|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg er ikke noe glad i/synes det er skikkelig ubehagelig at andre snakker høylytt eller kjefter på meg, eller kommer nærme og inntil meg eller tar på meg "ubedt", så det kunne ikke falle meg inn å gjøre det med andre heller. Men det er uansett ikke noe det ligger for meg å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg har blitt tryggere, mens syns heldigvis ikke det gir seg utslag i at jeg roper til folk i sinne. De få gangene det har skjedd så har det handlet mer om at jeg har vært halv/helgal av søvnmangel og/eller svigerfar.
![]() |
#43 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?For en veldig rasende nabo en gang så brukte jeg ro, og å speile alt han sa: "Når du sier at "da må vi selv ta følgene", hva mener du da, egentlig. For det høres litt ut som en trussel når du sier det sånn?
![]() |
#44 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg er en hel annen person nå enn da jeg var 30.
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?At man blir tryggere på seg selv med årene er vel naturlig, men jeg syns ikke det er nødvendig å bli ufin og aggressiv for det. Jeg pleier å snille folk i senk jeg. Så når jeg får mailer skrevet i skingrestemme er jeg så overforståelsesfull at jeg alltid får folk over på min side.
![]() |
#46 |
Epikur
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?I min jobb blir jeg stadig den lykkelige mottaker av store mengder urimelig frustrasjon som ikke er min skyld. Da er det best å ikke gå inn i diskusjonen men bare la dem øse på, si tralala, adressere hva som egentlig er problemet, selge dem noen greier og legge på.
![]() |
#47 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Hvis noen av de som ringer deg ligner meg, HV så renner det gjerne fort av dem når de skjønner at "åh, sånn, ja, eh, selvsagt. Oups, og, ja, kanskje ingen grunn til å være rasende på hele verden generelt og deg spesielt bare for DET, nei?
![]() |
#48 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg er ikke aggressiv, men kan svare på en måte som får teite folk til å føle seg flaue og/eller dumme. Hva kalles det? Er det 'snilling'? Jeg argumenterer gjerne med ting de vanskelig kan si imot, er saklig og velbegrunnet, og vips så vippes noen av pinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Ja, jeg er blitt tryggere på meg selv med årene og tør si fra om det meste. Men jeg etterstreber å være høflig og rolig, selv om jeg kan være rimelig tydelig på hva jeg mener, at jeg er uenig og på hvordan jeg opplever det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?
Nei det er ikke det. Det brukes andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Mother of Dragons
|
Det er lavmåls å være høflig og blid når folk skjeller en ut? Da har vi veldig forskjellige holdninger til krav om oppførsel gitt.
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Nei, det var ikke akkurat det jeg mente. Det var da heller ikke det jeg sa i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
Jeg trodde det var det du mente med snilling, at det er det samme som det som Polyanna snakker om "killing with kindness".
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
Ja, da er vi jo enige. (Det vil si, MITT mål er å være så tydelig på hva jeg mener at det ikke er rom for misfortåelse, og hvordan den andre parten føler det rundt egen oppførsel får være hans eget problem. Jeg anser det ikke som min jobb å få motparten til å føle seg dum.) Det jeg synes er lavmåls er folk som nærmest virker stolte over å ha skjelt ut andre og fått dem til å føle seg underlegne. De er utrolig fornøyde med å ha fått viljen sin ved hjelp av metoder jeg synes er helt på trynet. Det trenger ikke dreie seg om utskjelling engang, det er nok av de som bruker hersketeknikker i ulike former. For det finnes slike, jeg kjenner noen selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Min snilling får ikke motparten til å føle seg snilling, altså. Jeg er bare veldig forståelsesfull og veldig grei, og gir de bittelitt rett og sier jeg skal undersøke, og da synker aggresjonsnivået deres med en gang, og de skjønner at det må være sånn jeg sier.
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Joa, men jeg er litt enig med Esme også: Det gjør jo ikke noe om folk som oppfører seg som troll forstår at de har gjort det, og skammer seg litt etterpå.
![]() |
#58 |
Absolute Beginner
|
Det er alltid gøy da man lykkes med slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Jeg er mest enig med Hyacinth kjenner jeg, og jeg synes faktisk det var unødvendig å brøle og svare på den måten som blir beskrevet i hovedinnlegget. Jeg tenker at man kommer mye lenger om man er hyggelig og høflig, og jeg ser ikke poenget med å være krass, kjefte eller brøle til andre mennesker bare fordi de begynte.
![]() |
#60 |
Absolute Beginner
|
Det som irriterer vettet av meg er folk som tåler mye mindre tilbake enn de sender ut. Jeg synes det er realt nok med de som er synlige i terrenget, som synger og som tåler at andre svarer dem. Og det er helt greit å være sart om en da også tar hensyn til andre og er litt forsiktig med kritikk. Men en del bitcher og synser i øst og vest men lager alltid drama om de en sjelden gang blir sagt i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|