|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?her er det vel en mot ti! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
kamerat
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Her synes jeg mange har gått altfor langt.
![]() |
#63 |
Epikur
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?
Jeg skal slutte å tulle. Jeg vet en del om lederansvar og har hatt lederansvar for en stor organisasjon og et studenthus med 12. mill i omsetning, og 450 ansatte og frivillige. Jeg fikk det lederansvaret fordi jeg har lederegenskaper, og jeg var heldig, skjønner jeg. Jeg kunne ha støtt på en av dine artsfrender som mener at det helst ikke at skal være damer under 40 i hverken lederstillinger eller underordnede stillinger. De kunne jo risikere å være hjemme med syke barn. Eller kanskje er et ikke kvinnelig å lede. Eller kanskje mangler kvinner leder-gener, analysegener eller evne til å tenke? Det ER faktisk ikke lenge siden man lurte på om jenter kunne følge samme kursplan som gutter i matte, om jenter kunne ta artium eller gå på universitetet.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 03-10-06 kl 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Jeg skal også si det på en mer saklig måte. olfiga, jeg er glad for at den typen holdninger du uttrykker gjennom innleggene dine ikke er den gjengse holdningen til ledere i Norge i dag. Jeg sikter da til det du sier om at du ikke ville ansatt kvinner under 40 fordi de sikkert er mer borte fra jobb, og at kvinner f.eks. ikke burde vært brannmenn.
![]() |
#65 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?så fint |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?mener at selv om jeg "synes" om en ting er det ikke dermed sagt at jeg mener at slik skal det være. vet faktisk hvilket årstall vi lever i selv om jeg mener at enkelte ting er gått liit over styr med samfunnet. og selv om dere ikke synes det så, så fint for dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Eh... hvilket århundre snakker vi om her - eller hvilken planet?
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Nå skal jeg hoppe over 4 sider idioti og kommentere på hovedspørsmålet:
![]() |
#70 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?må dere ha det med teskje? Eller tåler dere ikke andre meninger? Dette blir for dumt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Epikur
|
Jeg håper og tror jeg ikke trenger teskje. Jeg tåler definitivt andre meninger, men jeg må også få lov til å bli sint, provosert og kanskje ørlite lattermild av andre(s) meninger.
![]() |
#72 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Jeg kan også innrømme at jeg ble litt vel sleivete i det første innlegget rettet til deg, olfiga :selvinnsikt:
![]() |
#73 |
Pauset
|
Det stemmer ja, men det jobbes med saken i departementet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Pauset
|
olfiga: hi hi.....ikke sant |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Borte
|
Som kvinne under 40 med jobb i databransjen så tror jeg den trenden er veldig godt igang med å snu. Bransjen har hatt store problemer med at arbeidskraften er ustabil. Veldig mange i bransjen har skiftet jobb svært ofte, og det er uheldig for den enkelte bedrift, men uunngåelig om målet er at de ansatte skal jobbe mest mulig overtid og ikke bli ivaretatt i jobben sin. På lang sikt trenger en suksessfull bedrift stabil arbeidskraft, og det er i ferd med å synke inn hos selv de hippeste datafirmaene. Etter at bølgen der "alle" skulle tjene seg styrtrike på webtjenester og lignende dot.com-hyper så har det sunket inn hos mange av gründerne at det kreves mer enn en kul site og en tilsynelatende god idè for å drive et firma i mer enn to måndeder. Da blir verdien av gode, erfarne og stabile arbeidstakere høyere. Også gikk jo veldig mange av verstingene innen unge, kule databedrifter konkurs under boomen for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Pauset
|
Godt å høre. Det har sikkert en del med hvilken tilgang man har på arbeidskraft. Kan nok være tøffere i de større byene, siden det enda er nok av datafolk uten jobb. Hvis det ikke har snudd de siste årene det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helseattest når man søker jobb?Jeg husker da jeg var nyutdannet, og hadde lyst til å begynne å jobbe i de "kule" konsulentfirmaene. Og på bedriftspresentasjonene la de ut om hvor flott det var å jobbe der, og forsikret oss om at selv om de forventet at vi jobbet minst 60 timers uke, så gikk det helt fint det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
Men mannfolk på 35 har ingen uvaner? Nei, det skal jeg faen meg si....
![]() |
#79 |
Epikur
|
Det går et par år før man smeller i vantet. :erfaren: Men jeg jobber faktisk heller 12-timers dager, enn å jobbe 7,5 timer et sted der jeg vantrives :erfarer:
![]() |
#80 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner ikke helt hvorfor du skrattler av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
arbeidsfør, feminisme, helseattest, klassiker, kvinner i ledelse, likestilling, sykedager |
|
|