Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir man litt mer f*en med årene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-13, 15:38   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man litt mer f*en med årene?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det som irriterer vettet av meg er folk som tåler mye mindre tilbake enn de sender ut. Jeg synes det er realt nok med de som er synlige i terrenget, som synger og som tåler at andre svarer dem. Og det er helt greit å være sart om en da også tar hensyn til andre og er litt forsiktig med kritikk. Men en del bitcher og synser i øst og vest men lager alltid drama om de en sjelden gang blir sagt i mot. Hva gjør en med slike? De får jo altfor ofte drive på, fordi det blir så mye styr om de blir fornærmet.

Trygve Hegnar, mener du?

Gammel 16-08-13, 15:58   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Trygve Hegnar, mener du?

Ja, eller Carl I.?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:03   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa, men jeg er litt enig med Esme også: Det gjør jo ikke noe om folk som oppfører seg som troll forstår at de har gjort det, og skammer seg litt etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Folk blir mye flauere og innser mye raskere at de er troll, dersom jeg er høflig, vennlig, forståelsesfull og grei. Jeg gjør som Tally, gir dem bittelitt rett og ofte har de litt rett også.

Jupp. De fleste tar det i seg og unnskylder seg litt. Om jeg brøler blir de bare rettskafne og snurte og skammer seg ikke i det hele tatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:07   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa, men jeg er litt enig med Esme også: Det gjør jo ikke noe om folk som oppfører seg som troll forstår at de har gjort det, og skammer seg litt etterpå.

Ja ikke sant? Ser ikke noen grunn til at de skal få rett i at oppførselen deres er helt grei. Men da snakker jeg om folk som rett og slett oppfører seg som troll ja, som den naboen som kommer og skjeller ut.

Gammel 16-08-13, 15:37   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk blir mye flauere og innser mye raskere at de er troll, dersom jeg er høflig, vennlig, forståelsesfull og grei. Jeg gjør som Tally, gir dem bittelitt rett og ofte har de litt rett også.

Gammel 16-08-13, 15:39   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Blid, men bestemt? Funker det? Jeg blir ofte så satt ut at jeg motvillig jenker meg, men det er jo ikke noen god løsning.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 18:03   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A propos, jeg har hatt en del ledertrening med rollespill med franskmenn. En gang var det en case med en medarbeider som ikke hadde levert til deadline. Twisten (som vi ikke visste) var at hun hadde det skikkelig fælt personlig og også syntes leder (jeg) ikke fulgte opp godt nok. Alle andre gikk inn med full krigserklæring og trussel om oppsigelse, og ble møtt med full konflikt. Jeg, typisk norsk, spurte det øyeblikk jeg kom inn hvordan hun hadde det, og var ordentlig empatisk og lei meg for at hun følte at hun ikke hadde fått tak i meg.

Både coachen og hun jeg spilte mot ble fullstendig vippet av pinnen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 18:40   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i grunn aldri brukt mye tid på å være redd for hva folk tenker om meg, men er helt klart flinkere til å si fra nå enn jeg var for bare 10-15 år siden. Jeg ser likevel rødt de gangene folk prøver en HV-strategi på meg hvis jeg har hisset meg unødig opp. Jeg biter ikke på sånt i det hele tatt, og ville mest sannsynlig blitt utrolig irritert på personen som prøvde å "ta meg" på den måten der. Det eneste som funker er hvis folk blir enda sintere og frekkere enn det jeg er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 08:18   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvordan folk reagerer, hverken på hersketeknikker og motteknikker. Jeg er vanligvis fast, men vennlig bestemt og gjerne klart ironisk ved opptrapping, men i bilen kommer hornet og gladfingeren temmelig kjapt. Og noen ganger smeller jeg til der jeg vanligvis ville bare flirt.

Som en regel tenker jeg at det er best hvis man ikke mister besinnelsen. Noen ganger må det til.

- No. 4 -
Gammel 17-08-13, 11:14   #10
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brøling og aggressivitet handler om usikkerhet og selvfølelse, og etter ørten runder med ledertrening har jeg lært meg å takle egen og andres.

Gammel 18-08-13, 00:34   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ikke nødvendigvis. Noen gir også bare helt faen i de sosiale reglene.

- No. 4 -
Gammel 18-08-13, 10:20   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ikke nødvendigvis. Noen gir også bare helt faen i de sosiale reglene.

Men DET handler vel i såfall mer om mangel på intelligens, sosial sådann.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.