Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du (hatt) brevvenn?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du / har du hatt brevvenn?
Har hatt brevvenn 106 77,37%
Har hatt og har fortsatt brevvenn 13 9,49%
Har hatt brevvenn, men nå mailer vi i stedet 11 8,03%
Jeg oppdaget skrivelysten på forum 2 1,46%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver skjelden noe på forum :lesehest: 1 0,73%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver ikke noe på forum :sjenert: 0 0%
Annet (beskriv) 4 2,92%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 22:40   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg fikk en brevvenn gjennom en internasjonal brevvennklubb da jeg var 10 år. Hun er fra Skottland. Vi er jevngamle og har holdt kontakten via brev, kort og email siden den gang. Vi har aldri møtt hverandre, men det hadde vært kjempekoselig å møte henne en gang om det ble mulig for vi føler jo at vi kjenner hverandre.

Gammel 10-08-07, 23:28   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt mange brevvenner fra inn- og utland. Hun jeg holdt lengst kontakten med var Akiko fra Tokyo. Hun skrev nydelig med fyllepenn på tynt, tynt papir og vi ga hverandre bursdagsgaver. Jeg skrev med kulepenn på linjeark.

Jeg tror vi fortsatte til 2. året på universitetet, faktisk!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:07   #3
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ei når jeg var yngre, litt morsomt når dama fant meg igjen på facebook. (Ikke det at det har blitt mange meldinger frem og tilbake altså)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:16   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har hatt mange brevvenner, over 40 på det meste samtidlig. men så ble jeg gravid, var kvalm og i veldig dårlig form form, presset meg til å skrive noen brev alikevel, fordi jeg synes jeg måtte. ble til slutt veldig lei brevskrivingen. og forbandt det med å være kvalm. så jeg kuttet ut all brevskriving. men har kontakt med noen av de over telefon, og et besøk en gang eller to i året. Har i det siste funnet 4 tidligere brevvenner på nettby også, så jeg har litt kontakt med dem der. synes det er enklere å sende et brev nå og da på nettby enn å sitte med skriveblokka å skrive.
Savner ofte brev i postkassa da. men tør liksom ikke å starte opp med brevskriving igjen fordi jeg er redd for å ikke greie å følge opp.
Hadde brevvenner fra jeg var 8 til jeg var litt over 30 år.

Gammel 06-01-08, 00:27   #5
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde brevvenn da jeg var lita, men var svært dårlig på å svare

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 09:05   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde en super brevvenn da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Hun kom fra Birmingham og vi reiste på besøk til hverandre mange ganger i disse årene. Dessverre virket det som om vi vokste fra hverandre da vi tok fatt på livet etter skolen, men vi har hatt sporadisk kontakt siden også.

Gammel 06-01-08, 11:09   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt flere brevvenner. Koselig synes jeg. Det er noe med det å få et brev i postkassen i stedet for bare regninger.

Gammel 06-01-08, 14:07   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Milde himmel, som jeg har skrevet brev oppigjennom årene!
Det begynte med min bestevenninnekusine, som bodde tre og en halv mil unna meg- så vi så hverandre altfor sjelden.
Hun og jeg skrev brev til hverandre fra vi lærte oss å skrive.
Så fikk jeg noen andre, mer perifere i 12-årsalderen, men da jeg flyttet sørover samme år, gikk all min brevskrivningstid på å holde kontakten med gamle venner.
Nye venner kom til etterhvert, andre falt fra.
Jeg skrev faktisk brev helt til jeg gikk ut fra videregående - etter det har jeg blitt sørgelig sløv.

Gammel 06-01-08, 14:36   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt uhorvelig mange brevvenner! Særlig da jeg var i ungdomsskole-alder. Jeg var stadig på jakt etter noen som gadd å skrive så lange brev som jeg selv gjorde, og dumpet nok en del som ikke levde opp til mine høye krav

Men de gode brevvennene mine ga meg utrolig mye glede - i ei tid da jeg ikke hadde noen venner ellers. Å åpne postkassa og finne et tykt brev fra den aller beste, var jo en drøm etter en kjip skoledag

Gammel 06-01-08, 14:47   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde noen brevvenner som lita, men det var vel i 10-12 års alderen.

Ei som har blitt en svært god venn er ei jeg ble kjent med på SnartGravid i 2001. Vi begynte å sende hverandre PMer og etterhvert mail.
Nå har vi nesten daglig kontakt på mail eller telefon men har ennå ikke møtt hverandre. Håper kanskje vi kan klare å få til det i 2008 !

Gammel 07-01-08, 20:38   #11
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg hadde en hel haug med brevvenner da jeg var mindre ja.
Husker det nesten var kamp innad i jentegjengen om hvem som hadde flest brev venner, og det var alltid stas med utenlandske brevvenner husker jeg.

Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:57   #12
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har vel hatt ca 30 forskjellige brevvenner siden jeg var ca 6 år tror jeg. Har to igjen og hun ene av de to er vel den jeg har hatt nest lengst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.