Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det tabu å klage på varmen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-07, 14:11   #61
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det tabu å klage på varmen?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Alle tåler varmen på forskjellige måter bina, ikke alle er som deg.

Sant nok. Men veldig mange gjør det til en sport å syte og klage, og kaver seg varme bare av det. Og så lager man seg problemer. Syns man det er for varmt å stå på kjøkkenet og lage middag, så dropp den varme middagen. Grill ute, spis salat eller kjøp baguetter hos bakeren. Det er mye man KAN gjøre for å tilpasse seg og lære seg og takle varmen. Hvis man bare vil.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:11   #62
Albertine
Passiv

Standard

Jeg trivdes bedre i Finnmark jeg, med sommertemperaturer mellom ti og femten grader. Så glad er jeg i varmen.

Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:13   #63
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Junior her sitter med gips fra lysken og ned og det er varmt og enda varmere i denne varmen for han.

Og har jeg lyst til å klage på varmen, ja da gjør jeg det uten å ha dårlig samhvittighet for det, er glad vi alle er forskjellige og takler varmen forskjelligt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:14   #64
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Joda, men helt ærlig - hvor mange er det egentlig som jobber ute under den steikende solen uten mulighet for skygge? Ikke særlig mange. Inne kan det bli varmt, selvsagt, men til gjengjeld er det jo skygge inne. Så gjelder det å finne en påkledning som fungerer i varmen.

Jeg jobber jo i varmen jeg også. Og jeg ser ikke helt problemet med det.

Noen arbeidsplasser har uniform, andre har dårlig ventilasjon. Jeg jobbet på et utsalgssted en veldig varm sommer hvor Laban seigmenn smeltet til en geléklump i posene i vinduet og all sjokoladen ble hvit (temperaturskadet). Det hjelper ikke med skygge inne når temperaturen innendørs blir høy-høy. Jeg klarer å leve meg inn i at varmen i aller høyeste grad kan være et problem også på arbeidsplassen til tross for at jeg til dag har en jobb med übereffektiv air condition slik at jeg sitter i skjørt og T-skjorte med vifteovnen på full guffe.

Gammel 11-06-07, 14:17   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra onsdag blir det bedre tider for dem som klager på varmen og tristere tider for meg som liker sol og sommer. Håper endelig ikke dette var det vi fikk av sommer i år.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:19   #66
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil bare legge til noe. Noen av de problemene folk lager seg er for eksempel at man skal nekte barna å drikke saft (for gid, det drikker vi jo KUN til oldemors gullbryllup!), eller nekte dem is, eller nekte seg selv "usunne" ting. Når det er veldig varmt så må man sørge for nok å drikke, og det går ofte på bekostning av matlysten. Da gjør det ingenting om safta inneholder sukker, eller om barnet får 3 is på samme dag. Det gjør heller ingenting om barna bader både hos seg selv, hos naboen og på stranda.

En annen feil jeg mener mange gjør er at de jager ungene ut - "for vi sitter da ikke inne med dataen i DETTE fine været!". Så blir ungene varme, slitne, tørste - maser om saft - foreldrene blir sure fordi ungene maser og ikke greier å "kose seg" i godværet.... og så er man i gang. Mange er også på stranda absolutt hele dagen, i svært sterk sol, sterk varme og sterkt lys. Klart man blir kokt da. Babyer har ofte noe på hodet og holdes i skyggen, men de litt større barna oppholder seg i sola kanskje 10 timer i strekk. Det er jo ikke bra, spesielt ikke når de ikke er vant med sola.

De som tåler varmen dårlig bør holde seg innendørs eller i skyggen. Spesielt barn bør ikke utsettes for mye sol. Ikke bare fordi de blir overopphetet, men også fordi strålingen er ekstremt sterk til tider. La heller ungene sitte inne og spille dataspill, og la dem få så mye saft som de vil. Da går det jevnt over mye bedre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:24   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig mange har vel også aircondition på arbeidsplassen?

Ja, det har vi. I dag ble det bare målt 34 grader her hvor jeg sitter. Deilig.

Gammel 11-06-07, 14:31   #68
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At det er varmt ute er ikke noe problem - man trenger jo sjelden være ute så veldig mye, og jeg har vett til både å drikke mye og holde meg i skyggen. Klimaanlegget her på jobb tar dessverre ikke helt unna, og det er både for varmt og for dårlig luft der for tiden. Men det eneste ordentlige problemet jeg har med varmen er at leiligheten vår blir så fryktelig varm. Vi har alle vinduer åpne gjennom hele sommeren, vi har vifter på fullt i nesten alle rom, og slår av alle lys og PC-er såfremt de ikke er i aktiv bruk, men likevel er det sånn at varmen slår mot oss når vi kommer inn om ettermiddagen, og jeg synes det ofte er vanskelig å få sove.

