|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor får du pepperkakedeigen fra? | |||
| Jeg bruker kjøpt pepperkakedeig |
|
94 | 62,67% |
| Jeg bruker hjemmelaget pepperkakedeig |
|
53 | 35,33% |
| Ingen av delene |
|
3 | 2,00% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi pleier å ha fellesbaking med Heiko og jentene hennes, og da er det Ikeadeig som brukes - det er lettvint, og deigen er lett å jobbe med. Det hender jeg baker skårne pepperkaker, som er mer som konfekt og med ganske mye krydder i, de er veldig gode, men ikke til å lage figurer av. Et par ganger har Poden ytret ønske om å lage pepperkakedeig etter oppskriften i kokeboken hans, og da har vi selvsagt gjort det. De er bedre enn Ikeakakene, men mye mindre egnet til pyntefigurer eller bygging.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Foreløpig lages det ikke pepperkaker her i huset, jeg tåler dem ikke og mannen kjøper ferdige. Får se hva vi gjør til neste år når vesla er stor nok til å være med og klisse, eh bake.
|
|
|
|
#3 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager selv. Har aldri prøvd kjøpe-deig. Ikke bruker vi pynt heller.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager egen deig til pepperkakene vi skal spise. Til pepperkakehuset og pøntehjertene bruker jeg kjøpedeig om jeg ikke rekker å lage egen deig. Den fra Lierne smakte høgg! :grøss:
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Er deigen god, Kanina? Innbiller meg at det er fra samme sted som jeg har vurdert å kjøpe. Lurer på å gjøre det for å få en liten smak, og siden jeg har flere glutenallergikere i familien. Var bare det helsikes sukkeret, da.
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?
Husker ikke om jeg smakte på deigen i fjor.
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Lykke til!
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Venninna mi bakte glutenfrie pepperkaker i går, med egenlagd deig, de ble gode, de. Jeg er noe usikker på sukker, men hun tåler det også dårlig, så mulig hun erstattet med sukrin eller noe.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ja, glutenfritt er jo finfint, men melke- og sukkerfritt også er ikke alltid like lett å få til, så siden jeg ikke er sååå opptatt av kaker tror jeg ikke det er verdt å bruke energien på det i år med liten baby. Men seinere kan det jo hende det blir aktuelt.
|
|
|
|
#12 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Kjøper Ikeas til hus og hjerter i vinduet, sånt spiser vi ikke allikevel (dvs, ungene knasker jo av pynten, men det er lite av det også i grunnen) og hvis vi ska lbake spisekaker slenger jeg sammen en deig selv.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle jeg vært hjemme i jula, da ville jeg hatt papperkaker, og da er det absolutt grunn til å bake selv, for de hjemmelagde kakene jeg har oppskrift på fra min mor, er i en annen liga enn kjøpekaker, selv fe figurbakte med smør. Ja, jeg har spist en del av dem, for vi har stadig en boks på kontoret, skremmende greier, men det er og blir kjøpekaker. Hjemmelagde pepperkaker er noe annet.
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Eh... Mens jeg var opptatt med vekselsvis å hikstele ved tanken på at jeg skulle lage pepperkakedeig sjøl, og grubling over hvorvidt jeg har hatt pepperkaker i hus, og så analysert meg fram til at jo, vi hadde visst noe pepperkakegreier for tre-fire år siden, og da kom deigen fra baker'n...
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Kjøper deig, IKEA sin er fin, men i år ble det Meny. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager sjøl
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi kjøper deig vi. :ingen baker: og i år har vi faktisk pynta pepperkakene også gitt. Jeg syntes de smakte helt greit og var ok å bake med. Jeg liker best ferdige kjøpte pepperkaker.
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ikea-deig her, noe annet ville være helt utenkelig. Jeg liker ikke pepperkaker, så det blir Ikea eller ikke pepperkaker i det hele tatt liksom.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Kjøper pepperkakedeig.
|
|
|
|
#20 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Hjemmelaget deig her i huset, det er jo gjort i en fei. |
|
|
|
![]() |
|
|