|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?
Unnskyld!
![]() |
#63 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Jeg skjønner hva Floksa mener, og jeg er slett ikke uenig. Jeg har i grunn irritert meg mang en gang over at Human-etisk forbund bruker muslimene som brekkstang for ting som det hovedsaklig er humanetikerne som har problemer med, f.eks. julefeiringa i skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Eg skjønner kva du meiner Floksa, sjølv om eg er humanist av utdanning og ikkje humanetikar, og derfor gjekk inn i tråden på heilt feil premisser. Eg forstår deg dit at du meiner at humanetikarane bør avkrefte misforståingane omkring at det er muslimane som vil avkristne landet, ja? Eg tenker ikkje det er humanetikarane sitt ansvar.
![]() |
![]() |
#65 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Er det ikke på tide å dementere at religion er fornuftig?
![]() |
#67 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Re: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?
Var det dette du mente, Floksa? Da skjønner jeg tankegangen bedre. Jeg er selvsagt enig i at humanetikerne ikke skal bruke andre religioner som "brekkstang", og det burde jo slett ikke være nødvendig heller. Argumentet om religionsfrihet gjelder da i høyeste grad for oss uten religion også. Men jeg har ikke merket meg at HEF bruker muslimer som argument for at det skal være religionsnøytralt i skolen? Det var i alle fall aldri argumentet da jeg gikk på skolen.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
Det har jeg aldri hørt.
![]() |
#69 |
Borte
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Jeg har heller aldri oppfattet at HEF bruker muslimene som brekkstang fordi de har problemer med julefeiringen i skolen.
![]() |
#70 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 23-12-12 kl 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Det var vel omtrent noe slikt jeg skulle skrive. :enig:
![]() |
#76 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Plipp svarte vitterlig i tråden kl. 19:17.
![]() |
#77 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Jeg tenker som så at de som kommer med utrop av den type Floksa viser til fortjener svar på tiltale. En utblåsning etterfulgt av slett "venn". Tviler på at den type folk komme til å lytte og forstå noen gang, ikke annet enn det som har blitt deres sannhet og forståelse av verdensbilde, jaffal.
![]() |
#78 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Her er en artikkel som kanskje belyser problematikken Floksa prøver å få fram. Jeg tror jeg forstår hva hun mener.
![]() |
#79 |
koko
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Jeg har sikkert ramla litt av jeg altså, men... det synges da julesanger- og salmer så det står etter i alle skolene jeg kjenner til iallfall. (Selv jeg, som humanetiker, synger julesanger med elevene mine.)
![]() |
#80 |
frakoblet
|
![]() Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?Jeg syns du rører her, Floksa. Og så er jeg veldig glad for at jeg ikke har sånne brødhuer som du har av noen FB-venner, for jeg har aldri sett noen sånne poster før her inne.
![]() |
|
|