Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En spørrings om 1. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du 1 mai
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! 10 9,26%
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende 65 60,19%
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. 13 12,04%
Annet. 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 20:26   #61
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En spørrings om 1. mai

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er veldig deilig å sitte ute noen få dager i løpet av våren og sommeren uten å høre plenklippere.

Godt du ikke har fått vår tidligere nabo som nabo da.
Et år klipte han plenen sin bak huset hver eneste gang vi hadde gjester og satt på verandaen..........

Gammel 30-04-07, 20:27   #62
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi skal gå i tog, ja. :rød:

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:27   #63
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært typen til å gå i tog... selv om jeg fikk med meg et par 1.mai-tog da jeg bodde i Oslo i min glade ungdom.

1. mai for meg er fri og kos med familien. I morgen tar vi nok en tur på skogen og hygger oss.

Gammel 30-04-07, 22:36   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa er/var akp'er. Derfor er jeg vokst opp med 1. mai som en skikkelig festdag. Først frokost med masse partivenner (og alle barna deres), så gikk vi i tog før vi spiste middag ute.

Jeg har ikke gått i tog på 1. mai siden jeg flyttet hjemmefra. Men jeg vurderer faktisk å gjøre det i morgen. Det er jo en flott måte å bruke en finværsdag.

Gammel 01-05-07, 00:02   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ta meg en liten runde i nabolaget i morgen og telle flagg. (Glad vi slipper DET dilemmaet - en av grunnene til at vi solgte flaggstangen for et par år siden. )

Det varierer nok hva som er demonstrativt i ulike deler av byen. Her vekker nok et flagg større oppsikt i morgen enn det en høytrykksspyler gjør.

Gammel 01-05-07, 00:26   #66
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det varierer nok hva som er demonstrativt i ulike deler av byen. Her vekker nok et flagg større oppsikt i morgen enn det en høytrykksspyler gjør.

Nemlig.

Gammel 01-05-07, 00:47   #67
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i tog, som vanlig. Med ungene, Storesøster gleder seg vilt, og hvis Plutten er halvparten så fornøyd over å prøve å stikke av fra foreldrene sine på Youngstorget som han var på 8 mars så blir dagen en stor suksess!

Gammel 01-05-07, 00:51   #68
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har ingen flaggstang. men henger ut flagg på verandaen i morgen. Jeg kommer nok ikke til å gå i tog, men jeg er oppvokst med at 1 mai så gjør vi ikke noe utearbeid, og det har jeg aldri gjort siden jeg flyttet hjemmefra eller. I morgen skal vi til Toten å hente dattera som har vært hos kjæresten siden torsdag. så da går nok dagen med til det,

Gammel 01-05-07, 07:08   #69
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Pappa er/var akp'er. Derfor er jeg vokst opp med 1. mai som en skikkelig festdag. Først frokost med masse partivenner (og alle barna deres), så gikk vi i tog før vi spiste middag ute.

Jeg kan fortsatt kjenne den bedøvende lukten av sprittusj (fra paroleskriblingen) rive i nesen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 12:06   #70
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vokst opp med toggåing 1. mai - både som korpsdeltager og før den tid sammen med mamma og pappa. De var ganske så sosialistiske i sin ungdom.

Nå går jeg ikke i tog, men det er like mye fordi dagen ikke markeres her vi bor.

En litt morsom historie fra ei bygd hvor innbyggerne var enten arbeidere eller borgerlige - ingen midt i mellom for å si det sånn. En av beboerne skulle ha flaggstanga si malt, og den måtte være ferdig til 1. mai, fordi han skulle nemlig ikke flagge den dagen!

Gammel 01-05-07, 13:46   #71
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

En deilig fridag til trening, hagearbeide og dating!

Gammel 01-05-07, 13:47   #72
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Selv er jeg ikke sosialist eller fagorganisert og ser ikke noe behov for å gå i tog under noen parole. Jeg har heller ikke behov for å provosere noen, selvsagt, hverken på helligdager eller 1.mai. Vi tar nok det hele som en deilig fridag i det nydelige været, og trasker i Frognerparken og spiser is.

Og med fare for å provosere på meg noen ildsjeler; er det verre at man "ikke vet hva 1. mai står for" enn ikke å "tenke over julens og påskens budskap"? Hvis man ikke har et forhold til en av delene (eller begge), er det forkastelig at man ikke overholder den opprinnelige intensjonen?

Signerer denne. Jeg er temmelig rød i holdningene mine, men har ikke noe tradisjon for å gå i tog på 1.mai. Min far var en sånn som klippet plenen 1.mai for å irritere naboen som dresset seg opp og dro i tog, mens 17.mai var det motsatt.

Men min SV-familie-mann er ute med babyen i dette øyeblikk for å ta del i feiringen.

Gammel 01-05-07, 13:49   #73
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her og.
En nabo vasker hus, en annen feller trær. Her er det masse flott arbeidsinnsats!

Gammel 01-05-07, 16:41   #74
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er oppvokst i en Arbeiderparti-familie (stefaren min var fylkesordfører for Ap i 12 år) og går alltid i tog.

Gammel 01-05-07, 16:42   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skikkelig fordommer mot folk som blander seg inn i hva andre gjør på ukedager og helligdager. Gammeldagse idioter.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 16:58   #76
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vokst opp med å gå i tog 1. mai. I voksen alder har det blitt lite av det, men respekterer dagen og følger litt med (jobber i et fagforbund så det er nesten obligatorisk).

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 17:35   #77
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I mitt hode er dette fortsatt en tradisjon som ikke oppleves som spesielt relevant. Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i lite luksuriøse borettslag øst i og øst for byen. En skulle kanskje tro at dette var typisk politisk røde områder (før det ble Frp-land ), men noen markering av 1. mai har jeg aldri sett i nabolaget. Jeg har i grunnen opplevd nærområdet som ganske apolitisk, om man kan si det sånn. Det er vanligvis få som flagger på balkongen denne dagen. (Men så er det jo også få som har motoriserte, støyende redskaper å demonstrere med på verandaene sine, da. )

Til min store glede registrerer jeg at det er ganske tett mellom flaggene på denne siden av dalen.

Og i borettslaget der jeg vokste opp hadde vi felles 1. maifrokost før vi dro til sentrum for å gå i tog.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 17:38   #78
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har ikke gått i tog siden jeg fikk barn, og gjør det nok ikke i år heller, men jeg er med i ånden og tenker røde tanker.

Samme her ...

Jeg har gått i tog flere ganger - har til og med holdt 1. mai tale ( ikke at jeg liker å tenke på den talen ... ).

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:06   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gammeldagse idioter.

Det var da svært! Jeg synes det er en fin skikk at man prøver å ta hensyn på dager som er viktige for andre. :delvis gammeldags idiot:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:30   #80
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste årene har jeg gått i 1. mai-tog, men i år takket vi ja til en invitasjon fra våre naboer og dro på besøk hos dem istedet. Som jeg skrev i den andre tråden, trønderværet frister ikke nevneverdig til toggåing i år.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.