Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 17:58   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Kanina, jeg har da vitterlig omtalt den siterte setning som vrøvl. Så at noen skal være sint på meg for det kan jeg nesten ikke ta ansvar for. Jeg er klinkende klar over hva HEF ønsker og at de ikke på noen måteavskaffe jula i sin helhet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 18:09   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kanina, jeg har da vitterlig omtalt den siterte setning som vrøvl. Så at noen skal være sint på meg for det kan jeg nesten ikke ta ansvar for. Jeg er klinkende klar over hva HEF ønsker og at de ikke på noen måteavskaffe jula i sin helhet.

Hvorfor tar ikke du ansvar og dementerer dette på fb veggen din da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 18:13   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?
Det er da vitterligen humanetikerene som ønsker å avskaffe alt som har med den relgiøse delen av jula å gjøre, i skole/barnehage.
Og ja, jeg mener HEF er ryggløse og tildels feige som ikke fronter sitt syn og tar ansvar for at det er DE som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de kristene før maten sangene.
Jeg savner å se lederen i HEF over hele forsiden av VG, og med overskriften "jeg vil ha julegudstjenesten ut av den norske skole".

Det hadde vært spenstig.

Det hadde vært spenstig, men jeg tror ikke HEF kan ta ansvaret for å rydde opp i forvirringen som andre grupper genererer. Det blir ... ja, hva som jeg si ... en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. Det er lett å lage forvirring, sette ut falske rykter etc Det er verre å rydde og opptre skikkelig. Hvis en organisasjon skal kun rydde etter andre sitt rot, så får de jo heller ikke gjort noe.

Jeg synes ikke det er moralsk galt heller. Selvfølgelig hadde det vært deilig, for da hadde vi - hver og en av oss - sluppet å ordne opp selv, men det er en utopi. Men man kan da ikke være ansvarlig for hva andre gjør? Ikke andre mennesker, ikke andre organisasjoner, ikke andre av samme nasjonalitet.

Gammel 19-12-12, 19:47   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Unnskyld! Jeg skjønte virkelig ikke hva du mente, og hva du mente at hvem mente.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:54   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skjønner kva du meiner Floksa, sjølv om eg er humanist av utdanning og ikkje humanetikar, og derfor gjekk inn i tråden på heilt feil premisser. Eg forstår deg dit at du meiner at humanetikarane bør avkrefte misforståingane omkring at det er muslimane som vil avkristne landet, ja? Eg tenker ikkje det er humanetikarane sitt ansvar.

Eg synest denne kronikken http://pluss.vg.no/2012/12/15/1057/1057_20312454 er veldig god. Det er ein muslim som skriv litt om akkurat denne problemstillinga. Den har eg posta som svar til liknande kommentarar, på facebook. Det er med på å nyansere heilheitsbiletet. Eg trur det er viktig å delta i debatten og ikkje bare seie at dei som meiner slike ting er dumme og fordomsfulle.

Det er synd at NDL kjem med slike påstandar som dei du refererer til i HI. Men eg synest likevel ikkje at det er riktig å seie at HEF skal gå inn og ta ansvar for at fordomsfulle folk har misforstått.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.