|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Røyker du? | |||
| Ja |
|
35 | 12,37% |
| Nei |
|
248 | 87,63% |
| Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Røyker du?Her om dagen kommenterte en bekjent at det var "ingen" som røkte lengre. Da måtte jeg tenke litt, og ja, jeg har vanskelig for å komme på en eneste jeg vet om som røyker. Svigerfar snikrøyker iblant, men selv han har en litt så "jeg vet at det er dumt, men" - holdning til det. Eller har veldig mange eldre bekjente sluttet, og unge jeg kjenner virker å synes konseptet begynne å røyke er litt sånn "Hallo? Hvem gjør det lissom?" Og jeg synes aldri jeg ser noen med røyk i hånden lengre.
|
|
|
#2 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Nei jeg røyker ikke. Sluttet i svangerskapet til storesøster og storebror, men begynte igjen etterpå. Siste røyken min røykte jeg den dagen jeg testet positivt da vi skulle ha mellombror.
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Røyker du?Nei, jeg er skikkelig antirøyk. Verste jeg vet, jeg blir skikkelig uvel bare av lukta og uvelheten sitter i lenge etterpå. Er så glad for røykeforbudene i parker og på enkelte strender osv. Jeg ser også sjelden folk som røyker her i Norge, det virker som om det er ganske få nå. Jeg ble helt sjokkert da jeg var i Berlin forrige uke, der ALLE røyker. Fullt av røykende gravide, småbarnsmødre som satt på fortauskafé og røykte mens de ammet eller ga flaske/barnemat, røykende unger i sikkert tolvårsalderen, jeg så knapt en person som ikke røykte. Var godt å komme hjem til et relativt røykfritt Norge ja.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Røyker du?Jeg svarte nei, og jeg ser på meg selv som ikkerøyker. Det skjer imidlertid en sjelden gang at jeg tar en røyk i festlig lag, men det blir sjeldnere og sjeldnere det også.
|
|
|
|
#8 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Røyker du?Sluttet i 1998 og har aldri røyket mer enn maks 5 om dagen ;-) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Røyker du?Nei, jeg røyker ikke og har aldri forsøkt. Jeg er skikkelig antirøyk, og blir syk av røklukt. Før det ble røykeforbud så kunne jeg ikke gå ut på utesteder/restauranter, så det var et særdeles velkomment forbud for min del.
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Røyker du?Røyker ikke. Prøvde da jeg gikk på ungdomsskolen (
|
|
|
#13 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Røyker du?Jeg har holdt opp i flere år, men falt for fristelsen i sommer. Skal slutte så jeg tror jeg får det til, og det skal ikke bli så lenge til.
|
|
|
#14 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Røyker du?Nei, jeg har aldri røyket, men jeg kjenner da mange som gjør det. Også unge mennesker. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Røyker du?Nei, jeg røyker ikke, heller ikke på fest. Syns egentlig røyk er helt motbydelig på alle plan. Jeg kjenner svært få som røyker på fast basis, det er vel etterhvert nesten bare min gamle far. Men jeg syns det er fryktelig mange festrøykere (og gjerne med et litt utvidet festbegrep også), så etter denne definisjonen så røyker jo de også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Røyker du?Nei jeg røyker ikke. Gjorde det før jeg fikk barn, men såpass lite at røykeslutten gikk helt smertefritt! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Nei og det er jeg utrolig glad for. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Røyker du?Nei. Har såvidt prøvd da jeg var 18.
|
|
![]() |
|
|