|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper
Begge deler. Jeg tenker at voksne- i større eller mindre grad- har lært seg kunsten å sette ting på spissen/bruke språklige virkemidler eller hva man nå skal kalle det for å få fram et poeng, samtidig som at en voksen mottaker har (eller bør ha) opparbeidet seg et bullshitfilter som barn ikke har. Jeg synes det blir tullete å sammenligne voksne og barn i denne sammenhengen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperJeg så på den andre tråden som lett fjasete, litt ertete og egentlig ganske morsom. Det hadde ikke falt meg inn at noen kunne bli støtt av den.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperEr det galt å drikke øl også nå? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperJeg syns egentlig skotråden var litt befriende jeg. Når alt blir sett på som ulekkert (og også lekkert) av noen, så skjønner man jo på et vis at det ikke er vits i å ta de alvorlig.
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperEllers vil jeg gjerne si at jeg, som divine påpekte, bare ønsket en diskusjon om dette - jeg mener ikke at kjerringskotråden var spesielt fæl eller at man aldri skal fjåse om smak: jeg tror bare det er lurt å diskutere slikt når det faktisk er tilfelle at noen blir såret av ordbruk og måter man fjåser på.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperDette handler ikke om lange tær og å bli såret egentlig, jeg er for eksempel ikke i nærheten av såret og tar meg ikke nær av den andre tråden for å presisere det, men jeg synes språkbruken i den er litt ekkel. Og grunnen til det er ikke så lett å definere, men jeg ser jo at noe av grunnen til det er at jeg er så lite bevandret i skotøy at jeg ser at det er mange stiler som kritiseres, jeg prøver heller febrilsk å finne fasiten.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er enig i at andre ikke egentlig kan plassere ansvaret der, nei.
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperMed kjerringskotråden ønsket jeg råd for meg selv, jeg tenkte overhodet ikke over at folk kunne bli lei seg av den.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Jeg håper du fikk med deg at denne tråden ikke er ment som en kritikk av deg som trådstarter, Pøbelsara. Det var på ingen måte det jeg ville.
|
|
|
#11 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperJeg synes det blir dørgende kjedelig på et diskusjonsforum når noe så ufarlig som bilder og beskrivelse av hva man definerer som kjerringsko fører til en oppfølgende tråd om såre følelser.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperJeg tror at de fleste temaer her inne kan oppleves som såre for en eller annen, og vet at iallefall jeg har mine triggerpunkter som trigger vonde følelser om det kommer opp i en tråd. Ikke på noe nivå syns jeg det skal være bestemmende for hva som kan diskuteres. Personangrep og direkte dissing av enkeltbrukere er ikke akseptabelt, men å ramse opp hva man syns er fint eller ikke fint - det er helt innenfor.
|
|
|
#13 |
|
godtemonster
Men det er jo ikke snakk om at folk sier hva de synes er fint eller ei - det er jo helt greit. Det er merkelappene som settes på, som konnoterer mer enn akkurat det som er fint eller ei.
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Jeg ser at du mener det, men jeg syns det er uproblematisk og innenfor hva man må tåle.
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Men det må være greit å ta det opp, og å si at man ikke syns ordbruken er ok. Jeg får også bismak i munnen av "kjerring" og "harry" og sånne betegnelser, og syns det er helt greit at det problematiseres. Jeg tenker at de fleste tåler helt greit at noen syns de har kjerringsko eller harrysveis. Da får de som bruker sånne betegnelser tåle at ikke alle syns det er kult. Det er ikke forsøk på knebling selv om man sier fra om at en ikke liker noe.
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Absolutt, men det er vel greit å argumentere mot også om man for eksempel syns det er negativt for forumkulturen at det stadig skal tas hensyn til at andre kan få såre følelser?
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperJeg synes diskusjoner om smak angående klær, sko, musikk, bøker osv bør være såpass. Jeg klarer faktisk ikke helt å skjønne at man kan få såre følelser av slikt. Ikke på et diskusjonsforum. Jeg legger jo heller ikke merke til hva folk rundt meg har på seg med mindre det er noe pent jeg selv har lyst på. Det skal iallefall være ekstremt stygt og far out for at jeg legger merke til det på en negativ måte. Det er ikke mange temaer som kan diskuteres om man hele tiden skal sørge for at absolutt ingen kan bli støtt. Om det nå gjelder MME, samsoving, shabby chic,trening, barnebursdager, klær, musikk, utdannelse osv osv. Jeg er enig i at man bør tenke over ordvalget sitt, men det blir kjedelig om man hele tiden skal passe på å være veldig rund i kantene. Tråden som ble referert til her syntes jeg var morsom. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg svarer på HI før jeg leser tråden, jeg. Så får jeg tråkle meg gjennom den etterpå. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapperDu tenkte et tilfelle der kjolen ikke var kjøpt ennå, da? Jeg tolket det ikke sånn, men det synes jeg blir noe annet, ja.
|
|
![]() |
|
|