|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adams matkasseEnig i at det er litt dumt, men tredagersen til GL er som sagt fin. Som regel to kjøtt og en fisk, eller en vegetar, en kjøtt og en fisk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Adams matkasseJa, vi kjører tredagersekspress. (Jeg klarer meg dog fint best uten kjøtt som svinenakke og lårkjøtt av kylling, så jeg sliter litt. *i-landsproblemer*)
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Adams matkasseMener du at du ikke liker svinenakke og kylling? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Adams matkasse
Nakkekjøtt av svin og "mørkt" kyllingkjøtt er ikke noe jeg velger selv, nei. Jeg spiser det, men grøsser litt.
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Samme her, faktisk. Og jeg er egentlig svært lite kresen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Adams matkasseVi har hatt Adams matkasse hver 14. dag siden november nå, og begynner å gå lei. Synes det ingrediensene går igjen hele tiden. Tenker å prøve oss på grønnsakskasse fra en lokal leverandør istedet, og bli bedre til å planlegge ukesinnkjøp.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Adams matkasseFørste uke har fungert bra. Ungene er som de pleier, så det er ikke alt de to yngste har vært begeistret for. Men sånn er det jo ellers også. Kjøttet og fisken har vært god kvalitet på og 4 av 5 retter fikk godkjent av oss voksne. Men smakene er ganske milde da, siden den er rettet mot barn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adams matkasseJeg har sjonglert litt, men ender oftest på GL. Roede-menyen var overraskende god!
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Adams matkasseVi var godt fornøyd med Fri for-kassen til Adam da den kom, siden vi slapp å tilrettelegge fullt så mye da. Nå har vi imidlertid stoppet abonnementet, og det er hovedsaklig fordi det er alt for mye svinekjøtt i kassene. Jeg tåler ikke det, og ingen i familien er begeistret, så det ble mye svin i fryseren som aldri ble brukt. Hver uke hadde en svinekjøttrett, og minst en med bacon, så det ble ikke verdt det for oss. Mulig vi prøver Godt Levert seinere, men nå har vi en pause og prøver å sørge for variasjonen selv. Det går sånn passe.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Adams matkasseVi hadde barnekassen fra adam i vår. Men avbestilte til sommeren og det har ikke blitt til at jeg har bestilt igjen. Har egentlig ikke vært så middagslei i det siste, så da har jeg ikke følt behovet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
WF: BNBE
Sv: Adams matkasseVi skal igang igjen med Adam på mandag. Siste levering vi hadde var i mai, så nå er jeg klar igjen. Vi vurderte forrige uke, men det var ting vi bare har hatt før omtrent, så det gadd jeg ikke.
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Adams matkasseVi har hatt GL i fire uker naa, og jeg er veldig fornöyd. God og variert mat. Har tre dagers originalkasse DUO til to voksne og en gutt paa 12 og det er alltid nok mat. Mange av rettene er veldig mettende fordi de inneholder smör/flöte etc. For oss som spiser lite karbohydrater, blir det litt mye ris og pasta de gangene de leverer dette, men det er egentlig ikke saa ofte. Faktisk passer de fleste rettene bra i et LCHF kosthold. Har ogsaa fruktkasse og har vaert fornöyd der ogsaa, men unntak av at vi fikk paerer to uker, og det er eneste frukten vi ikke spiser. Resultatet ble at jeg laget en paeredessert av det i helgen, forresten, og det ble kjempegodt, saa ingen skade skjedd. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Adams matkasseHar du lyst til å dele oppskriften på pæredesserten? Vi spiser heller ikke pærer.
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Jeg trodde jeg hadde lagret min oppskrift som jeg fant paa nett, men jeg finner den ikke igjen. Det ligger imidlertid masser av ulike oppskrifter ute. Jeg brukte en hvor paerene ble kokt til kompott og ble servert med en smuldrepai og krem eller vaniljesaus. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Takk!
|
|
|
|
#18 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Adams matkasseVi har prøvd Adam i bare 1 uke, og synes ikke det var nok mat til 2 voksne og 2 barn (skulle være nok til 4 voksne). 3 kyllingfileter for eksempel. Eller 400 gram fiskeboller. Det ble i snaueste laget, og vi måtte spise veldig mye poteter eller pasta til for å bli mette. Nå får vi en ny kasse til uka fordi jeg glemte å avbestille, så da får vi se om det var tilfeldig at det var så lite forrige gang. Men kvaliteten var veldig bra på alle råvarene.
|
|
|
#19 |
|
Klar
|
Vi har holdt oss til Adam pga at de har to fiskeretter i uka, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på Adam og GL, men jeg syns ihvertfall det er veldig mye mat hos Adam. Vi er to voksne og to små barn, og det blir omtrent alltid rester. Vanligvis er det jo 700 gram fisk eller 600 gram kjøtt til hver rett, det holder i massevis her. |
|
|
|
![]() |
|
|