|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Bree
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettJeg er selvsagt enig med deg, Snipa |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettDet virker veldig uintelligent å ikke skjønne dialekt - enten det nå er muntlig eller skriftlig, synes jeg da... Og jeg må jo si at jeg får litt dårlig smak i munnen av hele denne tråden. På den annen side er det jo for så vidt greit at man "sier i fra" om hvilke folk man vil ha her inne.
![]() |
#64 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettJeg danner meg helt klart et inntrykk av mennesker ut fra innleggene deres, noen er morsomme, andre lyriske og noen igjen forsøker jeg tappert å lese, men må gi opp da stressnivået og frustrasjonen blir for høy(t). Disse har jeg en tendens til å ignorere senere. Jeg forsøker å gi alle en sjanse, men om de ikke klarer å bruke stor bokstav, skriver ut tankerekker som bare blir "klabb og babb" og bruker SMS språk må jeg innse at jeg ikke orker å lese innleggene videre. Disse er sikkert søte mennesker, men sett fra min høy hest er de uinteressant.
![]() Sist redigert av Ginger2 : 06-10-06 kl 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
♡
|
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettDette er sakset fra et annet forum:
Damen det her er snakk om har helt sikkert dysleksi, men jeg må jobbe for å ta henne seriøst. Det blir i tillegg for slitsomt å lese, slik at jeg kvier meg for å åpne hennes tråder. Jeg må bare innrømme det.
![]() |
#66 |
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett
Dette sier jo mer om deg enn om henne.
![]() |
#67 |
flisespikker
|
Hva er det du får dårlig smak i munnen av? Jeg kan ikke se at det at folk gir et bedre inntrykk skriftlig hvis de formulerer seg godt skriftlig på noen måte kan tolkes som en melding om at det er bestemte folk man "ikke vil ha her inne". (Det kan nok tenkes at det gjennomsnittlig er større interesse for språk og formuleringsevne på dette forumet enn f.eks. på NM. Men det betyr jo heller ikke at folk som sliter med å uttrykke seg skriftlig ikke er ønsket.)
![]() |
#68 |
flisespikker
|
Er det noen som har sagt noe annet?
![]() |
#69 |
♡
|
Helt klart! Hun er sikkert en flott dame, men formulering er nå det som gir en forumbruker sin nettpersonlighet. Jeg ser henne dermed ut i fra hvordan hun skriver, og det var vel det som var temaet her?
![]() |
#70 |
Det har vel kommet ganske klart fram , for eksempel på NM, at man ikke synes noe om dialektbruk og at man ikke ønsker det på forumet. Da regner jeg vel ikke med at det er noe bedre her, hvor tross alt alle de flinke er samlet. I lys av dette blir denne tråden en form for avansert mobbing - synes jeg.
![]() |
#71 |
Ad astra
|
Jeg synes ærlig talt at det ikke er pent å hente innlegg/utdrag av innlegg fra andre fora når meningen er å bruke innleggene som negative eksempler. Hvordan vet du at vedkommende ikke er medlem her inne også?
![]() |
#72 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettHvis det er mobbing å be folk om å skrive normert norsk og la dialektuttrykkene være, så får jeg heller kalles mobber. Det finnes dem som ikke kan skrive riktig om de aldri så gjerne vil, det er så sin sak. De som derimot ikke gidder å skrive riktig får tåle å høre at andre ikke gidder å lese rotet deres.
![]() |
#73 |
flisespikker
|
Jeg vil tro at ganske mange her ikke liker skriftlig dialektbruk eller ønsker det på forumet, nei. Hvis du synes dette er veldig fælt av oss, så får du heller bare synes det.
Det står deg naturligvis fritt å synes det. Men hvis du mener at vi mobber, så synes jeg godt du kan forklare hvem du mener vi mobber, og på hvilken måte. Jeg har ikke ment å mobbe noen, og dersom noen føler seg mobbet av det jeg skriver, vil jeg gjerne vite det.
![]() |
#74 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Pen. Så det så.
Dette er mere mobbing; |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
♡
|
Ja, jeg tenkte på det, men valgte likevel å gjøre det. Dette eksempelet er valgt fordi innlegget hun har skrevet er viktig og bra, men at jeg, smålig som jeg kanskje er, har vansker med å lese det. Om jeg henger ut noen er det vel egentlig bare meg selv.
![]() |
#79 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettEg syns at Myrsnipa sette ord på noko viktig eg. Her inne er det språket vi kan skille kvarandre på, vi har ikkje hverken hårsveis, kropp eller klesstil å differensiere kvarandre på.
![]() |
![]() |
#80 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan man oppfatter folk på nettDet ble faktisk tillatt å skrive "mere" (igjen) i 2005.