|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieJeg har to kollegare som konsekvent stempler seg inn og deretter går umiddelbart ut for å røyke. Tilsvarende på slutten av dagen, så slås pcen av og lyset på kontoret slukkes før de går ut for å røyke, og deretter går inn igjen og stempler ut for dagen. Helt åpenlyst. Så tar de 1 røykepause i timen i tillegg. Det provoserer meg noe inni hampen og jeg har problemer med å oppføre meg trivelig til dem. Disse to bruker også mye tid i kaffekroken, laange lunsjer og printer ut hauger med privat dritt på printeren, så det at jeg ikke smiler helt ekte når jeg hilser handler jo selvfølgelig om mangelen på arbeidsmoral ikke selve røykingen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tåler regn
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieEn tidligere arbeidsplass jeg var på hadde to team. På det ene teamet var det nesten bare røykere, på det andre ikke. Sjefen som var antirøyk mente at røykingen tok for mye tid. Det ble derfor sett på resultater for hvert av temaene over hva de hadde prestert. For å si det slik. Det ble ikke noe mer mas fra den sjefen...... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieMå forresten nevne at jeg også har hatt en røykende leder, hun mente at en uke fri til ikke røykende var noe tull! De får mange år ekstra med fri når røykerne ligger under torven. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieHos oss går det også endel i snus, men kun i pausen, eller når vi har planleggingstid på kontoret. Aldri rundt barna.
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieOK, hvis dere diskuterer om det alltid er riktig at røykere skal få mindre ferie, er jeg selvsagt enig med deg i at det er mange andre ting som også spiller inn på om en person er effektiv på jobb eller ikke. Jeg har f.eks. en type jobb der jeg forholder meg til frister og til halvårlige evalueringer fra mine "kunder" (også kalt elever |
|
|
|
![]() |
|
|