|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Røyker du? | |||
| Ja |
|
35 | 12,37% |
| Nei |
|
248 | 87,63% |
| Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Nei. Jeg kjenner ingen som gjør det heller, tror jeg. Bortsett fra svigerfar. Han røyker til gjengjeld for en hel bataljon. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Røyker du?
Du kan jo bli med meg en dag, å se selv mennesker som sitter inne i de røykfulle stuene sine, og som bruker hele dagen på å puste. Det er alt de gjør. Forstøver, innhalator, haugevis med medisiner og dyp konsentrasjon om å puste inn - og ikke minst ut. Gåturen til toalettet krever mange pauser, og alt handler i grunnen om å puste. Godteri, ja, jo, men det er faktisk annerledes med røyken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Jeg, personlig, er jo glad for at røykerene faktisk trer ut av bilene sine og hvert fall på den måten sørger for at barna de har i bilene slipper stanken, og jeg synes ord som "egoistiske jævler" blir veldig feil i den sammenhengen, det gjør diskusjonen lite fruktbar og fjerner fokus. Helt uavhengig av hvor hensynsfull man er som person vil røyken berøre andre skulle man tenne seg en røyk et sted hvor det er mye folk, sånn er det bare. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Kaste er nå en ting, du kan jo også spørre hvorfor ikke det bare kan legges i skapet til neste lørdag. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Røyker du?Ganske nylig stoppet vi på en parkeringsplass og i bilen ved siden av satt en mann og røykte. Da lurte ungene på om det var lovlig å røyke inni biler. For det hadde ikke de sett noen gjøre før. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig. Hvorfor gjør vi mennesker så mange dumme ting liksom? Det er jo usunt å spise seg tjukk også, indeed.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 29-07-13 kl 13:11. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Jeg har gjort det før men sluttet for 3 år siden. Jeg har sluttet når jeg har blitt gravid men dessverre begynte jeg igjen men denne gangen har jeg klart meg, å jeg har faktisk ikke savnet det heller. Jeg kjenner en god del som røyker men dem jeg er mest sammens med i hverdagen gjør det ikke så kanskje derfor jeg ikke tenker på å savne en røyk nå å da, før var jeg sammens med en del som røykte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Røyker du?Aldri prøvd.
|
|
|
#11 |
|
|
Tja, hva med dem som blir så overvektige at de ikke får puste? Synes det der blir litt snålt, selv om jeg er ganske antirøyk selv. Og spørsmål om hvorfor når man vet det er skadelig, når man er eksrøyker selv er i hvert fall snålt. Så lenge man har røykt en gang i løpet av de siste tjue årene, vet man svaret på det selv.
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Jeg kan ikke huske å ha vært hjemme hos noen godterispisere for å hjelpe dem med pusten, men vi har mange, veldig, veldig mange røykere/nylig eksrøykere som trenger hjelp hver dag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Jeg kjenner en som jobber på lungeavd. og der er det maaaange av personalet som røyker. Det er sterke krefter som rår når man er avhengig av nikotin. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Røyker du?Stumpa røyken for (straks) tre år siden. Har ikke angret et sekund.
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: Røyker du?Men røyk er jo en avhengighet og venn. En trøst, avslapping, kos, vane, sosialt etc, muligens vanskelig å forstå som de som ikke er skikkelig hekta på rette viset. Det blir veldig viktig.
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Røyker du?Jeg synes alle som selv har usunne vaner de ikke klarer å kvitte seg med, bør tenke seg om før man bestemmer at noe er lettere eller vanskeligere å ta tak i, eller rangerer skadelige uvaner. Hvis det fantes behandling tilsvarende GBP for røykere, hadde det gitt et alternativ til de som ikke klarer å kutte røyken kun egen hjelp og selvdisiplin. Hvorfor er det å ikke klare å stoppe å spise, SÅ ulikt det å ikke klare å stumpe røyken. Begge deler demper behov.
|
|
|
#17 |
|
|
Selvfølgelig er det lettere å slutte å røyke enn å slutte å overspise, spesielt på det praktiske planet. Man kan ikke slutte å spise helt.
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, for en del mennesker er det lettere å kutte ut ting helt enn å kutte ned. For disse er det mer vanskelig å slanke seg enn å slutte å røyke.
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg burde selvsagt spesifisert at jeg mente at avhengighetsforholdet til røyk kan sammenliknes med det å ikke klare å la være å _over_spise, eller spise USUNT.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Røyker du?Årsaken til at røyking er et så hett emne, er vel at det ikke bare er til sjenanse for røykeren, men også for omgivelsene. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å slutte, min mor har KOLS men klarer ikke å stumpe røyken helt fordet, og hun er det mest viljesterke mennesket jeg vet om.
|
![]() |
|
|