|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt ut
Enig. Jeg ble så provosert da jeg leste dette! Liksom framstår som at toppledelsen går foran med et godt eksempel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utDet er mye som er galt med SAS, og det er litt slemt å legge mye av ansvaret på de ansatte. Men saken er at SAS hadde mange enormt gode år på åtti- og nittitallet, de tjente gode penger og la opp lønninger, ansattegoder og generell bedriftsstruktur etter det. Da er det ikke lett å omstille seg til en mye mer konkurranseutsatt næring, med et Norwegian som klarer å drifte mye mer effektivt enn det SAS klarer, og som er direkte konkurrent til mange av rutene til SAS. Norwegian kunne starte med blanke ark og fargestifter i et marked som var vanskelig, og har dermed organisert seg deretter, selvsagt tar de da rotta på SAS.
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utEnighet med alle fagforeningen om sparetiltakene hvertall, så er lov å håpe de ikke konker. Men de må jo gjøre noe annet enn bare å spare tror jeg.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - nå ser det mørkt utJeg kjøper ikke sommerferiebillettene mine fra SAS i alle fall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Dersom de blir enige og ikke mister lisensen sin kjøper jeg mer enn gjerne fra SAS.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt ærlig så kjøper jeg der det er billigst, og har direktefly. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg og. Har alltid foretrukket SAS fremfor Norwegian hvis jeg har hatt valget, og har også alltid klart å få samme pris hos SAS som hos Norwegian så har ikke akkurat tapt penger på det heller sånn sett.
|
|
|
#9 |
|
Snikende tiger
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utDet kommer an på. Skal jeg langt vil jeg gjerne ha litt komfort og service med på reisen. Der synes jeg SAS har vært helt uslåelige.
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utIngen burde tjene mer enn statsministeren, ihvertfall. Et par direktørlønninger ville vært nok til å slippe lønnskutt på alle flyverne, skulle jeg tro.
|
|
|
#11 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da sliter vi litt her i Norge altså, for han tjener strengt tatt ikke veldig mye til å være statsminister.
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utTall og grafer kan vris og vrenges på, men denne grafen er ganske forklarende:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-11-12 kl 17:38. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utVi ringte selskapet vi bestilte med og de hadde alt reservert hos andre selskap dersom Sas gikk under. Jeg håper vi får reise med Sas, er veldig fornøyd med dem!
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Sv: SAS - nå ser det mørkt utJeg er glad det ordnet seg. Jeg er glad du har jobb, Elin. Jeg liker å reise med SAS.
|
|
![]() |
|
|