|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn-hjelp!Bugaboo Buffalo ser helt nydelig ut, og jeg skulle gjerne ha prøvd den. Jeg likte ikke Cameleon.
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn-hjelp!Var innom Baby Shop i dag, de hadde ikke Brio Go inne, så jeg fikk ikke testet den ut. Men jeg fikk testet ut MB med bag og den er jo bare helt super. Jeg tror egentlig jeg går for den igjen, så får heller minsten sitte vendt fra meg i sportsdelen. Tror det går greit, har gjort det med de to andre. De ønsket det selv, de ville heller se verden fremfor trynet til mora.
|
|
|
#63 |
|
Klar
|
Sv: Barnevogn-hjelp!
Jeg har ikke testa så veldig mange vogner, så skal ikke være bastant, men jeg har observert følgende: |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn-hjelp!Vognvalg er virkelig en jungel! Men det finnes mye bra vogner der ute, og jeg ser du får mange gode tips. For min del var et viktig element vekten på vognen, da jeg hadde en ødelagt skulder da jeg gikk med førstemann og jeg visste jeg måtte løfte vognen mye inn og ut av bil. Dette er kanskje ikke like viktig for dere som ikke har bil.
Nope, ikke for vår del! Vi er fortsatt veldig godt fornøyde med vår Emmaljunga City Cross, også som sportsvogn etter to smårollinger. Stor bagdel, lett vogn, enkel å justere, barnet vendt mot meg i sportsdel/bagdel, robust, god på mange slags føre. Men jeg er også svak for TFK og Brio Go.
|
|
|
#65 |
|
Curlingkone
|
Vi gikk over til trehjuling ja, men byttet aldr ut tfken. Den var genial for oss med lang jente. Og syns ikke den er tung, men syns mb er finere da...
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Barnevogn-hjelp!Vi hadde trehjuling en kort periode etter den opprinnelige med fire, men kvittet oss med den, og hadde vi hatt den fra starten hadde jeg ikke brukt den hele tiden nei. Sportsdel jeg kunne ha mot meg var egentlig obligagtorisk når jeg valgte vogn, og etter første ungen var det definitivt ikke aktuelt med noe annet. til henne har vi hatt en zapp xtra i tillegg. Nesten aldri brukt med sittedelen vendt fra meg.
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Vi hadde arvet trehjuling til eldste, kjøpte firhjuling da hun var 10 måneder og så oss aldri tilbake.
|
|
|
|
#68 |
|
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn-hjelp!Kommer veldig an på hva slags trehjuling man har prøvd. Finne så utrolig mye dårlig skræp. En kombinasjon av firhjuling og en god trehjuling er perfekt.
|
|
|
#69 |
|
navnet sjemmer ingen
Mens jeg har observert at mange bruker vogna slik at de liker solide og lune vogner så lenge de har barn som sover ute i den og kjøper trille fra barnet er rundt 2,5. Meg selv inkludert. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Klar
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Mye mulig. Jeg snakker basert på egne observasjoner, og de gjelder i hovedsak byfolk som trenger vogn både til kjøpesenter og markatur. Veldig mange av dem har startet med Duo Edge, og den er vel en av de største og tyngste vognene. Mange kjøper trehjuling når førstemann begynner å bli litt stor, og så bruker de den hele vognperioden med neste. Det var ment som et tips hv os man kun ønsker en vogn, men har man plass og råd er det også greit med to vogner, så klart . |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Barnevogn-hjelp!Jeg har endelig fått bestilt meg vogn, det ble altså denne. Kjøpte pumpe og regntrekk til også. Så nå er jeg endelig ferdig med det. Jeg kjøpte ikke bag ny, da det er så enormt mange pent (knapt) brukte på Finn. Har funnet bag nå, en sort en som selgerne sier de har brukt til 2013-modell MB, så da bør den vel passe til min 2013-Evolution MB? Jeg får jo ikke vogna før om sikkert en uke eller to, så jeg får jo ikke prøvd den på vogna om jeg kjøper bagen nå.
|
|
|
#74 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Barnevogn-hjelp!Jollyroom og lekmer har også tilbud på brio go, og da er man vel dekket av norsk kjøpslov?
|
|
|
#75 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#76 |
|
Like blid!
Jeg har kjøpt samme, i sand. Lilla bag.
|
|
|
|
#77 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Barnevogn-hjelp!Ser at Gränsens Barn på Nordby senteret har 50% på alle Brio Go 2013 modeller - det er jo et supert tilbud
|
|
|
|
#78 |
|
Klar
|
Åååå, jeg hadde lilla bag på den første MB'en min, men solgte den etter bagperioden. Jeg lette desperat rundt etter en ny lilla bag da jeg skulle ha nr 2, men fant ikke |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Like blid!
Stokkevogna blir hovedvogna. MB bruker vi nok i hovedsak i skog og mark.
|
|
|
|
#80 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2013
![]() |
Støttes! |
|