|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Nektet homofile faddere (oa.no)Prest nektet homofile faddere
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det er det verste...
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Skjønner ikke helt hvorfor folk føler trang til å opplyse presten om sin seksuelle legning jeg? Det er jo helt uvesentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)
De gjorde jo ikke det. Presten spurte når han så at de to mannlige fadderene hadde samme adresse.
![]() |
#6 |
Pauset
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg var forresten fadder for niesen min i fjor. Var fadder"par" sammen med broren til moren til barnet. Vi er IKKE sammen og han er samboer med en annen. Altså kanskje litt "fadder-utro" eller noe da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Skjønner fortsatt ikke at de gadd svare. Han har ikke noe med om de har sex eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg blir overholdet ikke overasket over slike historier og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt at andre blir det heller. Det er da et kjent faktum at det ikke er så veldig høyt oppunder taket i den norske kirke? De aller fleste prester i Norge deler nok akkurat samme syn som denne presten og det er nok ikke så kontroversielt som det man virkelig skulle håpe det var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Getting in tune
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg ville i utgangspunktet ikke døpt et lite barn i det hele tatt, men selvsagt ville jeg ikke drømt om å bytte faddere!
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
Jeg har opplevd det stikk motsatte.
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Dette ryster meg faktisk. En ting er at presten på grunn av personlig overbevisning, i kraft av sitt yrke, velger å si nei til homofile faddere, det som er verre er at han proever å gjemme seg bak en lov som ikke eksisterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Det er jo flott for deg men nå er det jo slik at prester som er "liberale" i sine holdninger til homofile jo er ganske så "kjente" i Norge nettopp fordi de er i mindretall. At Kvarme ble biskop i Oslo var egentlig ikke noe kontroversielt for hans holdninger ovenfor homofile representerer nok mer en snittet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helt konge
|
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg blir ikke lengre overrasket over utspillet fra kirkens mørkemenn, men jeg blir fremdeles trist. Jeg ville i utgangspunktet ikke døpt mine barn, men skulle jeg nå ha gjort det ville jeg ikke drømt om å bruke en prest med de holdningene. Å bytte faddere ville ikke vært oppe til vurdering en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Idiotisk.Tenk å sammenligne homofile med pedofile Sist redigert av nikki : 20-06-07 kl 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg er helt på linje med Blondie i denne saken. En ting er om han, på et prinsipielt grunnlag, ikke ønsket å døpe et barn med homofile faddere. Men det å henvise til en lov som ikke eksisterer og å sammenligne homofili med pedofili, det er langt over grensen av hva jeg synes en prest bør gjøre.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det er fryktelig opprørende å lese slikt som dette, ikke overraskende, men opprørende.
![]() |
#20 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg hadde gjort nøyaktig det foreldrene gjør her: Gått til avisa og hengt ut tosken før jeg gav barna mine en sermoni uten kirken.
![]() |
|
|