|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Her på forumet er også andelen med høy utdanning langt større enn FolkFlest.
|
|
|
#2 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSelv fikk jeg ikke før jeg var myndig. Så jeg betalte selv for det når jeg var 19 år. Var aldri jålejente som ung så så ikke på det som noe veldig tungt å ikke få det.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
Sånn passe sane
|
Det er bare å følge magefølelsen og mammahjertet, sånn egentlig.
|
|
|
#5 |
|
er her
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg fikk hull i ørene i bursdagsgave i skolestart året, det har jeg tenkt at Vesla skal få også om hun etterspør det, men bare ekte saker skal inn i øret og ingen ringer før hun er eldre.
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMine skal få det når de klarer å stave høyesterettsjustitiarius baklengs.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg synes i og for seg ikke det er noen stor sak, heller hull i ørene enn omskjæring av gutter hvis man snakker om unødvendige inngrep på barnekropper, men i mitt hus skal de være store nok til å forstå noenlunde hva de utsetter seg for ved å ta hull i ørene. Det innebærer at jeg tenker 15-16 år som det yngste jeg synes er greit, og da etter å ha blitt forklart hvordan nikkelallergi fungerer og hvor stor risikoen er i så måte. Vi er også en familie med flere nikkelallergikere.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da hadde jeg hatt et problem, for baklengsstaving er ungen min god på. I hvert fall når det er så få doble konsonanter.
|
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Jeg har ikke fortalt dem at det er kriteriet. Kanskje jeg skal si: "Hvis dere klarer å stave riktig ord baklengs, får dere ta hull i ørene." Så må de begynne å prøve seg fram.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da begynner det å hjelpe.
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Det er neppe grunn til å tvile på at hull i ørene øker risikoen for å utvikle nikkelallergi. Det skjønner man lett når man leser at 10 % av norske kvinner har nikkelallergi, mot bare 1 % av norske menn (men at andelen menn er stigende). Jeg har ikke lest noe sted at det er påvist at tidlig start lettere trigger hull i ørene, men jeg har lest flere steder at det er sannsynlig.
Hemmer det utviklingen av allergi? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMen - hvor farlig er det egentlig å ta hull i ørene som liten? Er det noen stor risiko utover en eventuell reaksjon på nikkel og mulighet for betennelse hvis man ikke renser godt nok?
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Allergi er jo en autoimmun reaksjon, og å utsette seg for potensielle allergifremmende stoffer kan trigge denne responsen, slik at man også vil reagere på andre ting. Systemet kan gå litt bananas, for å si det enkelt. |
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Trådstarter her.
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenEt argument for å gi ungen hull i ørene tidlig, er å unngå at de blir hekta på piercinger når de er gammel nok til å skaffe dem selv.
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Nja. Jeg har hatt dobb i både tunge og navle. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Jeg har hatt mange fler - og fikk hull i ørene tidlig. Så teorien min holder ikke en gang mål på meg selv.
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har sjekket noen piercingsteder og der er aldersgrensen 16 år hvis man kommer alene. 15 dersom man har med foreldre/foresatt. Sist redigert av Éowyn : 14-08-12 kl 14:23. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Kan man?
|