|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?
Det er ikke rart du ikke syns vann smaker godt om du drikker en halv liter Pepsi-Max om dagen, da.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Vi drikker saft en sjelden gang i blant. Da drikker vi Fun Light fordi jeg synes den er best.
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Jeg begriper virkelig ikke poenget med en halv liter brus om dagen, light eller ikke light. Og at man ikke føler seg dårlig av det er nå en sak, men prøv å slutte med det! De historiene jeg hører om pepsi max-detoxene ligner jo dem som prøver å slutte på heroin.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor? Da har jeg jo søren meg ikke en eneste last igjen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Men hvorfor skal man slutte med det? Jeg koser meg med min Tab X-tra akkurat som andre koser seg med sin kaffe eller te.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Det er det vel heller ingen som har gjort, men for meg, som får vondt i magen og diaré, er det jo absolutt skadelig. Og det er jo ikke akkurat en bieffekt som er totalt ukjent, akkurat.
Sist redigert av Tallulah : 26-01-15 kl 10:59. Årsak: saft, ikke brus |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Det var da voldsomt til polariserte asketer i denne tråden, da! Jeg elsker vann, og drikker sikkert tre liter om dagen, dvs. at jeg nok bruker det som mer enn tørstedrikk. Men jeg drikker fort en halvliter Cola Zero også. Fordi det smaker godt (på sin egen lille syntetiske måte). Vi har derimot ikke saft som tørstedrikk hjemme, fordi jeg vil at ungene skal lære seg å drikke vann med entusiasme, og de får stort sett ikke ting med kunstig søtning, fordi jeg mener juryen er såpass ute på søtningsstoffer at jeg synes det er noe man får bestemme selv når man blir voksen. Det er ikke en vane jeg skal utstyre dem med.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Jeg lar jo smak overstyre sunnhet i massevis av tilfeller. Vin. Kaffe. Feite oster. Sjokolade. You name it. Det betyr ikke at jeg ikke også liker masse ting som er sunne. Vann. Fersk fisk. Det aller meste av grønnsaker. Magert kjøtt. Osv.
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Nettopp.
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Jeg har enda ikke smakt en saft, enten det er hjemmelaget, butikkkjøpt, light eller sukker, som jeg har likt, så det er grunnen til at jeg ikke drikker saft. :rema1000: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Ja, nettopp. La den som aldri velger usunt framfor sunt kaste den første sten, sier nå jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
La den som aldri velger usunt framfor sunt aldri komme på middag hos Toffen, tenker jeg vi sier.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Men først må man kaste sten. Man bør alltid kaste sten. (Men helst ikke i glasshus. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Og ikke på meg når jeg drikker min Tab X-tra.
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Ja. Nettopp. Jeg blir litt oppgitt når andre voksne, som gjerne drikker både kaffe og alkohol, reagerer med sjokk og vantro når jeg drikker et glass Fun Light.
|
|
|
|
#16 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Helt enig! Ble veldig overrasket over denne tråden. Og irritert. At det beskrives som teit at jeg drikker saft?! Jeg tror ikke det hadde fått stått uimotsagt om jeg hadde uttalt at jeg ikke skjønte vitsen med å spise sånn at man ble overvektig og at det var teit å spise så mye/ usunt når man kunne spist mindre/ sunnere.
|
|
|
#17 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Polarisert tråd i starten med en pen utflatning etter en stund. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?"Jeg synes saft er godt og drikker et glass til middag hver dag" og "Jeg drikker fun light hele dagen istedenfor vann når jeg er tørst" er to veldig ulike scenarioer. I et vanlig norsk kosthold er nok ingen av dem spesielt store forseelser, men det siste ville jeg prøvd å unngå på grunn av tennene.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Enig. Og så blir jeg litt trassig av at man skal være så forbaska sunn hele tiden. Jeg elsker å terge min übersunne kollega, som ble rystet inn til sjelden over at jeg hadde en åpnet flaske Pepsi Max på kontorpulten min en mandag formiddag kl. 10, med å drikke så mye som mulig rundt henne. Jeg ser at hun har lyst til å si noe, jeg ser at hun får vondt både psykisk og fysisk av min lettsindige omgang med djevelvannet, men siden den første moralprekenen hennes ikke ha de ønskede resultater, kan hun vel ikke si noe. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Nå tolket jeg hovedtemaet i tråden til å være utbytting av vann som tørstedrikk med saft i stor grad. Dersom det kun være snakk om et glass i ny og ne, er jo det noe helt annet. Da snakker man ikke om tørstedrikk lenger. |
|
|
|
![]() |
|
|