|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek
Ja. Eller å ta den helt ut andre veien og finne et eller annet tøft industrigulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
Jepp, vi har satset på det. Nå får de ikke leke med høytrykksspyler på rommet, og ikke ha med vann dit i det hele tatt før de har skjønt at vannet ikke skal havne på gulvet.
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg avbefaler furu på gulv på rom som har kontorstol med hjul på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJava: Huset vårt er fra 1935 så jeg vet ikke hvilket tre det er i gulvet (men det er heltre), men det er så bløtt at alt som faller på det kan poteniselt lage merker. Synes det er OK i et så gammelt hus, det "passer" på en måte, men ikke noe jeg ville ha valgt overalt.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Jammen det gjør jeg da ikke heller!
![]() |
![]() |
#6 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi har vinylcomfort korkgulv fra Wicanders. Utrolig flott, varmt, slitesterkt og lyddempende gulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg har inspisert kjøkkengolvet vårt, som er det som bærer mest preg av bruk. Det synes jo at noen bor her, det gjør det. Det er ikke sikkert ikke et pent parkettgulv. Det har fått noen djupe hakk, og under kjøkkenbordet, der det er sølt mest, er det tjue cm i skjøten mellom to bord som er blitt misfarga av væske som har rent ned mellom. Men jeg synes ikke det gjør noe, jeg synes uansett golv av ordentlig treverk er finere å se på.
![]() |
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi har hatt alloc laminat på kjøkken, stuer, gang og soverom i snart 7 år, med barn fra 0-9 år tilstede i alle årene, inkl vannsøl osv. Jeg er kjempefornøyd, men har ikke noe spesielt forhold til tregulv i utgangspunktet. Vil bare ha et gulv som ser bra ut, ikke trenger vedlikehold og lett kan rengjøres. *enkel*
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekEn samlet jury ser nå ut til å lande på parkett, siden jurymedlem 2 påstår man vil bli domfelt etter interiørloven dersom man legger noe annet enn ekte tregulv ved siden av Ottaskifer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekEtter råd her inne gikk vi for tynnparkett. Rimeligere enn annen parkett, bygger mindre, og virker solid. Rosafargen på bildet er ikke der i virkeligheten. Fargen på vegger og tak er Chi og Sommersne.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg skal legge enstavsparkett neste gang jeg legger parkett. Det er det fineste jeg vet om, og det varer i hundre år, minst. (Det blir en stund til jeg får ny parkett da, for billig er det jo ikke.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|