Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 21:41   #1
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Jeg synes heller ikke at det er greit å lure kosttilskudd i voksne oppegående mennesker.

Gammel 06-06-07, 22:38   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voksne får ha vett på å se sine egne behov. Å lure i andre ting synes jeg ikke noe om, men å legge opp til en sunt kosthold og også anbefale forskjellige typer kosttilskudd og vitaminer er jo greit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:52   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vitaminer er ikke sukkertøy, man kan faktisk bli forgiftet av fettløselige vitaminer.

Dersom jeg ikke klarte å forholde meg til at mannen min nektet å ta kosttilskudd (dæsken døtte - jeg tror faktisk ikke han tar det, ikke jeg heller når jeg tenker meg om), og ikke heller kan informere ham til fornuft - så har jeg et problem. Hvis jeg velger å la det være et problem da.

Man kan ikke tvinge god helse på folk dessverre. Selv ikke indirekte.

Gammel 06-06-07, 22:54   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Kvinne forgiftet mannen sin med fettløselige vitaminer i smudien".

Gammel 06-06-07, 22:54   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ok, dårlig humor.

Gammel 06-06-07, 23:01   #6
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Selvsagt er det ikke greit!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 23:40   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg hadde vært i denne situasjonen tror jeg muligens jeg ville informert min mann om at jeg hadde kosttilskudd innblandet i maten hans, så fikk han selv velga om han spiste det eller om han heller lagde seg ny mat.
Jeg ville blitt sur om noen lurte meg til å spise noe jeg ikke ville ha, og jeg synes ikke det er greit å gjøre det mot andre heller.

Gammel 07-06-07, 00:56   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:35   #9
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

Er dette vanlig, eller kjenner vi samme person...

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 13:48   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Var det sånn du kom på idéen, altså?

Gammel 07-06-07, 19:02   #11
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Var det sånn du kom på idéen, altså?

Det er godt mulig at det var den historien (som jeg faktisk syntes var ganske morsom) som fikk meg til å se hvilke muligheter man har hvis man er en liten luring

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 16:15   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt mulig at det var den historien (som jeg faktisk syntes var ganske morsom) som fikk meg til å se hvilke muligheter man har hvis man er en liten luring

Hm. Her er vi litt forskjellige, ser jeg. Jeg synes det var ganske tragisk, egentlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:30   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det er nok dessverre ikke så uvanlig nei.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 01:01   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Prøver iherdig å spore tilbake:

Jeg hadde klikket aldeles om oen hadde lurt i meg noe som helst. Jeg er en informert kontrollfrik og vil absolutt VITE hva jeg gjør for klokheter og dumheter. Jeg er ikke noe glad i kunstige noentingsomhelst, heller ikke vitaminer, når det ikke er absolutt nødvendig. Jeg gir for eksempel ikke d-vitamindråper, men eksponerer heller barna for masse dagslys.

MEN: Jeg har en mann som tildels lever temmelig usunt. Han har en enorm forbrenning og er i tillegg opplært til å tro at det man legger på seg av er usunt, det man ikke legger på seg av er sunt. Og siden han ikke legger på seg av noe så er det likegyldig hva han spiser. Hvis han spiser lite så er det bra.

Dette sitter ganske dypt i bevisstheten hans, og jeg ønsker å snu det av tre grunner:
1) Han er en forbanna surpomp når han har lavt blodsukker. Det er derfor nødvendig for hele familien at han spiser jevnt. "Dessverre" er han en veldig pliktoppfyllende fyr som helst vil ha gjort ferdig alt mulig nyttig før han bevilger seg en spisepause... Og når han da skal spise så kan han putte i seg hva som helst: Pølserester? En kvart marsipankake? 2 epler? Samma det!
2) Jeg ønsker også for vår del at han holder seg sterk og sunn. Vi er et team og jeg tør ikke å tenke på hvordan det vil være om han blir syk...
3) Jeg er glad i ham og unner ham god helse

Men jeg nøyer meg med prinsipielt "legitime" metoder: Jeg lager maten og har dermed mye makt over hva han får i seg. Jeg kan forklare og fortelle og til dels mase: - Du MÅ spise etter at du har trent, fordi du ellers rett og slett ødelegger effekten av treningen! Her er en banan og et glass melk. - Nå er du sur og ufyselig! Gå og spis!

Til slutt går det inn. Får man håper.

Gammel 07-06-07, 11:37   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-06-07, 13:51   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er umoralsk å lure kosttilskudd i voksne mennesker, og unngår det helt eller delvis ved å gi min sjels elskede skikkelig næringsrik og sunn mat. Det har gått bra med oss. Jeg er mot å lure andre, kanskje mest å lure mannen i fht prevensjon, men jeg synes vel ikke man skal lure i noen piller, pulver eller medisiner heller.

Gammel 07-06-07, 14:05   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok, dårlig humor.

Nei, det kan det umulig være, for JEG lo jo høyt av det! Og av mye annet i denne tråden.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 15:13   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, det kan det umulig være, for JEG lo jo høyt av det! Og av mye annet i denne tråden.

Jeg også. Og da er det hvertfall ikke dårlig humor.

Gammel 07-06-07, 20:41   #19
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg og, så nå er vi tre.
Da er det umulig dårlig humor.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 08:51   #20
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man tilbyr sin mann en smoothies man har laget til seg selv -fordi blikket hans sier at han gjerne vil smake på godsakene som du har hatt tre Solaray Spektro-kapsler oppi, og to spiseskjeer Udo`s, ja, hva kan man gjøre? Ikke gidder jeg å forklare ham om alle ingrediense i smoothien.

Men å lure i voksne menn noe som helst er tåpelig. Voksne menn må ta ansvar for egen helse. Det blir derimot veldig annerledes med barna.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.