Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nektet homofile faddere (oa.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 21:26   #61
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)

Horribelt. Rett og slett.

Det slo meg plutselig at sønnen min har en lesbisk og en homofil fadder. Men presten som døpte ham fikk ikke vite noe om det, det hadde da overhodet ikke noe med saken å gjøre. (Det verste er at han kunne tenkes å ha murret litt over det også. Jammen glad det ikke ble noe snakk om noe sånt )

Gammel 20-06-07, 22:07   #62
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg ingen homofile godt nok til at jeg har noe ønske om at de skal være fadder for barna mine. MEN; allikevel er jeg VELDIG glad at vi hører til Vålerenga kirke. Der har vi en prest som veldig åpenlyst har uttalt at homofile er fullt ut akseptert.

Jeg vet jo ikke hvilken legning mine barn for, og det ville føles veldig feil om de ble døpt av noen som ikke hadde respektert dem for det de var.

Gammel 20-06-07, 22:41   #63
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg hadde gjort nøyaktig det foreldrene gjør her: Gått til avisa og hengt ut tosken før jeg gav barna mine en sermoni uten kirken.

Signerer!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:47   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Selvfølgelig hadde ikke en slik prest fått døpe mitt barn.

Gammel 21-06-07, 00:50   #65
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg var forresten fadder for niesen min i fjor. Var fadder"par" sammen med broren til moren til barnet. Vi er IKKE sammen og han er samboer med en annen. Altså kanskje litt "fadder-utro" eller noe da. .. lurer på hvordan han presten ville tatt det.

Hva er "fadder-tro" da? Jeg er en av to faddere til min bestevenninne. Den andre fadderen er bestekameraten til barnefaren. Er det en rar fadderkombinasjon?

Gammel 21-06-07, 08:11   #66
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hva er "fadder-tro" da? Jeg er en av to faddere til min bestevenninne. Den andre fadderen er bestekameraten til barnefaren. Er det en rar fadderkombinasjon?

Nei, det er jo ikke noe krav at fadderne skal ha noe som helst forhold til hverandre. Men jeg ser at mange velger et (eller flere) par når de skal velge faddere. Vi har ikke noen "offisielle" faddere, for ungene er ikke døpt. Men Storesøsters uoffisielle fadder (dvs. en voksenperson utenom familien som har "tantefunksjon") er lesbisk.

Gammel 21-06-07, 21:21   #67
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er rart at det er opp til den enkelte prest å bestemme slikt.

Min nevø har et homofilt par som faddere - var aldri noe bråk rundt det.

Gammel 21-06-07, 21:24   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Synes det er rart at det er opp til den enkelte prest å bestemme slikt.

Er det virkelig det, da? Han får jo korreks fra biskopen.

Gammel 21-06-07, 22:13   #69
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det virkelig det, da? Han får jo korreks fra biskopen.

Ja, og heldigvis at det er en oppegående biskop uten lignende forvrengte tanker slik som denne skrekkelige presten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.