holdningene i mellomtiden. Hvilket parti man stemmer på sier mye om moral, etikk, holdninger og livvsyn, og Frp-velgere står så langt unna meg at vi neppe har noe til felles.

Ogs å er jeg så lei av den liberalist-forklaringen. Greit at du vil være liberalist, men stemmer du Frp så syns du det er greit å støtte resten av grumset deres. Er det kun liberalismen man ønsker får man finne seg et annet parti eller starte et selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:24   #69
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg registrerer gang på gang at det er FRP som tabber seg ut. Det må jo snart gå et lys opp for velgerne snart.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:28   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Jeg registrerer gang på gang at det er FRP som tabber seg ut. Det må jo snart gå et lys opp for velgerne snart.

Men det jo ikke FRP sin skyld at de er mer kriminelle, rasistiske og har et nedrig kvinnesyn. Det er Vg, Dagbladet, Arbeiderpartiet, kulturmarxistene og Jonas Gahr Støre sin skyld.

Gammel 24-11-11, 09:33   #71
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det jo ikke FRP sin skyld at de er mer kriminelle, rasistiske og har et nedrig kvinnesyn. Det er Vg, Dagbladet, Arbeiderpartiet, kulturmarxistene og Jonas Gahr Støre sin skyld.

Åh selvsagt!! Det burde jeg jo tenkt på

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:52   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du glemte statsfeministene.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 09:53   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du glemte statsfeministene.

Oh, my bad.

Gammel 24-11-11, 11:20   #74
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Dette er ikke første gang att dette har blitt utalt av en frp, leste når valgkampen var att en av deres ungdommer hadde gått mot en annen fra ap ungdom og sagt det samme.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 17:34   #75
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Eh, selv om man fysisk velger hvert ANDRE år, så legger man jo ikke fra seg holdningene i mellomtiden. Hvilket parti man stemmer på sier mye om moral, etikk, holdninger og livvsyn, og Frp-velgere står så langt unna meg at vi neppe har noe til felles.

Ogs å er jeg så lei av den liberalist-forklaringen. Greit at du vil være liberalist, men stemmer du Frp så syns du det er greit å støtte resten av grumset deres. Er det kun liberalismen man ønsker får man finne seg et annet parti eller starte et selv.

For det første...
Les hele posten før du quoter....

Jeg sier hvert 4. fordi jeg anser kommunevalget i største delen av landet som lite parti relevant... Unntaket er de store byene.

For det andre så har jeg ikke stemt FrP ved noe valg hittil og tviler på at jeg kommer til å gjøre det.

Slik som det fremstår i denne tråden så er FrP politikere og 25% av Norges befolkning noen idioter, rasister osv...

Jeg lar meg til stadighet imponere.....

Gammel 24-11-11, 17:38   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste hele innlegget ditt, men anser kommunevalg som like relevant i forhold til holdninger. På deg virker det som hele Norges befolkning har samme holdning og meninger alle dager bortsett fra på valgdagen.

Du imponerer ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:31   #77
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste hele innlegget ditt, men anser kommunevalg som like relevant i forhold til holdninger. På deg virker det som hele Norges befolkning har samme holdning og meninger alle dager bortsett fra på valgdagen.

Nå vet jeg ikke hvor kjent du er med "bygde-norge", men slik jeg kjenner det og små-byene så er det lokalpolitikk det dreier seg om ved kommunevalgene.
Når SV og Høyre enkelte steder samarbeider tett så sier det seg selv at de sentrale parti programmene kan tolkes i hue og ræva dit du bare vil..
I de største byene derimot så føler jeg større paraleller mot stortingsvalget og "moder-partiet".

I hjemkommunen til min kjære så er det svært lite som minner om Kristin Halvorsen hos min bedre halvdels tante...
Hun heller nok betydelig mer retning Erna, men hun sitter i kommunestyret for SV...
Hvilket parti folk står i der i bygda virker for meg som bortimot bingo...

Gammel 24-11-11, 20:00   #78
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Jeg har ikke et så optimistisk syn på saken at jeg tror det noen gang kommer til å gå opp så mange lys i den leiren. Jeg tror at de vil støtte partiet uansett hvor mye dumt som skjer der og som blir sagt, for det finnes faktisk veldig mange ureflekterte, enkle mennesker i dette landet, som aldri kommer til å endre seg.

Gammel 24-11-11, 20:02   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat når det gjelder at lokalpartier kan være veldig annerledes enn moderpartiene sine, så må jeg vel nesten si meg enig. :stemmer de merkeligste ting lokalt:

Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 20:57   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest tråden, men jeg undrer meg over en ting: Hver forbanna gang FrP gjør en tabbe (og dem florerer det av), så prøver de å rette det opp med å gjøre en NY tabbe! Og sånn holder de på i en selvforskyldt spiral. År ut og år inn.

Og den "¤&/))¤# Siv Jensen makter jo ikke å si NOENTING uten å kritisere alle andre enn FrP. Det er helt vilt.

Jeg BEGRIPER ikke at det er mulig å være så dum som enkelte av FrP-medlemmene er. Bare måten de ordlegger seg på, og ikke minst hva de faktisk sier, er jo helt.... spesiell, kan man si. Jeg fatter ikke at det er mulig å gi det partiet sin stemme.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.