Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 19:31   #61
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Ok. Nå ble jeg faktisk lei meg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:47   #62
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kanina, jeg har da vitterlig omtalt den siterte setning som vrøvl. Så at noen skal være sint på meg for det kan jeg nesten ikke ta ansvar for. Jeg er klinkende klar over hva HEF ønsker og at de ikke på noen måteavskaffe jula i sin helhet.

Unnskyld! Jeg skjønte virkelig ikke hva du mente, og hva du mente at hvem mente.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:50   #63
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Jeg skjønner hva Floksa mener, og jeg er slett ikke uenig. Jeg har i grunn irritert meg mang en gang over at Human-etisk forbund bruker muslimene som brekkstang for ting som det hovedsaklig er humanetikerne som har problemer med, f.eks. julefeiringa i skolen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:54   #64
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skjønner kva du meiner Floksa, sjølv om eg er humanist av utdanning og ikkje humanetikar, og derfor gjekk inn i tråden på heilt feil premisser. Eg forstår deg dit at du meiner at humanetikarane bør avkrefte misforståingane omkring at det er muslimane som vil avkristne landet, ja? Eg tenker ikkje det er humanetikarane sitt ansvar.

Eg synest denne kronikken http://pluss.vg.no/2012/12/15/1057/1057_20312454 er veldig god. Det er ein muslim som skriv litt om akkurat denne problemstillinga. Den har eg posta som svar til liknande kommentarar, på facebook. Det er med på å nyansere heilheitsbiletet. Eg trur det er viktig å delta i debatten og ikkje bare seie at dei som meiner slike ting er dumme og fordomsfulle.

Det er synd at NDL kjem med slike påstandar som dei du refererer til i HI. Men eg synest likevel ikkje at det er riktig å seie at HEF skal gå inn og ta ansvar for at fordomsfulle folk har misforstått.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:08   #65
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke på tide å dementere at religion er fornuftig?

Gammel 19-12-12, 20:10   #66
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det spesielt vanlig å mene at religion er fornuftig?

Gammel 19-12-12, 20:18   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg skjønner hva Floksa mener, og jeg er slett ikke uenig. Jeg har i grunn irritert meg mang en gang over at Human-etisk forbund bruker muslimene som brekkstang for ting som det hovedsaklig er humanetikerne som har problemer med, f.eks. julefeiringa i skolen.

Var det dette du mente, Floksa? Da skjønner jeg tankegangen bedre. Jeg er selvsagt enig i at humanetikerne ikke skal bruke andre religioner som "brekkstang", og det burde jo slett ikke være nødvendig heller. Argumentet om religionsfrihet gjelder da i høyeste grad for oss uten religion også. Men jeg har ikke merket meg at HEF bruker muslimer som argument for at det skal være religionsnøytralt i skolen? Det var i alle fall aldri argumentet da jeg gikk på skolen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:19   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri hørt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:24   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri oppfattet at HEF bruker muslimene som brekkstang fordi de har problemer med julefeiringen i skolen.

Dessuten er det fryktelig skummelt å dele ut ansvar for muslimhets til andre enn den som utøver muslimhetsen. Da kikker vi inn i en verden vi ikke ønsker oss altså.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:31   #70
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri hørt HEF skyve muslimer foran seg i debatten om religionsnøytral offentlig skole.

Også må jeg bare le av HI her. Jeg beklager Floksa, men dette ble kanskje helt feil? Slik jeg tolker deg mener du at HEF har et eller annet slags ansvar i å offentlig fronte denne debatten. Jeg undrer meg over at du ikke har fått med deg av HEF har stått i front av denne debatten i årtier, høyst offentlig.

At rasister av ymse slag velger å se bort i fra dette og heller legge skylda på den gruppen de ønsker å ramme er ikke HEFs feil, eller ansvar.
Rasister er heller ikke interesserte å se nyansene her. De vil legge skylda på muslimer, romfolk og andre som ikke "er som oss" og ferdig med det.

Sist redigert av Vianne Rocher : 23-12-12 kl 02:07.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 19:17   #71
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har aldri hørt HEF skyve muslimer foran seg i debatten om religionsnøytral offentlig skole.

Også må jeg bare le av HI her. Jeg beklager Floksa, men dette ble kanskje helt feil? Slik jeg tolker deg mener du at HEF har et eller annet slags ansvar i å offentlig fronte denne debatten. Jeg undrer meg over at du ikke har fått med deg av HEF har stått i front av denne debatten i årtier, høyst offentlig.

At rasister av ymse slag velger å se bort i fra dette og heller legge skylda på den gruppen de ønsker å ramme er ikke HEFs feil, eller ansvar.
Rasister er heller ikke interesserte i nyansere dette. De vil legge skylda på muslimer, romfolk og andre som ikke "er som oss" og ferdig med det.

Det var vel omtrent noe slikt jeg skulle skrive. :enig:
...og jeg er rimelig sikker på at HEF har sagt med så store bokstaver som mulig at de ønsker julegudstjenesten ut av skolen. At ikke VG har skrevet det på forsiden av bladet sitt, får de ( vg, altså)ta på sin egen kappe. De er vel mer opptatt å fronte litt mer brunskjortesaker.

Gammel 20-12-12, 22:04   #72
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm. Funker ikke selvjustisen i akkurat denne tråden?

Synes Floksa får vel mye pes for sitt engasjement.

Gammel 20-12-12, 22:13   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Diskusjonen ble avsluttet, skal vi kozemoze litt kanskje?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 22:15   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsluttet? Hmm, tror jeg glipp av memoen.

Gammel 20-12-12, 22:16   #75
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Døde ut da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 22:18   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Plipp svarte vitterlig i tråden kl. 19:17.

Jeg logget meg på Fp for ikke mange timene siden, og tråder med mange svar er selvfølgelig interessante.

Gammel 20-12-12, 22:23   #77
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tenker som så at de som kommer med utrop av den type Floksa viser til fortjener svar på tiltale. En utblåsning etterfulgt av slett "venn". Tviler på at den type folk komme til å lytte og forstå noen gang, ikke annet enn det som har blitt deres sannhet og forståelse av verdensbilde, jaffal. Hvorvidt HEF bør step up har jeg ingen formening om.

Gammel 20-12-12, 22:54   #78
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er en artikkel som kanskje belyser problematikken Floksa prøver å få fram. Jeg tror jeg forstår hva hun mener.

Gammel 20-12-12, 23:00   #79
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sikkert ramla litt av jeg altså, men... det synges da julesanger- og salmer så det står etter i alle skolene jeg kjenner til iallfall. (Selv jeg, som humanetiker, synger julesanger med elevene mine.)

Gammel 20-12-12, 23:34   #80
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du rører her, Floksa. Og så er jeg veldig glad for at jeg ikke har sånne brødhuer som du har av noen FB-venner, for jeg har aldri sett noen sånne poster før her inne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.