|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Men det diskuteres jo veldig forskjellige ting her nå. Å ikke ville kjøpe Lee fordi det selges på Cubus er en snobbegreie. Å ikke ville kjøpe noe med merket EuroPris er vel basert på en form for innsikt og forventning ifht. kvalitet. Å ikke like bokstavsammensetningen i et navn er noe helt annet.
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."'Jeg kan dessverre ikke bli kjæreste med deg, for navnet ditt gir meg feil assosiasjoner'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."
Ronny, anyone?
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Husker en episode i en komiserie der den tilsynelatende perfekte daten viste seg å hete Hitler til etternavn. Not so perfect anymore, eller skjemmer navnet ingen?
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."For meg personlig betyr navn relativt lite for hvordan jeg oppfatter en merkevare. Altså den følelsesmessige "godfølelsen"-delen av merkevareopplevelsen. Jeg påvirkes også lite av logo og sånt, fordi jeg ikke har noe veldig skarpt blikk eller tydelig interesse for logo-design.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Skremmern: det handler virkelig ikke m snobberi, altså, da har du misforstått enten hva folk beskriver her, eller hva snobberi er. Det handler om hvilke følelsesmessige assosiasjoner du har til en merkevare, og som du agerer ut fra, og hvordan man får denne følelsen.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."For eksempel Odlo: ikke noe pen lyd på det navnet, men det påvirker ikke i det hele tatt hvordan jeg oppfatter merkevaren. Jeg er derimot veldig påvirket av konseptfortellingen deres, som er helhetlig helt ut til butikken, som oppfattes som "high-tech" og moderne.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Ikke sant, Poly - helt enig, bortsett fra at jeg ikke kommer utenom den upene lyden i Odlo.
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Danefæ uttales vel omtrent Denefe - jeg skjønner ikke hva danskene skal med en hel haug vokaler de ikke bruker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva? Hører du ikke forskjell om en danske uttaler Denefe og Danefæ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Det finnes ord jeg ikke liker, og jeg kan godt se for meg at jeg kunne la være å kjøpe noe som het det, men da skulle det være betydelig verre enn "Ganni". Jeg kom over Gannsiko i helgen, og fikk akutt fniseanfall i butikken.
Død manns gods. Sikkert en liten perle for dere med kjipe navneassosiasjoner.
![]() |
#13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 25-02-13 kl 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Nei, den er litt kryptisk for meg også. Jeg kom over ordet i en dansk brosjyre og slet med å forstå hva det var. Jeg tenkte først det var danske kuer.
![]() |
#16 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Jeg stiller meg komplett uforstående til å se en ting (feks en kjole) i en butikk, like den, prøve den, ønske seg den, og så hnege den tilbake fordi navnet er feil. Det oppfatter jeg som snobbete, eller bare teit. Å velge produktet med det navnet man liker best når man velger mellom mange tilsynelatende likeverdige produkter blir noe annet.
![]() |
#17 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Bryr meg ikke om navn, men jeg får neller av butikker med agressiv markedsføring, og kan godt boikotte nettbutikker som spammer ned FBen min feks.
![]() |
#18 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."For noen år siden nektet sønnen min å gå med klær og sko fra Moods of Norway, fordi: "logoen er så stygg". *koko* |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Svært mange private label-produkter er de samme som merkevarene, ofte produsert på samme produksjonslinje, og er rimeligere fordi de slipper de betydelige kostnadene som ligger i merkevarebygging.
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg vet det. Det vil si, jeg har hørt det. Men jeg har til nå ikke sett et produkt jeg har vært fornøyd nok med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|