Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vel ... i lys av Marte Krogh

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: I lys av Marte Krogh:
Jeg har hjelp fra familie, venner osv 55 27,64%
Jeg har kommunal innvilget hjelp 5 2,51%
Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb 0 0%
Jeg har PT 13 6,53%
Jeg har vaskehjelp 57 28,64%
Jeg har au pair 3 1,51%
Jeg har ingen av delene 76 38,19%
Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv 28 14,07%
Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen 30 15,08%
Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke 7 3,52%
Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen 62 31,16%
Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening 29 14,57%
Jeg trives med livet mitt som det er 48 24,12%
Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel 8 4,02%
Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte 49 24,62%
Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende 20 10,05%
Jeg er Marte Krogh 8 4,02%
Jeg er venninnen til Marte Krogh 3 1,51%
Dustepoll 4 2,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 19:54   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vel ... i lys av Marte Krogh

Nå kom jeg på min kollega (ikke norsk) som har nanny (fulltids), vaskehjelp, 3 barnevakter og gartner. "It is just so much work to handle it all. And now my nanny has a burn-out. I should do what my friend did: she hired a chief of staff! "

Gammel 09-01-13, 19:55   #62
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: vel... i lys av Marte Krogh

Ingen hjelp verken betalt eller fra familie. Vi hjelper isteden familie masse...

Gammel 09-01-13, 20:01   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

....I lys av en annen diskusjon her inne, er det vel egentlig naturlig å lage en poll på hvordan hverdagen er for Fpere. Har vi hjelp i hverdagen?

Hmmm...får ikke med poll jo....

Ja, litt. Ikke vaskehjelp (men har mann som vasker, skjønt ikke alltid etter min standard..), ikke au pair, eller noe slikt, men ungene har en mormor og morfar som kan trø til innimellom. De tar en av dem med på hytta et par-tre helger i året, og de kan innimellom følge på fotballkamper og slikt hvis det kniper. Og ungene kan sove der hvis vi skal noe spesielt, men de er travle og må vite det i god tid.

Men jeg savner å kunne gå på kino med mannen. Og jeg savner kjæresteturer. Det hadde vi mulighet til før. Nå er det verre å få barnepass i flere dager. Har et barn med behov som gjør at hun ikke kan bo hos f.eks. ei venninne heller. Hun kan ikke sove hos farmoren sin engang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:02   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ingen hjelp verken betalt eller fra familie. Vi hjelper isteden familie masse...

Det er utrolig snilt. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde giddet det hvis jeg ikke fikk noenting igjen.

Gammel 09-01-13, 20:03   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jo, jeg lyver. Vi har en vindusvaskemann. Faktisk.

Gammel 09-01-13, 20:23   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vaskehjelp, og betaler barnevakter ved behov.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:24   #67
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er utrolig snilt. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde giddet det hvis jeg ikke fikk noenting igjen.

Det er sykdom som ligger bak at ikke foreldrene mine kan hjelpe oss. Jeg er enebarn og kan ikke annet enn å hjelpe dem når de er kronisk syke begge to. Så jeg er ikke så spesielt snill altså!

Gammel 09-01-13, 20:26   #68
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Niks. Besteforeldre og onkel som stiller opp som barnevakt dersom det er noe veldig spesiellt.

Jeg har full jobb og er fulltidsstudent. Mannen bruker 3 timer hver dag til pendling. Travelt nå, men går :lukker øyene for rot:.

Gammel 09-01-13, 20:30   #69
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg vaskehjelp, og barnevakt jeg kan betale. Men per nå har jeg ikke råd til noen av delene.

Gammel 09-01-13, 20:33   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det er sykdom som ligger bak at ikke foreldrene mine kan hjelpe oss. Jeg er enebarn og kan ikke annet enn å hjelpe dem når de er kronisk syke begge to. Så jeg er ikke så spesielt snill altså!

Ja, det blir noe annet.

Gammel 09-01-13, 20:34   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig tankegang. Jeg hjelper familie med barnevakt, henting, bringing, kakebaking og hva_har_du, og jeg ville selvsagt også gjort det om de av en eller annen grunn ikke var i stand til å "gi igjen."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:41   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Merkelig tankegang. Jeg hjelper familie med barnevakt, henting, bringing, kakebaking og hva_har_du, og jeg ville selvsagt også gjort det om de av en eller annen grunn ikke var i stand til å "gi igjen."

Det slo meg ikke at de ikke var i stand til. Jeg trodde de ikke gadd eller ikke var interessert i å hjelpe.

Gammel 09-01-13, 20:44   #73
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Det slo meg ikke at de ikke var i stand til. Jeg trodde de ikke gadd eller ikke var interessert i å hjelpe.

Vi har noen av de også, altså!

Gammel 09-01-13, 20:48   #74
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg PT, men uten barnevakt blir det litt vanskelig. Jeg trenger å trene, det kjenner jeg jo.

Gammel 09-01-13, 20:49   #75
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ingen hjelp nei bortsett fra besteforeldre som kan stille opp hvis jeg trenger barnepass.

Gammel 09-01-13, 20:51   #76
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får mye hjelp av foreldrene mine, men det er ikke noe jeg betaler for, og jeg hjelper dem tilbake når jeg har mulighet til det. I tillegg har jeg en kusine på 15 år som jeg betaler for å sitte barnevakt innimellom. Det er ikke de store summene, og heller ikke noe fast opplegg.

Gammel 09-01-13, 20:52   #77
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har vaskehjelp annenhver uke. Og vi leier folk til alt av jobber i huset.

Veldig dårlig med barnevakter. Vi har bruk for barnevakt to helger i året. Da kjører vi dem land og Strand rundt til ymse tanter og onkler. Ut over det er det ingen barnepass eller logistikkhjelp.

Gammel 09-01-13, 20:54   #78
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vaskehjelp. Og masse gratis barnevakt i familien min.

Gammel 09-01-13, 20:55   #79
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, skyld på deg selv.

Gammel 09-01-13, 21:00   #80
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle vil ha hjelp av noen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.