|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg synes dere er bittelitt fordumsfulle her nå, folkens.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemDet som overrasker meg mest med mange av interiørbloggene er at interiøret ofte ikke matcher eksteriøret. Mange bor med shabby chic inne og 60-tallsrekkehus ute. DET skjønner ikke jeg. Hadde jeg bodd i en sveitservilla hadde jeg hatt en ganske annen stil inne enn det vi har nå. Hadde jeg bodd i en funkisvilla hadde det vært annerledes også. Vi bor i et 60-tallshus som er veldig enkelt utvendig og med rene vindusflater. Kunne ikke falt meg inn å gå helt chic innvendig.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Mja. Både enig og uenig. Vi bor i et hus med total stilkrasj, og det hadde vært veldig kult og flott og fått en "autentisk" stil, men samtidig:
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemEg synest det er viktig å ha ein heim ein sjølv kan trivst i. Vi har lenge budd i eit oppussingskaos, og har hatt midlertidig møblering, dei siste åra. I fjor vinter blei stova ferdig og vi har brukt eit heilt år på å finne fram til møblene vi skal ha i stova. Vi har klare tankar om korleis vi skal ha det og kva vi liker, synest er fint og kva vi synest er funksjonelt. Og vi meiner nok begge at funksjonelt går over fint, sjølv om eg innimellom har lagt ned veto mot funksjonelle løysningar som er direkte uestetiske.
|
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Nå ble jeg glad. Vi bor i en laftet tømmer bygning fra 1700 og har beholdt mye av det orginale, hvilket betyr at jeg bor delvis i furuhelvete og delvis i farger/pynt som var vanlig på 1890 tallet. Det er ikke særlig moderne og lite å blogge om. Men mannen passer inn da, det skal han ha
|
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er lite opptatt av interiør, selv om jeg prøver å ha det noenlunde ok. Sambo er enda mindre engasjert, bortsett fra at han er lite interessert i å bruke penger på slikt. Våre boliger har i alle år blitt møblert etter "man tar det man har"-prinsippet - mao med møbler medbragt fra barndomshjem, billige ikeasofaer kjøpt med studielån, donerte møbler fra slektninger som rydder, noen loppemarkedskjøp, og nye innkjøp fra IKEA eller andre billige alternativer. Det ville ikke ramle meg inn å innrede et hjem som ikke gjenspeiler oss som familie og våre liv men bare meg selv og mine egne estetiske preferanser.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHos oss er det mannen som har de sterkeste meningene om interiør, og siden han har sikrere smak enn meg (i tillegg til krassere meninger
Veldig god beskrivelse.
|
|
|
#10 |
|
Librocubicularist
|
Ja. Slikt reagerer eg og veldig sterkt på. Eg tenker at innredning skal vere kompromisser og at alle som bur i ein heim skal kjenne at dei har ein plass å drive med sitt.
|
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen dere må jo linke til noen av disse bloggene Heidi nevner da! Jeg blir nysgjerrig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen helt alvorlig: om bare ikke huset vårt er direkte upraktisk innredet, så bryr mannen min seg virkelig ikke om utseendet på møblene.
|
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemNå liker jeg hverken rosa eller shabby chic, men selv om mannen min nok er noe mindre interessert i interiør enn jeg er (og jeg er ikke spesielt interessert heller) kunne det ikke ramlet meg inn å velge en stil han ikke likte eller ikke kunne føle seg hjemme i, på samme måte som jeg ikke ville likt om han trumfet gjennom svart kjøkkeninnredning, mørk skinnsofa eller noe annet jeg ikke liker.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har en mann med sterke meninger om interiør og stil, heldigvis sammenfaller de stort sett med mine. Vi blir begge ganske sterkt påvirket av det som er rundt oss, og jeg hadde ikke satt pris på om han hadde bøllet gjennom beslutninger jeg ikke likte, på samme måte som jeg heller ikke vil innrede med noe som skjærer ham i øynene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Snikende tiger
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg tror Forskeren hadde blitt sur om jeg plutselig hadde kommet hjem med en lysekrone til 15.000. Ikke nødvendigvis fordi han ikke likte lysekrona. Men pga prisen. Jeg ville aldri funnet på å gjøre noe sånt, men poenget mitt er at det er kanskje ikke stilen de ville blitt sur for, men pengebruken? Ikke at det kanskje er så voldsomt mye bedre egentlig.
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemLederhosen gjør seg i en sveitservilla. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Nei, du mener tyrolerhus.
|
|
|
#19 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMan må gi og ta i et bofellesskap. Heldigvis har mannen og jeg nogenlunde lik interiørsmak. Men da han absolutt ville ha STORT tv, fikk han det kun dersom jeg fikk STOR bokhylle.
|
![]() |
|
|