Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sannhetens øyeblikk: Den engelske pasienten

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Elsker eller hater du Den engelske pasienten?
Elsker 31 53,45%
Hater 27 46,55%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 22:21   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sannhetens øyeblikk: Den engelske pasienten

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

(Lunkne eller likegyldige folk får ikke lov til å svare.)

Jeg har skrevet ca. 5 innlegg tilsammen de siste to ukene, så jeg forbeholder meg retten til å svare i hvilke tråder jeg vil.

Det jeg skulle si var at jeg innser at jeg aldri blir noen filmfreak. Elske eller hate Den engelske pasienten? Hvem gjør sånt?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:21   #62
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg griner minst to liter saltvatn kvar gong eg ser Broene i Madison County :innrømmer:

Kva med stekte, grønne tomater?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:38   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg griner i bøtter og spann både på Broene i Madison County og Stekte Grønne Tomater. På Broene begynner jeg riktignok ikke å gråte før på slutten, når hun sitter i bilen og vurderer å hoppe ut for æ være sammen med sin sjels elskede.

Stekte Grønne Tomater begynner jeg å grine sånn ca to minutter ut i filmen, når de trod Buddy (?) har blitt drept av toget.

Hva med Steel Magnolias?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:40   #64
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker!

Gammel 30-07-07, 22:42   #65
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sann apropos: fins det nokon andre enn meg som likar Kristin Laveransdatter? Eg har elska den filmen sidan eg var 14, men har aldri møtt anna enn spott og spe!

Gammel 30-07-07, 22:43   #66
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg griner minst to liter saltvatn kvar gong eg ser Broene i Madison County :innrømmer:

Nei, nei!
Clinter'n med tårer i øynene?

:spy:

Gammel 30-07-07, 22:44   #67
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei, nei!
Clinter'n med tårer i øynene?

:spy:

Ikkje han, men Meryl. Den perfekte husmora som veit kva ho må, men likevel kva ho vil... Det er så uendeleg kvardagsromantiskvondt!

Gammel 30-07-07, 22:48   #68
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han inderen ... (Man snakker ikke nedsettende om Divines yndlingsmann .... ALDRI!)

Og nå, mens jeg lette etter et bilde der han tar av seg turbanen (nå må alle gispe henført), ser jeg at det er han i LOST!

Gammel 30-07-07, 22:50   #69
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den engelske pasienten: .

Jeg måtte bare ha mer etter å ha sett filmen, og gikk løs på boka (vanligvis er det omvendt; boka først og så filmen). Og måtte gråte en skvett igjen da jeg kom til huleepisoden.

Fantastiske skuespillere, utrolig sterk handling, spesiell stemning - en av mine desiderte filmfavoritter.

Gammel 30-07-07, 23:00   #70
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sann apropos: fins det nokon andre enn meg som likar Kristin Laveransdatter? Eg har elska den filmen sidan eg var 14, men har aldri møtt anna enn spott og spe!

Jeg elsker bøkene enda mere.

Ang hovedspm. Ja jeg likte fillmen svært godt men min yndlingsfilm er og blir "Åndenes hus" Den elsker jeg

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 23:02   #71
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

men min yndlingsfilm er og blir "Åndenes hus" Den elsker jeg

Er vi tvillingar?

Gammel 30-07-07, 23:03   #72
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Er vi tvillingar?

Sikkert

Gammel 30-07-07, 23:13   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

min yndlingsfilm er og blir "Åndenes hus" Den elsker jeg

Å, går det an? Jeg synes Åndenes Hus er en usedvanlig dårlig film (ikke minst gitt forutsetningene).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 23:23   #74
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Å, går det an? Jeg synes Åndenes Hus er en usedvanlig dårlig film (ikke minst gitt forutsetningene).

Ja det går ann men boken var typisk nok enda bedre og skrevet av en forfatter som jeg liker svært godt Isabel Allende.

Gammel 30-07-07, 23:57   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det går ann men boken var typisk nok enda bedre og skrevet av en forfatter som jeg liker svært godt Isabel Allende.

Ja, jeg synes boken er fabelaktig, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:34   #76
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

.På Broene begynner jeg riktignok ikke å gråte før på slutten, når hun sitter i bilen og vurderer å hoppe ut for æ være sammen med sin sjels elskede.

Ja, den scenen er en av de mest hjerteskjærende scenene jeg vet om. Jeg blir helt ødelagt av å se den.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:37   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og nå, mens jeg lette etter et bilde der han tar av seg turbanen (nå må alle gispe henført), ser jeg at det er han i LOST!

Det er en grunn til at jeg tror at jeg kommer til å like filmen bedre nå ... :enkel sjel:

Gammel 31-07-07, 08:40   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den scenen er en av de mest hjerteskjærende scenene jeg vet om. Jeg blir helt ødelagt av å se den.

Jeg blir helt ødelagt av å se at Clint Eastwood (som regissør) har valgt seg selv til en rolle han er altfor gammel til!! Jeg leste boka etter å ha sett filmen, bare for å se om den var bedre. I boka er det veldig liten aldersforskjell på hovedrolleinnehaverne, mellom Meryl Streep og Clint Eastwood er det ca. 20 år.

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å leve meg inn i historien uansett, men for meg blir det litt sånn "Herregud, er hun SÅ desperat at hun forelsker seg i en søttiåring som tilfeldigvis kjører forbi ....jaja." Hadde det ikke vært for aldersforskjellen og at jeg liksom ikke ser noe kjemi med Clintern, så kunne det sikkert vært en historie jeg kunne levd meg inn i.

Kristin Lavransdatter og Åndenes hus: Dårlige filmer basert på bra bøker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:56   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

"Herregud, er hun SÅ desperat at hun forelsker seg i en søttiåring som tilfeldigvis kjører forbi ....jaja."

Din kyniker! Men er en enig i at CE burde valgt noen andre enn seg selv. Han er ikke helt min tekopp. Altfor gammel.

Gammel 31-07-07, 09:12   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din kyniker! Men er en enig i at CE burde valgt noen andre enn seg selv. Han er ikke helt min tekopp. Altfor gammel.

Jeg syns han passet perfekt jeg. Og han var absolutt mye mer spiselig enn i boka. Jeg minns at jeg syntes forfatteren hadde et ganske selvforherligende syn på seg selv (hvis man går ut i fra at den er sånn semi-selvbiografisk).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.