Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg til jul?
Kitchenaid 14 21,21%
Kenwood major 48 72,73%
Assistent 2 3,03%
Dustepoll 2 3,03%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 20:00   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har assistent (fra 1974) og er ikke fornøyd, eltekroken blander ikke deigen skikkelig.

Brøddeigen? Det skjønner jeg ikke. Jeg er oppvokst med den maskina, og det er den eneste som duger til brødbakst. Har en Kenwood nå, og den er helt grei, men jeg savner dingsen som skraper kantene på Assistenten.

Gammel 27-11-12, 21:43   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Brøddeigen? Det skjønner jeg ikke. Jeg er oppvokst med den maskina, og det er den eneste som duger til brødbakst. Har en Kenwood nå, og den er helt grei, men jeg savner dingsen som skraper kantene på Assistenten.

Brøddeigen, ja. Nå har jeg ikke prøvd andre, så jeg vet ikke om de har samme problem, men når jeg bruker oppskrift fra Åpent bakeri med hevedeig, ser jeg striper av hevedeigen i det ferdige brødet, selv om jeg har eltet i 15 minutter.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 01:35   #3
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Brøddeigen, ja. Nå har jeg ikke prøvd andre, så jeg vet ikke om de har samme problem, men når jeg bruker oppskrift fra Åpent bakeri med hevedeig, ser jeg striper av hevedeigen i det ferdige brødet, selv om jeg har eltet i 15 minutter.

Når bytter du fra det todelte settet til eltekroken? Det er viktig å gjøre det så sent som mulig, ellers blir det ikke blanda optimalt.

Gammel 27-11-12, 21:49   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Mamma hadde også Assistent i alle år, men det var venninnen min som har en Major som overbeviste meg om at Assistent var bedre. Hun synes den elter mye bedre, og er ikke veldig fornøyd med Majoren. Hun baker mye. Siden design ikke hadde noen betydninger for min del, og jeg kunne konsentrere meg om egenskaper så ble det Assistent.

Gammel 27-11-12, 17:57   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KAid. Er bestest og finest.

Gammel 27-11-12, 18:10   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Min Kenwood er fire år og har allerede vært på to reparasjoner. Den bråker og skrangler. Når jeg ser hvor mange som er fornøyd, tipper jeg at vi har vært uheldige. Likevel ønsker jeg meg KA rett og slett fordi min opplevelse med Ken er at han er noe oppskrytt.

Gammel 27-11-12, 18:53   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sjokoladebrun kitchenaid.

Mannen kjøpte den, og glemte at det er stua som går i brunt mens kjøkkenet går i hvitt, brunt og svart. Men den er så fin så.

KA er nok i massevis til mitt bruk. Vi baker ikke brød, men bruker den til mye annet.

Gammel 27-11-12, 21:53   #8
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har sjokoladebrun kitchenaid.

Mannen kjøpte den, og glemte at det er stua som går i brunt mens kjøkkenet går i hvitt, brunt og svart. Men den er så fin så.

KA er nok i massevis til mitt bruk. Vi baker ikke brød, men bruker den til mye annet.

Er du meg? Vi har også en sjokobrun KA. Veldig fornøyd, bortsett fra juicepresse tilbehøret som er tungvint i bruk.

Kanskje jeg skal ønske meg iskrembollen til jul?

Gammel 27-11-12, 21:55   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg har nok hatt min i 5-6 år og den skranter ikke, men du har kanskje hatt din lenger?

Har hatt den i minst ti år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 12:00   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me har hatt ein Kenwood, men blei aldri fornøgd med den. No har den i tillegg gått i stykker. Den klarte ikkje større deiger og dermed forsvann fort ein del av poenget for oss. Men den som me hadde var nok av den kjipe sorten ( ikkje me som kjøpte ) med alt for liten motor. Plastbollen sprakk etter kort tid og i det heile tatt.

Ønsker oss ny, men er usikker på kva for ein.

Gammel 29-11-12, 10:28   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Veldig kjekt med en slik tråd nå, for jeg skal kjøpe en kjøkkenmaskin, og har ikke peiling på hva jeg trenger.

Gammel 29-11-12, 10:34   #12
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg heller mer og mer mot en Assistent. Fin OG stor! Det er vel pose og sekk?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:36   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg tror jeg heller mer og mer mot en Assistent. Fin OG stor! Det er vel pose og sekk?

Gammel 29-11-12, 10:39   #14
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så mye for å la pollen avgjøre.

Gammel 29-11-12, 10:50   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 29-11-12, 10:55   #16
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Har du motforestillinger mot Assistenten, ellers synes du bare jeg er fryktelig uforskammet som lager en poll for så å handle stikk i strid med majoritetens råd?

Gammel 29-11-12, 10:58   #17
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ingen motforestillinger mot assistenten, jeg har bare så mange forforestillinger for Kenwood!

Gammel 29-11-12, 11:33   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har KA og hadde valgt det igjen. Bruker den ukentlig og pleier ikke lage så store mengder. Men den klarer fint to pizzdeiger eller 25 kanelboller. Mer enn det baker jeg ikke i slengen.

Men hva er greia med iskrembollen? Hvordan funker den? Jeg pleier bare lage iskrem med krem, egg og sukker og så i frysen.

Gammel 29-11-12, 12:12   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men hva er greia med iskrembollen? Hvordan funker den? Jeg pleier bare lage iskrem med krem, egg og sukker og så i frysen.

Det er en bolle med fryseelement som må oppbevares et døgn i fryseren før bruk. Den fryser blandingen til is mens maskinen rører, omtrent til softis-konsistens.

Jeg har ismaskin fra før av som fungerer på samme måten og syns det blir nydelig is av den, uten noen krystaller. I tillegg har jeg brukt den endel til å lage yoghurtis med. Da hiver jeg bare oppi den yoghurten jeg liker, evt. med noe frukt/bær/sjokoladebiter oppi. Det blir rask og noenlunde sunn is av.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:16   #20
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg fikk kenwodd major titanium ril bursdagen min for noen uker siden og jeg digger den!! Kjøpte den på bakgrunn av anbefalinger fra kjente og testen til dinside.no

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.