|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jeg trenger prikkerMaz, Palmen og Minni (og alle dere andre som slang dere på); da leser dere tråden ganske anderledes enn meg. Jeg syns den var ganske humørfyllt jeg. Mine innlegg er hvertfall ikke ment som annet enn gode råd.
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Jeg trenger prikker
Jeg syns den er litt begge deler. Men jeg syns faktisk at det der med å prikke rødt bare for å straffe en stakkar som ikke helt har fått med seg at det ikke er så lurt å tigge prikker er litt teit.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Greit nok. Nå tar ikke jeg de prikkene så ekstremt seriøst, så derfor ser jeg nok ikke den helt store krisen i en slik reaksjon.
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Men for en nybegynner tror jeg et kontrollpanel dominert av røde prikker for noe som ikke er så himla ille er ganske dumt og kanskje avskrekkende.
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
En hobbyjulekalendertråd om limpistolutskeielser fungerer også.
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Jeg for min del ville tatt meg nær av et rødt kontrollpanel, selv om jeg ikke tar prikkene så veldig seriøst. At en nykommer skulle synes det er ubehagelig, er vel heller sannsynlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tar dem heller ikke veldig seriøst, så for min del spiller det ingen rolle. Men for en nykommer så kan det nok føles litt ille når man får en hel haug av røde prikker.
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig. Men jeg ser ikke at det skjer i enormt stor grad her. Men nå står jeg i fare for å bryte mitt eneste nyttårsforsett bare timer inn i det nye året, og skal la dere krangle i fred. Godt nyttår, folkens!
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg håper du tar det litt med ro i innleggssankingen og istedet for å se på FP primært som et sted å kjøpe, faktisk ser at det er et fint forum å være på |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Jeg synes dette er et fint innlegg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
"De"
|
Sv: Jeg trenger prikkerMja... når man begynner å mene at man skal få minus i innlegg... Det blir som å strø salt i sårene.
|
|
|
#14 |
|
Trøtt
|
Sv: Jeg trenger prikkerDet er mulig det er humørfylt, Tallulah, og fjasingen er noe av det jeg setter mest pris på ved FP. Dessverre syns jeg personlig at FP har blitt alt for snilt og homogent i det siste, der alle mener det samme om alt, og der man ikke skal skille seg ut. Jeg er rett og slett litt lei av at hver eneste gang det dukker opp en rookie som ikke skiller seg ut i ekstrem positiv forstand (les: har hengt på nett i 10 år og klarer å fikse "tonen" fra dag en) så bruker vi 150 innlegg og 150 rødprikker på å tulle/forklare/skremme bort nykommeren. At en eller to sier fra, greit. At alle kaster seg over har jeg ikke sansen for, og om det var morsomt første eller andre gang så er det ikke morsomt nå lengre.
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Huh! Prøver du å si at vi som skiller oss ut i ekstrem positiv forstand da liksom ikke får røde prikker? Hmmm?
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Sv: Jeg trenger prikkerDet lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.
|
|
|
#17 |
|
Fartsfantom
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Det mener ikke jeg heller, men det blir jo sjelden slik. Kan man ikke bare låse slike tråder etter slik opplysning? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hertuginne
|
Denne kan jeg svare på som moderator. Vi har som politikk at vi ikke stenger eller sletter tråder bare fordi de ikke passer oss eller fordi folk oppfører seg ufint. Det er mye bedre, i det lange løp, å la selvjustisen ordne opp, selv om det underveis i prosessen kan gå en kule varmt.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Det er veldig bra, men jeg synes det virker som det noen ganger går vel langt før noen tør si ifra, og det virker da ofte som flere er enig, men at det å si ifra er noe folk kvier seg for. Det er nemlig enkelte en ikke skal si imot her inne. Ikke at jeg bryr meg om det eller om en rød prikk eller fler havner min vei. (selv om jeg etter sigende er veldig opptatt av prikker). |
|
|
|
![]() |
|
|