Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 21:39   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Oki nå går dette faktisk litt for langt synes jeg. Så dere synes hun skrev en teit ting, la det bare ligge. Å holde på slik som nå at dere gjenger dere opp mot henne (joda jeg vet temmelig godt at dere mener å bringe frem budskapet deres, og vell og bra er det) men er det ikke nok nå? skal dette være en slik diskusjon som har 600 innlegg og drar fram alt som noen gang har vært negativt med både den som skrev innlegget og alle som er enige i det. Eller kan dere innse at noen har sin mening om ting og at dere som er uenig har deres og la det være som det er. Det finnes værre ting i verden å diskutere enn en persons mening. Og regner med at det blir skikkelig hetsing av meg nå, enten fordi noen tror jeg er enige i det omtalte innlegget eller at noen bare må prøve på å drite meg ut. Dere har sagt deres, la det ligge og prate videre som "venner".

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:40   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Oki nå går dette faktisk litt for langt synes jeg. Så dere synes hun skrev en teit ting, la det bare ligge. Å holde på slik som nå at dere gjenger dere opp mot henne (joda jeg vet temmelig godt at dere mener å bringe frem budskapet deres, og vell og bra er det) men er det ikke nok nå? skal dette være en slik diskusjon som har 600 innlegg og drar fram alt som noen gang har vært negativt med både den som skrev innlegget og alle som er enige i det. Eller kan dere innse at noen har sin mening om ting og at dere som er uenig har deres og la det være som det er. Det finnes værre ting i verden å diskutere enn en persons mening. Og regner med at det blir skikkelig hetsing av meg nå, enten fordi noen tror jeg er enige i det omtalte innlegget eller at noen bare må prøve på å drite meg ut. Dere har sagt deres, la det ligge og prate videre som "venner".

Hvem skrev HI?

Gammel 20-03-07, 21:40   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hun velger vel egentlig selv å fortsette når hun lager en egen tråd om det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:36   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke skrytetråder bør være fredet. Jeg vil ha med frabedt oppgulp og sure oppstøt, men jeg synes ikke det var noe galt meD binas kommentar. Den var hverken drøy eller uspiselig. Hun sa ikke noe om barnet, barnet er sikkert nydelig i følge bina, men omstendighetene dro fokuset bort fra akkurat det.

Husker også isdiskusjonen på NM, og unnskyld meg, men jeg har problemer med å skryte av ansiktet til en 8 (var det?) måneders gammel baby da det var dekket med iskrem. Noe jeg også kommenterte i den tråden. (Ingen sammenligning med bønnebildet for øvrig.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:46   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bina, jeg synes ikke billedtråder trenger å være fredet, men terskelen for å komme med negativ oppmerksomhet skal være veldig høy.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nu vel, mulig at alle kan være venner, men alle barn er da slett ikke pene!

Men i billedtråder sier vi det

Gammel 20-03-07, 21:42   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AvivA: Det var jo henne selv som startet denne tråden og spurte hva man mener.

Gammel 20-03-07, 21:48   #7
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Sitron omformuler spørsmålet ditt. Hvem skrev HI? Skjønnte ikke den du.
Og joda hun startet selv tråden og vell kansje hun ba om bråk, men er det ikke bare å overse den voldsomme skrivekløa og heller konsentrere seg om et annet innlegg da?

Gammel 20-03-07, 21:50   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og joda hun startet selv tråden og vell kansje hun ba om bråk, men er det ikke bare å overse den voldsomme skrivekløa og heller konsentrere seg om et annet innlegg da?

Jeg trenger ikke omformulere noe som helst, spørsmålet er temmelig enkelt.

Og hvorfor skal man la vær å svare?

Dessuten; har du fordommer mot barn og bønn også?

Gammel 20-03-07, 21:57   #9
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg trenger ikke omformulere noe som helst, spørsmålet er temmelig enkelt.

Og hvorfor skal man la vær å svare?

Dessuten; har du fordommer mot barn og bønn også?

He he, har du fordommer? Jeg eier ikke fordommer mot foreldre som vil la barna lære litt av hva dem selv bedriver dagene sine med, så lenge det ikke gjør at barna sitter igjen med mye negativ da. Og hvis denne ungen vil lære av foreldrene så vær så god! For meg er islam en helt fremmed religion, og hva vi hører, lærer og får vite av islamister har til nå være en brøkdel positivt. Kansje dem har utelagt mye. Vi har sett utallige filmer og dokumentarer om islam, og for meg er det enda mye å lære. Men har ikke lært nok til å ha fordommer for annet enn ekstremistene som sprenger seg selv og andre i lufta. Men hvem har ikke det? Men at et lite barn velger å gjøre som sine foreldre, min gutt er 1,5 og man skal vite at han kan herme ganske så mye etter oss voksne.

Gammel 20-03-07, 22:01   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er islam en helt fremmed religion, og hva vi hører, lærer og får vite av islamister har til nå være en brøkdel positivt.

