|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Nektet homofile faddere (oa.no)Prest nektet homofile faddere
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det er det verste...
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Skjønner ikke helt hvorfor folk føler trang til å opplyse presten om sin seksuelle legning jeg? Det er jo helt uvesentlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)
De gjorde jo ikke det. Presten spurte når han så at de to mannlige fadderene hadde samme adresse.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Skjønner fortsatt ikke at de gadd svare. Han har ikke noe med om de har sex eller ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Prester er s, folk flest, noen er ser på homofili som styggdommen selv, mens andre ikke har noen problemer med det i det hele tatt.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg var forresten fadder for niesen min i fjor. Var fadder"par" sammen med broren til moren til barnet. Vi er IKKE sammen og han er samboer med en annen. Altså kanskje litt "fadder-utro" eller noe da. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg blir overholdet ikke overasket over slike historier og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt at andre blir det heller. Det er da et kjent faktum at det ikke er så veldig høyt oppunder taket i den norske kirke? De aller fleste prester i Norge deler nok akkurat samme syn som denne presten og det er nok ikke så kontroversielt som det man virkelig skulle håpe det var. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Getting in tune
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg ville i utgangspunktet ikke døpt et lite barn i det hele tatt, men selvsagt ville jeg ikke drømt om å bytte faddere!
|
|
|
#14 |
|
Trøtt
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Dette ryster meg faktisk. En ting er at presten på grunn av personlig overbevisning, i kraft av sitt yrke, velger å si nei til homofile faddere, det som er verre er at han proever å gjemme seg bak en lov som ikke eksisterer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Jeg har opplevd det stikk motsatte.
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Det er jo flott for deg men nå er det jo slik at prester som er "liberale" i sine holdninger til homofile jo er ganske så "kjente" i Norge nettopp fordi de er i mindretall. At Kvarme ble biskop i Oslo var egentlig ikke noe kontroversielt for hans holdninger ovenfor homofile representerer nok mer en snittet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Helt konge
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg blir ikke lengre overrasket over utspillet fra kirkens mørkemenn, men jeg blir fremdeles trist. Jeg ville i utgangspunktet ikke døpt mine barn, men skulle jeg nå ha gjort det ville jeg ikke drømt om å bruke en prest med de holdningene. Å bytte faddere ville ikke vært oppe til vurdering en gang. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lisa, du blander kortene. Det prestene har problemer med, er ikke homofile generelt, men homofile prester som lever i partnerskap.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Hva er "fadder-tro" da? Jeg er en av to faddere til min bestevenninne. Den andre fadderen er bestekameraten til barnefaren. Er det en rar fadderkombinasjon?
|
|
|
#20 |
|
Audacious
|
Nei, det er jo ikke noe krav at fadderne skal ha noe som helst forhold til hverandre. Men jeg ser at mange velger et (eller flere) par når de skal velge faddere. Vi har ikke noen "offisielle" faddere, for ungene er ikke døpt. Men Storesøsters uoffisielle fadder (dvs. en voksenperson utenom familien som har "tantefunksjon") er lesbisk.
|
![]() |
|
|