Jeg klager likevel ikke så veldig mye, og synes godt folk kan begrense klagingen sin, men det gjelder nå alle andre emner man kan klage over også - det er kjedelig og nedbrytende å høre på mye klaging. Men jeg trives ikke veldig godt i varme, det gjør jeg ikke.

Gammel 11-06-07, 14:34   #69
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30 grader + på soverommet når man skal sove er pittelitt slitsomt. Jeg er veldig glad for at vi har skyggemuligheter ute. Og Snupp får liberale mengder både Lollipop og saft i varmen. Jeg syns faktisk det er enklere å få i ham mye vann når han først har fått litt saft, for da har han fått kjent litt på tørsten. Matlysten hans er dessuten helt borte, men frukt og litt grønnsaker spiser han da i det minste.

Når det er sagt, jeg sitter her med 30 grader på kontoret og nyter det. Jeg tror jeg er skapt for varmen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:41   #70
TBM
Passiv

Standard

Som god trønder klager jeg når det er så varmt ja. Jeg er rett og slett ikke så glad i så varmt vær. Vil ikke ha det slik... Vil ha sol og ok temperatur!

Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 18:30   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tja, jeg syns vel kanskje det er litt vel tidlig å klage på varmen, med mindre man er gravid eller har liten baby som ikke klarer å varmeregulere seg selv. Det relativt nye huset vårt er en bakerovn og Snupp sover i bare bleia, med pannekrøllen godt klistret fast i tinningen. Men jeg får meg ikke til å klage over varmen. Ikke ennå, når den har vært her så kort. Får vi en sommer som er like varm hele tiden så forbeholder jeg meg retten til å klage. Men jeg tviler på at det skjer før i slutten av august. Jeg elsker årstider, og dette er noe jeg kan leve med, like mye som jeg kan leve med tonnevis med snø om vinteren.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 18:35   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

5,2 grader ute her. Går og finner frem varmekjeledressen igjen, og vintserstøvlettene.

Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 18:49   #73
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

5,2 grader ute her. Går og finner frem varmekjeledressen igjen, og vintserstøvlettene.

Oj? Hvor bor du?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:15   #74
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar på regndressen og går ut og møter FaroutFishing....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:29   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klager ikke på goværet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:30   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare legge til noe. Noen av de problemene folk lager seg er for eksempel at man skal nekte barna å drikke saft (for gid, det drikker vi jo KUN til oldemors gullbryllup!), eller nekte dem is, eller nekte seg selv "usunne" ting. Når det er veldig varmt så må man sørge for nok å drikke, og det går ofte på bekostning av matlysten. Da gjør det ingenting om safta inneholder sukker, eller om barnet får 3 is på samme dag. Det gjør heller ingenting om barna bader både hos seg selv, hos naboen og på stranda.

En annen feil jeg mener mange gjør er at de jager ungene ut - "for vi sitter da ikke inne med dataen i DETTE fine været!". Så blir ungene varme, slitne, tørste - maser om saft - foreldrene blir sure fordi ungene maser og ikke greier å "kose seg" i godværet.... og så er man i gang. Mange er også på stranda absolutt hele dagen, i svært sterk sol, sterk varme og sterkt lys. Klart man blir kokt da. Babyer har ofte noe på hodet og holdes i skyggen, men de litt større barna oppholder seg i sola kanskje 10 timer i strekk. Det er jo ikke bra, spesielt ikke når de ikke er vant med sola.

De som tåler varmen dårlig bør holde seg innendørs eller i skyggen. Spesielt barn bør ikke utsettes for mye sol. Ikke bare fordi de blir overopphetet, men også fordi strålingen er ekstremt sterk til tider. La heller ungene sitte inne og spille dataspill, og la dem få så mye saft som de vil. Da går det jevnt over mye bedre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:34   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig i dette!
Mine to småspiste karer spiser uhorvelig mye is om dagen - og det er helt greit. Det er jo ekstremvær dette, og det eneste jeg er opptatt av er at de skal kjøles ned når de trenger det, og få i seg masse væske.

Gammel 11-06-07, 19:36   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Oj? Hvor bor du?

Tromsø. 4,6 grader nå.

Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:42   #79
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forbeholder meg rettten til å klage på varmen! Det er definitivt en ubehagelig ting.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:57   #80
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan møte de andre Tromsøværingene

Det jeg syns er litt rart er at enten så klages det på varmen, dersom den uteblir så klages det på at det er for kaldt...Men ikke vi her i byen, vi har ikke så store forventninger vi

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.