Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 12:57   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere som er i parkettfraksjonen, sverger dere til parkett i barnerom også?

For det er liksom litt av greia mi her, jeg trenger et ok utseende gulv som tåler litt, og som ikke må byttes om noen søler vann uten å tørke opp. Estetikk er ikke førstepri på barnerommene.

Ja. Eller å ta den helt ut andre veien og finne et eller annet tøft industrigulv. Jeg er generelt litt allergisk mot noe som prøver å se ut som noe annet. Plæstikk kan være toppen, men da synes jeg det skal få lov til å være plæstikk, og ikke tvinge det til å prøve å se ut som skifer, lissom.

Gummigulv, for eksempel! Superstas!

http://www.teppeabo.no/gummifliser_3...eS5xoCjN_w_wcB

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 21:50   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere som er i parkettfraksjonen, sverger dere til parkett i barnerom også?

Jepp, vi har satset på det. Nå får de ikke leke med høytrykksspyler på rommet, og ikke ha med vann dit i det hele tatt før de har skjønt at vannet ikke skal havne på gulvet.

Gammel 05-05-15, 13:18   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg avbefaler furu på gulv på rom som har kontorstol med hjul på.

Vi har heltre furugulv på et rom tidligere eier brukte som kontor, det er en fin grop der stolen sto. Jeg greier ikke bestemme meg for om jeg skal prøve å slipe det ned, eller bare legge parkett. Gropen er nemlig ganske dyp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 13:42   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Java: Huset vårt er fra 1935 så jeg vet ikke hvilket tre det er i gulvet (men det er heltre), men det er så bløtt at alt som faller på det kan poteniselt lage merker. Synes det er OK i et så gammelt hus, det "passer" på en måte, men ikke noe jeg ville ha valgt overalt.

Gammel 05-05-15, 14:02   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg blir litt sånn når noen faktisk velger laminat. :ærlig:

Jammen det gjør jeg da ikke heller!

Gammel 09-05-15, 20:49   #6
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vinylcomfort korkgulv fra Wicanders. Utrolig flott, varmt, slitesterkt og lyddempende gulv.
http://www.wicanders.com/en/collecti.../presentation/

Finnes i mange ulike "tresorter". Synes å huske at det var ganske dyrt, men prisen har nok gått noe ned etterhvert som det har blitt mer populært.

Vi har alaskan oak

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 09:45   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har inspisert kjøkkengolvet vårt, som er det som bærer mest preg av bruk. Det synes jo at noen bor her, det gjør det. Det er ikke sikkert ikke et pent parkettgulv. Det har fått noen djupe hakk, og under kjøkkenbordet, der det er sølt mest, er det tjue cm i skjøten mellom to bord som er blitt misfarga av væske som har rent ned mellom. Men jeg synes ikke det gjør noe, jeg synes uansett golv av ordentlig treverk er finere å se på.

Vi har også parkett på barnerommene, og den har ingen merker etter noe som helst, enda det blir stadig litt vannsøl der inne også.

Gammel 10-05-15, 11:46   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt alloc laminat på kjøkken, stuer, gang og soverom i snart 7 år, med barn fra 0-9 år tilstede i alle årene, inkl vannsøl osv. Jeg er kjempefornøyd, men har ikke noe spesielt forhold til tregulv i utgangspunktet. Vil bare ha et gulv som ser bra ut, ikke trenger vedlikehold og lett kan rengjøres. *enkel*

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 08:20   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

En samlet jury ser nå ut til å lande på parkett, siden jurymedlem 2 påstår man vil bli domfelt etter interiørloven dersom man legger noe annet enn ekte tregulv ved siden av Ottaskifer.

Juryen forhandler nå om ettstavs eller trestavs parkett.

(Jeg vil ha ettstavs, men er for gnien til å ville betale for det. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 08:22   #10
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så enstavs på OBS forleden dag, på tilbud. Kanskje verdt å sjekke ut?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 08:51   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Etter råd her inne gikk vi for tynnparkett. Rimeligere enn annen parkett, bygger mindre, og virker solid. Rosafargen på bildet er ikke der i virkeligheten. Fargen på vegger og tak er Chi og Sommersne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tynnparkett.jpg (149,2 KB, 21 visninger)
Gammel 11-05-15, 10:21   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal legge enstavsparkett neste gang jeg legger parkett. Det er det fineste jeg vet om, og det varer i hundre år, minst. (Det blir en stund til jeg får ny parkett da, for billig er det jo ikke.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.