|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ustabil
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?
Sant nok. Men veldig mange gjør det til en sport å syte og klage, og kaver seg varme bare av det. Og så lager man seg problemer. Syns man det er for varmt å stå på kjøkkenet og lage middag, så dropp den varme middagen. Grill ute, spis salat eller kjøp baguetter hos bakeren. Det er mye man KAN gjøre for å tilpasse seg og lære seg og takle varmen. Hvis man bare vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg trivdes bedre i Finnmark jeg, med sommertemperaturer mellom ti og femten grader. Så glad er jeg i varmen. |
![]() |
![]() |
#63 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Junior her sitter med gips fra lysken og ned og det er varmt og enda varmere i denne varmen for han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen arbeidsplasser har uniform, andre har dårlig ventilasjon. Jeg jobbet på et utsalgssted en veldig varm sommer hvor Laban seigmenn smeltet til en geléklump i posene i vinduet og all sjokoladen ble hvit (temperaturskadet). Det hjelper ikke med skygge inne når temperaturen innendørs blir høy-høy. Jeg klarer å leve meg inn i at varmen i aller høyeste grad kan være et problem også på arbeidsplassen til tross for at jeg til dag har en jobb med übereffektiv air condition slik at jeg sitter i skjørt og T-skjorte med vifteovnen på full guffe.
![]() |
#65 |
Borte
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Fra onsdag blir det bedre tider for dem som klager på varmen og tristere tider for meg som liker sol og sommer. Håper endelig ikke dette var det vi fikk av sommer i år.
![]() |
#66 |
Ustabil
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg vil bare legge til noe. Noen av de problemene folk lager seg er for eksempel at man skal nekte barna å drikke saft (for gid, det drikker vi jo KUN til oldemors gullbryllup!), eller nekte dem is, eller nekte seg selv "usunne" ting. Når det er veldig varmt så må man sørge for nok å drikke, og det går ofte på bekostning av matlysten. Da gjør det ingenting om safta inneholder sukker, eller om barnet får 3 is på samme dag. Det gjør heller ingenting om barna bader både hos seg selv, hos naboen og på stranda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?At det er varmt ute er ikke noe problem - man trenger jo sjelden være ute så veldig mye, og jeg har vett til både å drikke mye og holde meg i skyggen. Klimaanlegget her på jobb tar dessverre ikke helt unna, og det er både for varmt og for dårlig luft der for tiden. Men det eneste ordentlige problemet jeg har med varmen er at leiligheten vår blir så fryktelig varm. Vi har alle vinduer åpne gjennom hele sommeren, vi har vifter på fullt i nesten alle rom, og slår av alle lys og PC-er såfremt de ikke er i aktiv bruk, men likevel er det sånn at varmen slår mot oss når vi kommer inn om ettermiddagen, og jeg synes det ofte er vanskelig å få sove.
![]() |
#69 |
villende
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?30 grader + på soverommet når man skal sove er pittelitt slitsomt. Jeg er veldig glad for at vi har skyggemuligheter ute. Og Snupp får liberale mengder både Lollipop og saft i varmen. Jeg syns faktisk det er enklere å få i ham mye vann når han først har fått litt saft, for da har han fått kjent litt på tørsten. Matlysten hans er dessuten helt borte, men frukt og litt grønnsaker spiser han da i det minste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Som god trønder klager jeg når det er så varmt ja. Jeg er rett og slett ikke så glad i så varmt vær. Vil ikke ha det slik... Vil ha sol og ok temperatur! |
![]() |
![]() |
#71 |
Har fått viljen sin
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?5,2 grader ute her. Går og finner frem varmekjeledressen igjen, og vintserstøvlettene. |
![]() |
![]() |
#76 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
By the Sea
|
Veldig enig i dette!
![]() |
#80 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg kan møte de andre Tromsøværingene |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|