|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg tenker at for barn med kroniske plager eller perioder med mye plager er i en annen kategori enn det som beskrives i HI. Det står jo at han for første gang har bedt om å være hjemme pga. diffuse plager. Det er vel det de fleste svarer ut i fra skulle jeg tro.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?
Ja, det tenker jeg er selvsagt.
|
|
|
#3 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sant. Jeg tenkte nok helst på større barn her, som tar avgjørelser om form selv. Jeg hadde gått på jobb med hodepine og paracet. For min førsteklassing hadde jeg nok holdt henne hjemme og sett an formen utover dagen. Men vondt i hodet på morgenen hadde nok vært et tegn på slitenhet, ergo hadde det ikke blitt bursdag uansett form utover dagen.
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Heilt klart.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man så syk at man ikke skal på skole/jobb, så trenger kroppen hvile. Man kan sikkert føle seg friskere på ettermiddagen, men det er lurt å legge inn litt ekstra tid så kroppen faktisk blir helt frisk igjen. Og slik at man ikke smitter andre.
|
|
|
#6 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ingen skole - ingen aktiviteter den dagen.
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til skole så er man for syk til bursdag. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg hadde ikke sendt ett barn i bursdag som hadde vært hjemme fra skolen.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Stemmer i koret: ingen skole, ingen bursdag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Har man ikke vært i form til å gå på skole på dagen, bør man heller ikke gå på bursdag om ettermiddagen. Det er ikke en "konsekvens", men begge er naturlige følger av det første - at man var syk før om dagen. En bursdag er såpass krevende at man må ha vært i form hele dagen. Å dra på en stille og rolig bursdagskaffe hos bestemor kan være noe annet, nå legger jeg til grunn at vi snakker barnebursdag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Om min sønn var bedt i en bursdag, og hadde sagt at han ikke ville på skolen samme morgen, så ville han der og da fått beskjed om at dersom han ble hjemme så blir det ingen bursdag. Jeg er ganske sikker på at han hadde tuslet avgårde på skolen.
|
|
|
|
#14 |
|
Opp og ned
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ingen skole ingen bursdag her heller.
|
|
|
#15 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg er også der at er de ikke på skole på dagen utgår aktiviteter på ettermiddag/kveld. Ved diffuse plager uten feber/oppkast pleier jeg å sende de avgårde på skolen med beskjed om at de kan gå hjem igjen dersom de ikke orker mer.
|
|
|
#16 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg stemmer i de fleste. I forrige uke kom det en i 5 årsdag på ettermiddagen, som hadde vært for syk for barnehagen samme dag. Noen dager senere var barnet vårt barn og andre barn i bursdagen syke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Som oftest ville hjemme fra skolen betydd hjemme fra aktiviteter og moro på kvelden her også, men det er ikke noe jeg har veldig bastante holdninger til. Jeg ville sett barnet og situasjonen an og tatt en helhetsvurdering.
|
|
|
|
#18 |
|
Lett rørt
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ikke sendt i bursdag. Har man hvert hjemme fra skolen så utgår trening, besøk, bursdag ol. hos oss hvertfall.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg hadde faktisk sendt i bursdag, jeg, tror jeg.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Min eldste er så godt som aldri syk, så jeg har ikke erfaring med dette med ham, men om det gjaldt ham, så er det et par ting som teller inn her:
|
![]() |
|
|