|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smittePoenget mitt var i grunnen bare at jeg skulle forstått en del av reaksjonene hvis det var slike tilfeller det var snakk om, da kan jeg forstå at flere evt. slenger fra seg at folk får bli der de er "når de er så dumme" ... osv. Her stiller det seg veldig annerledes og jeg synes det er utrolig trist at Folk Føkking Flest ikke heller applauderer at noen få velger å dra ned, med all den risiko det innebærer, for å hjelpe de som trenger det aller mest.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSom Pelle sier; de er helter!
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smittehttp://www.vg.no/nyheter/utenriks/th...rt/a/10120114/
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteMange har nok en meget urealistisk forvetning om at staten stiller opp uansett så sant du er norsk statsborger. Jeg synes det er helt vanvittig at folk kan ta seg den friheten og tro det. Hadde staten hjulpet og betalt for alle de som alternativt råtner på sykehus i Thailand osv., ville det være det samme som å state at "du trenger ikke forsikring, vi hjelper deg og betaler uansett". Hva hadde skjedd da?
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteHvis man skal ha noen sjans til å få bukt med epidemien, så må man få tak i helsepersonell som er villig til å reise ned. Og da må man være villig til å behandle de som blir syke her hjemme. Jeg tenker det er større fare for å bli smittet av en som reiser privat fra området, enn av en som transporteres hit på sikkert vis. At den spanske sykepleieren bør smittet må jo handle om en svikt i rutiner. Skulle ebola spre seg i Norge er det bare å finne frem antibac, plasthandsker og munnbind. Og satse på at den norske intimsonen hjelper litt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg tror generelt Folk Føkkings Flest (
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteDet er et voldsomt engasjement blant FFF for å få hjem han leiesoldaten som fortsatt sitter fengslet i Kongo, i hver fall.
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte
er det? Jeg ignorerer den debatten mest mulig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#12 |
|
anglofil
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Joda, ser den. Men de har fått veldig mye bistand altså, helt utenfor det "vanlige". Jeg er lettere "rystet" etter å ha lest boka (som vår Finansminister så ofte liker å si) som jeg virkelig anbefaler. Morten A Strøksnes skriver ikke bare glimrende og tar ingen side i saken. Svært fascinerende bok.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
De er jo egentlig greie, hvite gutter som bare har vært litt rampete, vet du.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg har heller ikke fått med meg det. Jeg unner ingen å sitte i kongolesisk fengsel, men jeg er ikke sikker på at noen skal få slippe unna kun fordi de er norske. :kald og uempatisk:
|
|
|
#15 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Selvsagt. Jeg håper noen flinke forskere kan snappe opp noen ebolabakterier og forske frem en kur "while we are at it". #nobelpris2015
|
|
|
#17 |
|
anglofil
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Så bekreftes følgende fra sykehuset i Madrid:
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Litt på siden, kanskje, men jeg leste på hjemmesiden til Leger Uten Grenser at hjelpearbeidere som har kommet hjem får tett oppfølging. Jeg lurer på hva dette innebærer, og jeg har stor tiltro til organisasjonen, men hadde det ikke vært en billig forsikring med noen dager i isolat (for eksempel hjemme)? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
villende
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg Kongo saksøkte den norske stat i slengen, med krav om erstatning i millionklassen. Og da må norske myndigheter engasjere seg. Hadde ikke det skjedd er det godt mulig de ikke hadde fått like mye hjelp. |
|
|
|
![]() |
|
|