|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?
Trygve Hegnar, mener du?
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Jupp. De fleste tar det i seg og unnskylder seg litt. Om jeg brøler blir de bare rettskafne og snurte og skammer seg ikke i det hele tatt.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
Ja ikke sant? Ser ikke noen grunn til at de skal få rett i at oppførselen deres er helt grei. Men da snakker jeg om folk som rett og slett oppfører seg som troll ja, som den naboen som kommer og skjeller ut.
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Folk blir mye flauere og innser mye raskere at de er troll, dersom jeg er høflig, vennlig, forståelsesfull og grei. Jeg gjør som Tally, gir dem bittelitt rett og ofte har de litt rett også.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?A propos, jeg har hatt en del ledertrening med rollespill med franskmenn. En gang var det en case med en medarbeider som ikke hadde levert til deadline. Twisten (som vi ikke visste) var at hun hadde det skikkelig fælt personlig og også syntes leder (jeg) ikke fulgte opp godt nok. Alle andre gikk inn med full krigserklæring og trussel om oppsigelse, og ble møtt med full konflikt. Jeg, typisk norsk, spurte det øyeblikk jeg kom inn hvordan hun hadde det, og var ordentlig empatisk og lei meg for at hun følte at hun ikke hadde fått tak i meg.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg har i grunn aldri brukt mye tid på å være redd for hva folk tenker om meg, men er helt klart flinkere til å si fra nå enn jeg var for bare 10-15 år siden. Jeg ser likevel rødt de gangene folk prøver en HV-strategi på meg hvis jeg har hisset meg unødig opp. Jeg biter ikke på sånt i det hele tatt, og ville mest sannsynlig blitt utrolig irritert på personen som prøvde å "ta meg" på den måten der. Det eneste som funker er hvis folk blir enda sintere og frekkere enn det jeg er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvordan folk reagerer, hverken på hersketeknikker og motteknikker. Jeg er vanligvis fast, men vennlig bestemt og gjerne klart ironisk ved opptrapping, men i bilen kommer hornet og gladfingeren temmelig kjapt.
![]() |
#10 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Brøling og aggressivitet handler om usikkerhet og selvfølelse, og etter ørten runder med ledertrening har jeg lært meg å takle egen og andres.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Ikke nødvendigvis. Noen gir også bare helt faen i de sosiale reglene.
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Men DET handler vel i såfall mer om mangel på intelligens, sosial sådann.
![]() |
|
|