|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg leste alle Woodhouse-bøkene da jeg gikk på barneskolen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg leste mye som barn. Begynte som 5-åring. Bibelen var faktisk min første bok, samt katekismen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Som barn leste jeg alt mulig jeg kom over. Bobsey-barna, Frøken detektiv. Anne cath. Vestly, Astrid Lindgren og omtrent alle barnebøkene på skolebiblioteket. Jeg hadde masse av de små gule barnebøkene fra Damms barnebibliotek som jeg leste om og om igjen. Forelsket meg i Evi bøgenæs og Ina-bøkene til Annik Saxegaard.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?
Disse bøkene husker jeg også best fra ungdomsskoletiden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Det startet med Gulltopp!! Sist redigert av turi : 13-04-07 kl 13:27. Årsak: fikk brått hukommelse |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg husker frøkna vår på barneskolen leste Polyanna mens vi spiste skolematen. Hennes positivitet gjorde et uslettelig inntrykk. Så leste jeg mange av bøkene mamma hadde som barn, i serien Gyldendals Gode Pikebøker (GGP). Favoritten ble Pams Paradis, som handlet om ei fresk jente på Hawaii, som fikk besøk av sin sykelige kusine fra Boston - og som aldri hadde sett en levende hest, eller vulkan, eller surfet etc. Sist redigert av Christinamor : 16-04-07 kl 21:33. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Hva het bøkene om 4/5 ungdommer og muligens en hund, som hele tiden havnet i trøbbel og løste gåter eller noe i den duren?
|
|
|
#9 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min barndoms favoritt, Fem-serien, av Enid Blyton.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg leste helt utrolig mye som barn og ungdom.
|
|
|
|
#12 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg leste MASSE på barneskolen. Bl.a. Frk Detektiv, Astrid Lindgrens bøker og en haug av Damm Bokklubb sine bøker siden jeg var medlem der
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg var da - som nå - en periodeleser.
|
|
|
#14 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Fra jeg lærte å lese har jeg lest ALT jeg kom over. Jeg tror ikke det var mange bøker på skolebiblioteket jeg ikke hadde lest ...
|
|
|
#15 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Fem serien! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Den lille vampyren-serien var knall husker jeg. Det var dog ikke den første boken jeg leste. Det var nemlig disse små bøkene om Fiffi og Foffo.
|
|
|
#17 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah, Tornfuglene.. Da gikk jeg første året på husmorskolen, bodde på internat og tok meg en "3-dagers" mens jeg lå på rommet og surva og leste. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Jeg har visst lest det meste som er ramset opp her, pluss en hel drøss andre bøker. Elsket å lese som barn og elsker fortsatt å lese. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?For lenge, lenge siden, da FP var relativ ny hadde vi en tilsvarende diskusjon.
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?Åh. Anne + Jørgen.
|
![]() |
|
|