Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Morsom sak

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 09:36   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom sak

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du vet ikke hvordan Donald, Smurfene eller Simpsons ser ut?

Jo, forsåvidt, men det er vel de eneste også. Jeg vet at Donald og de er ender med blå klær, men jeg kan ikke se uten videre at noe blått og hvitt er Ole, Dole og Doffen. Smurfene er noen små blå figurer og Simpsons har gul piggsveis, men jeg aner ikke hvilke klær de har. Så nei. Sorry.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:39   #62
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Så den på FB for et par dager siden, og jeg skjønte alle bortsett fra den siste. Morsom! Veldig glad for å få oppklart den siste nå, har knapt sovet de siste dagene.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:41   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det var tilnærmet umulig å være forelder uten å kjenne til så sentralte og klassiske tegneseriefigurer som disse. At man ikke kjenner til Bert & Ernie, Ninja Turtles og South Park kan jeg skjønne hvis man er totalt uinteressert i tegneserier, popkultur eller barnekultur, men de andre trodde jeg virkelig alle kjente godt til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:43   #64
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner godt til alle, men jeg var virkelig helt på jordet og klarte ikke å gjette at det var tegneseriefigurer man skulle fram til.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:44   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønner at man ikke greier å gjette disse, men jeg forsto på Hyacinth at hun knapt kjente til figurene i utgangspunktet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:24   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg trodde det var tilnærmet umulig å være forelder uten å kjenne til så sentralte og klassiske tegneseriefigurer som disse.

Jeg er iallefall forelder.

Gammel 30-03-12, 10:26   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg hadde også kjent igjen en del av disse dersom jeg så dem, men det betyr ikke at jeg vet hvilke klær de har etc. Jeg har sett Simpsons på tv, f.eks, men alt jeg husker er at de har gul piggsveis, som sagt. Jeg vet ikke hva de heter, og jeg vet ikke hvordan de går kledd, derfor har jeg ingen sjans til å se at noen legoklosser skal forestille dem.

Smurfene vet jeg goså hvordan ser ut, men jeg er ikke i stand til å se at noen klosser skal forestille dem?

Donald vet jeg også hvordan ser ut. I den forstand at jeg hadde kjent dem igjen. Men selv om jeg har lest hundrevis av donaldblader selv, stusser jeg fremdeles på at Ole, Dole og Doffen har ulik farge. I mitt hode er det hvite små ender med blå klær.

KAn det ha noe med visuell hukommelse å gjøre?

Sist redigert av Hyacinth : 30-03-12 kl 10:32.
Gammel 30-03-12, 17:43   #68
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste jeg ikke tok sånn umiddelbart var smurfene Men når jeg vet det er smurfene ser jeg det selvsagt.

Er det altså sånn at flere ikke _ser_ at dette er legoklossutgaven av tegneseriefigurer?
Eller er det slik at de ikke vet hvem tegneseriefigurene er og dermed ikke gjenkjenner dem?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 18:18   #69
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Den eneste jeg ikke tok sånn umiddelbart var smurfene Men når jeg vet det er smurfene ser jeg det selvsagt.

Er det altså sånn at flere ikke _ser_ at dette er legoklossutgaven av tegneseriefigurer?

Ja. Hjernen min klarer ikke tenke sånn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 18:34   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eller er det slik at de ikke vet hvem tegneseriefigurene er og dermed ikke gjenkjenner dem?

Ingen av delene. Jeg vet hvem tre-fire av dem er og hadde kjent dem igjen IRL, holdt jeg på å si. Men jeg husker ikke nok om klær, luer og frisyrer til at jeg kan ta dem igjen på en firkantet legofigur.

Ta Fred Flintstone, feks. Jeg vet han er feit og har en bil han løper i. Jeg hadde gjenkjent ham på et bilde. En firkanta legoutgave hadde jeg ikke gjenkjent ham som. Jeg husker verken hårfarge eller bekledning sånn uten videre. Mulig han har et skinn rundt seg. Men farge? Nei.

Jeg viste det til mannen min. Han fikk det ikke til før jeg sa ordet "tegneserier" Da tok han alle med en gang.

Gammel 30-03-12, 18:44   #71
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den fargeblinde 15-åringen min tok alle bortsett fra Bert & Ernie.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 21:06   #72
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå ser jeg hva det er.
Tok sin tid.

Gammel 30-03-12, 21:44   #73
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes denne var så kul at jeg vil dele med dere.

Er det noen som ser hva det er? Kanskje en idé å bruke spoilertag hvis man svarer tidlig i tråden.

Tok alle unntatt de som er øverst til høyre.HVa er det for slags grønne folk?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 21:45   #74
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Turtles selvsagt!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 00:56   #75
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønte ingen ting, men etter at jeg hadde lurkikka kjapt på løsninga så jeg noen få.

Viste bildet til mannen, han tok alle unntatt Bert & Ernie.

Gammel 31-03-12, 09:33   #76
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Utrolig nok var det Turtles som først fikk meg til å skjønne hva jeg skulle se etter. Jeg har ikke noe spesielt nært forhold til dem, men de er så distinkte i fargekodene, at det var vel derfor. Bernt og Erling og Lucky Luke så jeg at jeg visste hvem var, men klarte ikke å plassere dem helt. Klassisk "Selvsagt!"-øyeblikk når jeg leste fasiten. South Park har jeg ikke sterkt nok forhold til for å klare å gjenkjenne dem på denne måten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.