Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg skal aldri si til ungen min ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 00:04   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Jeg skal aldri si til ungen min ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg fikk høre at man fikk pene barn om man spiste brent mat. Husker jeg pleide å si til mamma at hun måtte ha spist mye brent mat før hun fikk meg

Den tror jeg på alvor ble brukt mye før, da det var far som var herren i huset. Godt det har endret seg, både for mor og barn. Og far for den del.

Hehe, den brukte min mormor mye når jeg var lita, og jeg ble like irritert hver gang. Hun sluttet å si det da jeg en gang kjapt kvitterte med å si at da fikk hun sende restene til de sultne barna i Afrika da, for jeg er mett.

Unngår å tråkke på snegler den dag i dag jeg.

Huff, dette minner meg om en gang jeg sto og passet prøverommene på jobb, og en dame med en heller urolig 2-3 åring i vogn sto i kassakø. Barnet var over, oppå og under den vogna, og mor ble mer og mer irritert.

Med ett så river hun tak i barnet, plasserer han brutalt i vogna, går ut av køen og bort til meg. Her setter hun så vogna fra seg, foran meg, sier til barnet at nå kan damen bare selge deg også, og så går hun tilbake til køen.

Ungen kikka på meg og hylte selvfølgelig som en stukket gris.

Man gjør jo bare ikke sånt.

Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 00:49   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mange fæle foreldre...

Lillesøster erter, terger, riv i håret og klyp.
Eg går til slutt lei, og dytter eller sparker henne bort.
Lillesøster hyler: Mooooor! Bai slo meg!
Eg: Ho gjorde sånn, slik og sånn først.
Mor: Jammen du er eldst. Du burde vite betre. Stakkar deg, lillesøster.

Eller kva med "Når du seier/gjer/tenker slik, då gret englane."

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:36   #3
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Denne tråden var ufattelig vond å lese. :leiseg:

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Lillesøster erter, terger, riv i håret og klyp.
Eg går til slutt lei, og dytter eller sparker henne bort.
Lillesøster hyler: Mooooor! Bai slo meg!
Eg: Ho gjorde sånn, slik og sånn først.
Mor: Jammen du er eldst. Du burde vite betre. Stakkar deg, lillesøster.

Som storesøster har jeg fått høre denne mange ganger opp gjennom årene, og jeg skulle ikke si det samme til min unge. Vel, jeg har møtt meg selv i døren ganske mange ganger...

Gammel 23-08-12, 07:40   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg fikk høre at man fikk pene barn om man spiste brent mat.

For ikke å snakke om hvilken pen sangstemme man får av brent mat.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:32   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, så mye grusomme foreldre.

Jeg håper jeg aldri, aldri, aldri sier til ungen min: "Du skjønner det når du får barn selv...." Det gjør meg sinna å tenke på alle de gangene moren min sa det, spesielt etter jeg fikk barn, og i hvert fall ikke skjønner det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:38   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg håper jeg aldri, aldri, aldri sier til ungen min: "Du skjønner det når du får barn selv...." Det gjør meg sinna å tenke på alle de gangene moren min sa det, spesielt etter jeg fikk barn, og i hvert fall ikke skjønner det.

Gjett om jeg har hørt DEN mange ganger. Kjekt å høre når du er barnløs på 12-13 året.
Og nå når jeg har barn er det "du forstår det når ungene blir eldre...."
Kommer jeg NOEN GANG til å forstå det? Hva enn det er?

Gammel 22-08-12, 22:54   #7
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

"Hvis du lyver, så står det en stygg, mørk mann bak ryggen din". (Takk til naboen som fikk meg til å ha mareritt om dette i lang tid etterpå.)

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 10:16   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

"Du må bli tørr bak ørene først".
Herregud så irritert jeg ble når jeg oppriktig lurte på og ønsket å få høre en fair/real grunn til at jeg ikke fikk lov til ting. Jeg følte det som flåsete latterliggjøring. Min mor er grei, men hun hadde noen irriterende uttrykk noen ganger.

Gammel 27-08-12, 15:24   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mora mi har og pleid å si dette - men nå forstår jeg det.

Sånn ellers har hun ikke sagt så mye fælt, den dama - det skal hun ha.

Gammel 27-08-12, 16:57   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mora mi har og pleid å si dette - men nå forstår jeg det.

Jeg vil anta at det har en viss relevans hva det er foreldrene mener at barna skal forstå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:59   #11
Left
Passiv

Standard

"hører du ikke etter nå, så syr jeg på deg griseører" "de ligger i fryseren"
Evt " hører du ikke nå, så må vi til legen for å pumpe opp ørene dine"

Jeg må ha vært et veldig ulydig barn tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:11   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

"hører du ikke etter nå, så syr jeg på deg griseører" "de ligger i fryseren"
Evt " hører du ikke nå, så må vi til legen for å pumpe opp ørene dine"

Jeg må ha vært et veldig ulydig barn tror jeg.

Dette hadde fått mine til å få latterkrampe umiddelbart. Det hadde bedret stemningen flere hakk i hvertfall.

Gammel 22-08-12, 23:26   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette hadde fått mine til å få latterkrampe umiddelbart. Det hadde bedret stemningen flere hakk i hvertfall.

Og alle store gårder som hadde klokke på taket var bebodd av leger. Å kjøre oppover Gudbrandsdalen var en interessant opplevelse må jeg si. Der bor det veldig mange leger

Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:11   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

"Spis opp maten din, husk at smånissene ser i vinduet og rapporterer til julenissen"

Tenker foreldrene mine angret litt da jeg spydde utover hele spisebordet og oppi elggryta. Hørte i hvertfall aldri mer snakk om de der nissene igjen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:16   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

"Bære et du, til rævle står som en O"

Gammel 22-08-12, 23:23   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Da jeg så trådoverskriften, tenkte jeg at det toget er gått. Etter å ha vært forelder i så mange år har det meste ploppet ut. Trodde jeg. Jeg ser nå av tråden her at jeg tok feil. Og at min fantasi er veldig, veldig begrenset......

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:22   #17
Left
Passiv

Standard

" Er du dum eller"?

Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:30   #18
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"OK - då går eg, så får du berre bli her!" når du veit at det er noko som, av ulike grunnar, aldri vil verta gjennomført.

"Så fint at du..."-type ironi - ironi brukt mot born er noko av det verste eg høyrer.

Sist redigert av Didjeridust : 23-08-12 kl 08:45.
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:55   #19
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

"Se så flink [insert navn på søsken] er, du!"

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:46   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

"OK - då går eg, så får du berre bli her!" når du veit at det er noko som, av ulike grunnar, aldri vil verta gjennomført.

Guilty as charged.
Responsen fra min sønn var da (som forventet) "ok, hade mamma. snakkes!"
Så det funker dårlig her i gården.

Ellers har jeg tenkt å klemme mamsen min ganske godt neste gang jeg ser henne, for makan til stygge foreldre det finnes der ute.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.