|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Audacious
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Vi har fruktsalat, og jeg synes det er veldig godt med en avslutning og noe friskt etter ribba. Jeg hadde syntes det var litt "feil" å ikke avslutte måltidet med litt dessert.
![]() |
#63 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Vår dessert er etter pakkene og likefullt dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Men vi driver ikke på med mandel! Et sted går grensen!
![]() |
#66 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?
Det er jo ingen grunn til å spise dessert på julaften, viss ein ikkje skal leite etter mandla, vel.
![]() |
![]() |
#68 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah, i så fall synes jeg ikke dessert er nødvendig. Rett etter maten, altså. Jeg foretrekker å innta noe søtt (gjerne "typisk" dessertaktig som mousse, pudding, fruktsalat) etter middagen, men det kan gjerne gå en times tid + bytte bord. Dessert er best i sofaen. Ellers så er jeg selvsagt enig i at man tar skikken dit man kommer, sånn må det jo alltid være. De fleste voksne mennesker klager da ikke på serveringa når de er bortbedt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
By the Sea
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Jeg ville ikke forberedt mange forskjellige varianter av alt for å sikre at alle får akkurat det de vil, men "vi gjør som vi vil i vårt hus" blir helt i den andre enden igjen? Om jeg ikke selv ville ha dessert, men visste at gjestene ville bli veldig glade for det, så hadde jeg laget en dessert. Velge noe lettvint (is og bær), la være å forsyne seg så veldig selv og glade gjester på julaften - vinn-vinn-situasjon, tre ting på én gang & alt det der!
![]() |
#70 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Vi pleier å ha is til dessert som spises i sofaen med kaffe og gaveåpning. I år blir det derimot riskrem, teste noe nytt. Hehehehe.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Librocubicularist
|
Hos oss spis alle til mandla er lokalisert. Så gir vi oss. Endå ein god grunn til å ha mandel i.
![]() |
![]() |
#73 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Må ha dessert på julaften. Hvis det ikke er blir jeg ikke sint. Bare veldig, veldig skuffet |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vet ikke helt om jeg ser på det som en god ting å spise masse etter at man egentlig ikke orker, men...
![]() |
![]() |
#75 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Her ligger risgrøtrestene fremdeles i kjøleskapet, uten krem. Ingen orket i år heller.
![]() |
#76 |
Tittel og tittel....
|
Det gidder jeg ikke. Jeg hadde uansett spist en liten porsjon og ferdig med det. Så viktig er ikke den mandelen.
![]() |
#77 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Jeg syns dessert hører med, både for tradisjonens del og fordi det rent fordøyelsesmessig er fint å avslutte et tungt, fett og salt måltid med noe søtt. Det er derfor vi har fått dessertmage*.
![]() |
#79 |
villende
|
Ikke orke dessert?! Her har alle spist ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør, julekaker og så to porsjoner riskrem med rød saus. :mett: (For øvrig syns jeg det er vertskapet som bestemmer menyen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Ingen orket dessert etter middagen, men vi spiste riskrem og karamellpudding etter en stund. Passet godt med noe søtt i pakkeåpningen.
![]() |
|
|