Snakker du om islamister eller muslimer her

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:02   #11
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

alle muslimer jeg vet om har islam som religion.

Gammel 20-03-07, 22:14   #12
TBM
Passiv

Standard

For meg er islam en helt fremmed religion, og hva vi hører, lærer og får vite av islamister har til nå være en brøkdel positivt. Kansje dem har utelagt mye. Vi har sett utallige filmer og dokumentarer om islam, og for meg er det enda mye å lære. Men har ikke lært nok til å ha fordommer for annet enn ekstremistene som sprenger seg selv og andre i lufta. Men hvem har ikke det? Men at et lite barn velger å gjøre som sine foreldre, min gutt er 1,5 og man skal vite at han kan herme ganske så mye etter oss voksne.

Ja, "dem har utelagt mye".
Ja, det er enda mye å lære.

alle muslimer jeg vet om har islam som religion.

Det er helt riktig! Du starter ikke helt på scratch!

(Beklager hvis du synes jeg tuller med deg - kunne bare ikke motstå fristelsen. Jeg tror helt sikkert at du vet det, men det var litt morsomt at setningen ble så tvetydig liksom...

Sist redigert av TBM : 20-03-07 kl 22:25.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 16:54   #13
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ba kanskje om bråk med denne tråden, men det som er leit er at så mange ikke skjønner at man kan skille temaer.

Ett tema kan være : "Hva syns vi om indoktrinering av barn?"

Ett annet tema kan være: "Er det lov å si noe negativt i en bildetråd?"

I denne tråden ønsket jeg sistnevnte - men diskusjonen endte med å handle om meg som person, virker det som. Litt synd at så mange ikke greier gi tilbakemelding på hva de mener om TEMAET. For jeg spør jo fordi jeg oppriktig lurer på hva folk mener.

Men takk for støtten til deg i alle fall! Godt å se at noen tør gå sine egne veger uten frykt for mobben.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 18:23   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Godt å se at noen tør gå sine egne veger uten frykt for mobben.

Den der var skikkelig teit. :åpplyser:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 18:42   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Godt å se at noen tør gå sine egne veger uten frykt for mobben.

Tror du det jevnt over er "frykt for mobben" som gjør at folk er enige med hverandre (og/eller uenige med deg)?

Gammel 20-03-07, 21:49   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bina - jeg forstår spørsmålet ditt. Om man ikke skal komme med negative kommentarer til bildetråder. Hvis det er noe man mener er skadelig og helt borti staur og vegger? Egentlig et godt spørsmål synes jeg
Og egentlig synes jeg du får litt mer motbør enn du fortjener her for DETTE spørsmålet.

Men det er jo klart relatert til det svaret du gav i Nabbes tråd hvor jeg personlig synes du var temmelig ufin. Hadde du startet denne tråden uten å ha svart Nabbe først tror jeg svarene ville vært mindre ampre...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 16:52   #17
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

bina - jeg forstår spørsmålet ditt. Om man ikke skal komme med negative kommentarer til bildetråder. Hvis det er noe man mener er skadelig og helt borti staur og vegger? Egentlig et godt spørsmål synes jeg
Og egentlig synes jeg du får litt mer motbør enn du fortjener her for DETTE spørsmålet.

Men det er jo klart relatert til det svaret du gav i Nabbes tråd hvor jeg personlig synes du var temmelig ufin. Hadde du startet denne tråden uten å ha svart Nabbe først tror jeg svarene ville vært mindre ampre...

I DENNE tråden ønsket jeg kort og godt bare å få vite om andre mener at man ALDRI skal si noe i en bildetråd, altså om bildetråder oppfattes som "fredet". At andre kan ha ulik terskel for hva de oppfatter som skadelig, uheldig, dumt, osv har jeg full respekt for.

Men jeg svarte altså som jeg gjorde i den andre tråden fordi jeg ikke ante noe om en "fredning" av bildetråder - og selv om jeg faktisk slettet meldingen, får jeg fortsatt røde prikker på den.... Akkurat det er litt festlig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:03   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg dauer.

Gammel 20-03-07, 22:14   #19
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er viktig å legge vekt på normal folkeskikk.
Om en har noe negativt å si om et bilde, så syns jeg egen tråd, eller pm egner seg best.
Jeg regner med at Nabbe la ut dette bildet for å vise fram ei skjønn lita tulle, ikke for å starte en diskusjon om dette er sunt for datteren hennes.
Jeg syns bildetråder, der mamma ønsker å vise fram/skryte av barna sine skal være litt hellige, det er ikke nødvendig å såre i slike tråder.
Det er bare å starte en ny ...
Hvis jeg hadde vært uenig i at barna er søte eller vakre, eller de gjør noe som strider mot det jeg syns er rett, så lar jeg tråden enkelt og greit være.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:05   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hva er egentlig en islamist? Ifølge definisjoner på det som jeg har lest, rundt på nett, er jeg islamist, fordi jeg følger islams fundamenter...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.