|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Jeg har tipset media om dette. Det går virkelig ikke an!!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg er også enig i at introen er dårlig, og jeg har forsøkt å være kritisk til innslaget, men jeg synes det er ganske interessant at bv konkluderer med at det ikke er noe de kan ta tak i hos familien, har i sine papirer at den eneste grunnen til at kommunen sendte inn en sak var pga. at de etterlyste tilrettelegging i matte og tilbyr seg å hjelpe familien å kommunisere med skolen for å få til tilrettelegging...
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Vær oppmerksom på at hjelpetiltak hos barneverntjenesten er frivillig helt til bekymringen blir så stor at barneverntjenesten tar saken til retten med ønske om å overta omsorgen eller sette inn andre hjelpetiltak som tvungen undersøkelse, medisinsk hjelp e.l. Det vil si at foreldre som regel når som helst kan si "nei takk vi ønsker ikke flere tiltak" til tross for at barneverntjenesten på det sterkeste anbefaler at de tar i mot enten det ene eller det andre. Jeg sier ikke at det er det som har skjedd her - for denne saken vet jeg som de fleste andre alt for lite om. Det er imidlertid en utbredt misforståelse at når barneverntjenesten har avsluttet saken/ikke satt inn tiltak etter endt undersøkelse så er det fordi alt er i skjønneste orden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg liker heller ikke vinklingen på programmet. Men budskapet var klart på tross av dette.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteHeiberg, Heiskog.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er en sånn ting jeg ville pratet litt med skolen om. Hva kommer tror de er årsaken til at han ikke klarer å konsentrere seg bedre?
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Min er også litt sånn. Når han kjeder seg og er umotivert kan han henge over pulten eller plutselig være på gulvet. Jeg tror dog ikke dette kun skjer når de jobber med matte, men at det skjer av og til uavhengig av hva de driver med. Men vi fikk beskjed om at hun ikke kan tilrettelegge for han I timen fordi hun har altfor mange barn og følge opp. Vi fikk beskjed om å gjøre ekstra matteoppgaver på nettsidene til matteboka sammen med han. Jeg synes det er litt rart at han ikke kan få en ekstra bok å gjøre oppgaver i på skolen, for jeg tror han gjør det ferdig på et blunk. Men, hun fokuserte heller på at han ikke må klusse/tegne når han skriver tallene. At de skal skrives pent. (Han tegner gjerne ekstra kruseduller på tallene for å underholde seg selv.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 24-03-14 kl 14:37. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteDet finnes noen hefter som heter Gullstjerne. Gøy med [sett inn fag]. Har kjøpt dem på bokkilden. De er i forskjellige alderstrinn. Kanskje noe han kunne prøvd?
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Takk for tips, jeg skal sjekke ut det. Er litt mot at vi må gå til innkjøp av det selv, men hvis det kan øke lærelysten er det vel verdt det.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteSelvsagt skal man melde mistanke om omsorgssvikt uavhengig av om foreldre er ressurssterke eller ei, men ubegrunnede bekymringsmeldinger kan bli brukt som maktmiddel og straff i konflikt og det er svært belastende for dem som står oppi det og det er misbruk av barnevernets ressurser. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteAltså, det er jo ikke umulig å se for seg at konfliktnivået her også bestod av, for eksempel, foreldre som ringte skolen daglig og skjelte ut dem de traff på, utviklingssamtaler som utartet til hyl og skrid med barnet til stede, telefoner til læreren hjemme og til alle døgnets tider, trusler, etc. Og da ER det jo faktisk grunn til bekymrning for barnets beste. Ikke som i "vurder om dette barnet skal tas fra foreldrene" men "kan denne familien få hjelp til å håndtere denne konflikten bedre"?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteMen hvis dette er tilfelle her Polyanna ser jeg for meg at konklusjonen til barnevernet hadde vært annerledes. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg reagerer på at skolen ikke må stå til ansvar for noen her. Hvorfor kan de bare forsette som før, selv etter at barnevernet har uttalt seg? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteDe fikk hjelp til å megle, gjorde de ikke? Alle kan låse seg fast og agere uheldig, og alle kan ha bruk for hjelp.
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Bv prøvde å hjelpe dem, men enden på visa (per nå) er at gutten ikke får noen tilpasning.
|
|
|
#17 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg så denne om Khan Academy på TED talks for noen år siden https://no.khanacademy.org/talks-and...--from-ted-com |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteOg det er jo helt tragisk. Virkelig.
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteÅ jeg vet ikke hvor jeg skal starte - jeg får høy puls bare av å tenke på denne saken - og fremstillingen fra TV2 sin side. Jeg har ikke sett programmet, bare lest artikkelen på nettsidene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
100 % enig. |
|