|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseVeldig enig med Teofelia.
![]() |
#62 |
This is normal!
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse
Å trøste en andreklassing som har slått seg, måtte tørke opp hvis en småskoleelev kaster opp et annet sted enn i do (jeg tipper at dette er mest vanlig i de yngste klassene) og følge til legen hvis en elev skader seg, det haster og foreldrene ikke er i nærheten (dette kan da umulig forekomme veldig ofte?) er elevrelaterte oppgaver, er det ikke? Reparere skolens inventar er en vaktmesterjobb, med mindre det kan fikses på noen sekunder.
![]() |
![]() |
#63 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse
Det koster i form at man får mindre tid til å gjøre for- og etterarbeid - og timene blir dårligere.
![]() |
#64 |
One of These Days
|
Jeg skjønner også det, og det er derfor jeg ser etter annen jobb. Innser at jeg er med på å ødelegge ved å si ja, og jeg kommer nok ikke til å klare og holde meg til 15.30 og legg vekk oppgavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
heimføing
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseVi føler ikke mindre ansvar for at ting skal gå rundt, men vi lar ansvaret være hos de som har det: ledelsen. Og vi tar ikke jobben fra andre yrkesgrupper. Må de på rådhuset vaske selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
This is normal!
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseSom forelder ville jeg bli opprørt om jeg hørte lærere på skolen betalte for nødvendig materielle selv, eller utførte renholdsoppgaver av den typen dere skisserer. Det er med å undergrave skolen på sikt. Hvis skoleeier vet at dere ordner opp uansett, er det lett for politikerne å kutte i skolebudsjettet.
![]() |
![]() |
#67 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseJeg ser det som en selvfølge å legge til rette for at renholderen skal ha en grei jobb når hun vasker der der jeg jobber, så generell rydding, holde sko og andre greier unna golvet, ta med meg søppelposen osv, men å gjøre jobben hennes gjør jeg altså ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
One of These Days
|
Der har de sikkert råd til å betale noen for å vaske uten at det går på bekostning av kopipapir og it-ressurser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
heimføing
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseHvis lærere "dekker over" slik at magre budsjetter ikke går ut over elevene, hvordan skal dere da få hjelp fra oss foreldre? Vi merker jo ikke det? For det går jo ikke ut over barna våre. Vi vet ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Er frisk!
|
I skolen har man medbestemmelsesavtale - lærerne er med og styrer over driftsbudsjettene og andre typer administrativt arbeid. Kanskje det er medbestemmelsen som gjør at vi føler et så stort ansvar for å få det til å gå rundt? I tillegg til at vi jobber med mennesker selvsagt.
![]() |
#71 |
Er frisk!
|
Enig. Her skal det jobbes med egne holdninger.
![]() |
#72 |
Er frisk!
|
Det har vi faktisk gjort ukentlig siste to årene - avviksmeldinger. Det har ikke blitt noe bedre av den grunn.
![]() |
#74 |
Rockesøster
|
Men hvor havner avviksmeldingene? Hos ledelsen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Drømmer
|
Det gjøres der jeg jobber også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Er frisk!
|
Hos kommunen - altså skoleeier som bevilger budsjettene.
![]() |
#77 |
This is normal!
|
Slike kommentarer gjør meg skikkelig sur. Dette er ikke å føle ansvar for at ting skal gå rundt.
![]() |
![]() |
#78 |
Bedreviter
|
Jeg føler et enormt ansvar for at min jobb blir gjort på en skikkelig måte. Det skjer ofte at jeg sitter oppe til langt på natt for å forberede neste dags presentasjon eller for å hale i land et prosjekt. Mange, mange av mine kollegaer sitter mange timer på kveld og natt for å forberede morgendagens undervisning eller for å rekke en prosjektfrist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Er frisk!
|
Du har helt rett. Jeg skal adoptere de svarene der.
![]() |
#80 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseUlempen med all snillismen er at ingen må ta ansvar for å få budsjettet til å få rundt, for de ansatte vasker jo og når det ikke er mer dopapir så kjøper de det og. Hadde alle lagt ned snillismen måtte en eller annen faktisk fått budsjettet opp på et normalt nivå, for hverken foreldre eller pårørende ville sett på at elever og pasienter ikke fikk tørket seg i rumpa.
![]() |
|
|