|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?
Vi pleier å møte opp. Jeg er rar slik. Har sære interesser og er nok fra en annen genrasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg synes det er koselig med 17. mai, men hvor viktig dagen er for meg en annen sak. Men en fin tradisjon og jeg synes det er viktig at barna lærer hvorfor vi feirer dagen.
![]() |
#63 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg er blant dem (og det er tydeligvis mange av oss) som har et litt anstrengt forhold til 17. mai. Da jeg var barn elsket jeg dagen, men som sortkledt og sint ungdom syntes jeg det var noe borgerlig tull. Jeg blir ikke lenger provosert av alle flaggene, men mange år som ufrivillig barnløs har gitt meg et enda mer anstrengt forhold til grunnlovsdagen. De siste årene har vi rømt til skogs eller utenlands.
I år blir det en rolig dag hjemme, med noen få gjester, mat og vin om ettermiddagen. Og neste år håper jeg vi har blitt tre, og at jeg kan få et litt mer harmonisk forhold til dagen. Men noen 17. mai-entusiast blir jeg nok aldri.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Der er jeg også. Det starter allerede tidlig om morgenen, når jeg henger ut flagget og hører korpsmusikk i det fjerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg gleder meg til 17. mai for å se snuppas forventning og glede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
både her og der
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Nei, ingenting. Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til denne dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
I farta!!
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg liker 17. mai veldig godt, alltid gjort. Gleder meg enda mer til neste år, da går storebror på skola jeg har gått på så da skal vi dit etter barnetoget, der er det pølser, is og brus til barna (voksne kan kjøpe mat), leker og mye morro *mimre*.
![]() |
#69 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Selv har jeg et litt anstrengt forhold til 17. mai.
![]() |
#70 |
By the Sea
|
![]() Sv: Betyr 17.mai mye for deg?
Som jeg skulle sagt det selv!
![]() |
#71 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?17. mai betyr mye for meg. Jeg er stolt av landet, grunnloven, friheten, demokratiet og ikke minst måten vi feirer nasjonaldagen vår på. Barnetog istedet for millitærparader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Betyr 17.mai mye for deg?Jeg er veldig glad i 17 mai! Vel er det mye mennesker og litt kaotisk i sentrum denne dagen, men det er så fint å se hvordan folk har pyntet seg, barna som vifter med flagg og alt annet som hører med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Introvert optimist
|
![]() |
#75 |
Protonterapeut
|
![]() |
#76 |
flisespikker
|
Jeg misliker ikke 17. mai og har ikke noe mot måten dagen feires på (eller mot folk som setter pris på dagen), men jeg føler meg ikke personlig engasjert, har aldri sett et potetløp i mitt liv og er i det hele tatt lite interessert i flagget og bjørka og korps og taler. Jeg gir poden penklær og is og ballong og flagg og slikt, fordi jeg tross alt synes tradisjoner og symboler er viktige, og fordi alt dette er ting han liker, og jeg kommer til å stille opp som smilende og vinkende publikum til alle 17. mai-tog han går i, men før vi fikk barn kunne jeg like godt sitte hjemme og lese en bok eller spille dataspill den dagen.
![]() |
#77 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Haha jeg også!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
By the Sea
|
Jeg også! Trodde det var noe galt med meg, jeg - men ser jo at jeg er i godt selskap!
![]() |
#79 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Betyr 17.mai mye for deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Pauset
Hvor: In Town!