Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?
Under 4 timer 1 0,42%
4 timer 2 0,84%
4,5 timer 3 1,26%
5 timer 14 5,86%
5,5 timer 17 7,11%
6 timer 45 18,83%
6,5 timer 52 21,76%
7 timer 58 24,27%
7,5 timer 31 12,97%
8 timer 8 3,35%
8,5 timer 4 1,67%
9 timer 0 0%
9,5 timer 1 0,42%
10 timer 0 0%
Mer enn 10 timer 3 1,26%
Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-15, 19:15   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Jeg vil tippe 6,5-7 timer, og behøver egentlig 9.

Jeg kan forøvrig fint legge meg 01.00 fredag og sove til 11.30-12 lørdag, om jeg får lov.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 19:54   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Begynner å legge meg ca 23 og er som regel under dyna 2330 og står opp 07. Blir av og til vekt på natta av 1-åringen.

Gammel 27-08-15, 20:00   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

....

Sist redigert av Odelia : 08-08-18 kl 16:49.
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 20:43   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Svarte 4 timer, men så først etterpå at det stod "gjennomsnittlig" så da burde jeg svart "under 4 timer". Er alt for sein i seng, og sover som regel ikke før rundt 2:30, og har klokka på 06:15. Er som regel våken et par ganger innimellom der p.g.a. barn også. Og så jobber jeg jo netter, og får kun sovet etter halvparten av vaktene mine (altså de gangene jeg går på igjen, sånn i hovedsak). Til gjengjeld prøver jeg å sove et par timer før jeg skal på vakt så det blir vel gjennomsnittlig rundt 4 timer per natt der også.

Dette har funket helt fint frem til det siste året. Har ikke behov for mye søvn, og blir skikkelig daff og sløvet om jeg sover for mange timer, men kjenner at jeg nok har kjørt meg litt for hardt søvnmessig de siste årene så jeg ser frem til å kunne sove etter hver nattevakt i det minste om ett år når minstemor begynner i barnehagen.

Jeg hadde seriøst dødd. I hvert fall blitt syk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 20:58   #5
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Oi, nå føler jeg meg fryktelig sær. Jeg sover mellom ni og ti timer hver natt. Men det nå det som fungerer best for meg. Våken og uthvilt både hverdag og helg.
Gudene skal vite at jeg har levd med mye kortere søvn opp gjennom årene, men da har jeg og følt meg konstant trøtt og uopplagt. Mannen derimot, sover 5-6 timer og har aldri følt behov for mer.

Gammel 27-08-15, 23:00   #6
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde seriøst dødd. I hvert fall blitt syk.

Jeg og! Jeg har følt meg elendig denne uken, kvalm, trøtt og utslitt av mangel på søvn.

Gammel 27-08-15, 20:11   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Krysset av for 7 timer, varierer fra 7-8 timer.
Optimalt 8 timer.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 20:18   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger pinlig mye søvn, jeg sover fra ca 22.30-07 i hverdagene og fra 23.30- 9-9.30 i helgene. Trykket på 8,5 time i snitt.

Gammel 27-08-15, 20:22   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sover mellom 23.00 og 06.10 på hverdager, altså litt mer enn 7 timer. Det er litt lite for meg (hvilket mareritt å ha småbarn som både våknet kl. 05 og våknet flere ganger hver natt, fatter ikke hvordan jeg overlevde). Hvis barna er bortreist eller har ferie, sover jeg gjerne til 07, prioriterer søvn foran lengre frokost og sånt - må gå hjemmefra 07.20.

Når det er min sovedag i helga legger jeg meg like fullt kl. 23 fordi jeg er så gyselig trøtt, og da sover jeg gjerne til 10. Kunne sikkert sovet en time eller to til, men står opp fordi det er greit at dagen får begynne, på en måte.

Gammel 27-08-15, 20:34   #10
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Jeg prøver å komme meg i seng til midnatt, men sover ikke før ca.kl.00.30, og vekkerklokken står på 6.15. Så ca. 5,5 timer med søvn, fungerer helt greit.
Sover glatt til kl. 10 i helgene.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 21:04   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6-7 timer. Svarte 7 timer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 21:09   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg legger meg rundt 22 og legger bort telefonen 22:30, klokka ringer 05:50. Så lenge jeg holder meg til dette regimet så er jeg uthvilt. Mannen greier seg med seks timer, men jeg blir helt ødelagt av for lite søvn.

Gammel 27-08-15, 21:09   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte feil!! Jeg krysset av på 6.5 t før jeg sjekket FitBit'en min.

Denne uken har jeg sovet i snitt 7 timer og 11 minutter pr natt, forrige uke var der 7 timer 24 minutter.
Jeg sover mer i ukedagene enn i helgene, for i helgene blir jeg sittende lengre oppe, men våkner til samme tid uansett.

Gammel 27-08-15, 21:26   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte 5,5 time, som jeg tror er ganske riktig snitt.

Jeg sover ofte en halvtime på ettermiddagen da, så døgnsnittet er nok nærmere 6 timer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 21:28   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt fra 1 time til 12.
Men ca 6 timer i senga når jeg husker å ta tabletten min. Dvs de ukene jeg har gutta. Kan ligge lenger hvis jeg er alene.

Gammel 27-08-15, 21:30   #16
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

6 timer vanligvis.

Gammel 27-08-15, 21:44   #17
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte 6,5. Legger meg ofte ikke før 2330-00, og står opp 6. Burde hatt 7 timer, blir kanskje lettere nå dom det blir høst.

Gammel 27-08-15, 22:24   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-6 timer. Det er for lite, men utfordringen er at om jeg legger meg i skikkelig tid så sover jeg så dårlig.

Det føles bedre å sove kortere, men skikkelig søvn.

Gammel 27-08-15, 22:31   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

5-6 timer. Det er for lite, men utfordringen er at om jeg legger meg i skikkelig tid så sover jeg så dårlig.

Ja, det er noe med det. Når jeg legger meg ett-halv to, er jeg så trøtt at jeg nesten svimer av når hodet treffer puta. Det er vidunderlig. Jeg hater å ligge og vri meg og ikke så sove. Så tidlig som 23 tror jeg ikke jeg har hatt for vane å legge meg siden barneskolen.

Gammel 27-08-15, 23:39   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Der er jeg også. Det nytter ikke å legge seg tidligere, jeg sover bare dårligere av det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.