|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Pusher minsten sånn at han kommer ut av senga og er klar til kl. 9. Det går overraskende bra. Tror jammen at han synes det er litt stille med denne isolasjonen for han har gått tur med vofsen hver dag og har vært ganske flink med innleveringene. Det er også fin tilbakemelding fra lærerene, vi får også så det er egentlig bedre respons nå enn til vanlig. (noe jeg har etterlyst)
|
|
|
|
#3 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Unødvendig av de.
|
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Har ikke noe særlig mer tid til overs her. Jeg bor bare 3 min gangavstand fra jobben, så de seks minuttene reflekterer jeg ikke noe særlig over.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Enig! Og jeg har normalt travle dager på jobb også. Men, dette blir nok en vane.
05 og 08 Sist redigert av millact : 19-03-20 kl 00:23. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Ungene mine greier skolegreier fint selv. Men jeg tror ikke jeg hadde gått i bakken hvis ikke. Har sendt beskjed til læreren at vi ikke rekker å følge så mye med, og at hun får si fra hvis det blir helt galt. Fikk tilbakemelding om at han burde skrive lengre tekster så det har jeg mast litt på.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har et håp om at det skal gå seg til og at jeg får mer overskudd etterhvert. Vi får se.
|
|
|
#10 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har ikke så mye tid til ting som krever tilstedeværelse, da førsteklassingen vår har tre ganger så stor arbeidsmengde som femteklassingen, og trenger ganske konstant veiledning.
|
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?På jobb er det hektisk, men jeg får unna ting som "skulle/burde" ha vært gjort.
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Siden jeg jobber med IT, så ble det ikke mindre jobb i disse dagene. Barna kommer i morgen, så da kan jeg avspasere noe jobbtid for å følge opp skolearbeid med de.
|
|
|
#13 |
|
♡
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg sitter i beredskapsgruppe som gir mye mer jobb enn vanlig og sitter i onlinemøter fra 9-4. Det suger energi. Men jeg passer på å få spist frokost med barna med stearinlys og kos og det blir hyggeligere middager som kan putre mens jeg jobber. Brød har jeg også bakt. I morgen har jeg en hyggeligere kalender, så da skal jeg jammen gå tur med hunden midt på dagen.
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Ingenting. Jeg trodde jeg kom til å få litt bedre tid med hjemmekontor siden "alt det andre" som plutselig dukker opp i løpet av en dag på skolen nødvendigvis må forsvinne. Vel, det viser seg at det dukker opp digitalt i stedet- |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Samme her. Jobber meir enn noen gang. Men eg klager ikkje, og eg veit at rausheten og forståelsen hos elever og kolleger, er stor, sjølv om ikkje opplegga mine er så spennande heile tida.
|
|
|
|
#16 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har heller ikke mye mer tid, men jeg disponerer den tiden jeg har annerledes.
|
|
|
#17 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hva har du plutselig fått tid til?De sier jo at denne pandemien tydeliggjør veldig store ulikheter både i type jobb og ansvar. Jeg er i en jobb som er av dem som aldri vil bli stengt eller som kan gjøres hjemmefra, og jeg kan nesten ikke huske sist jeg var så sliten eller jobbet så mye. Og jeg får nesten inntrykk av at det er litt enten eller - enten så har man gode dager i feriemodus med oppussing og Coronaferie på hytta, eller så er det skummelt og sinnsykt travelt. Enten fordi man er i førstelinja, eller fordi man er i en utsatt bransje hvor permitteringene sitter løst.
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Det er mye mellom der altså. Men altså, om man til vanlig er vant til overtid fra 21-24 hver kveld og fortsetter med det, er det mulig å redusere arbeid på dagen en god del. Med små barn i hus er det noen reelle begrensninger rett og slett. Og da hjelper det ikke å stresse. Man vil jo da se annerledes på det enn om man er vant til å ha all kveldstid til fri disp og nå mister det. Hva det er å ha det travelt og ikke, er veldig relativt, og folk har ulike grenser for hva de føler er naturlig tilpasning. Da snakker jeg selvsagt ikke om førstelinje i helsevesen og annet samfunnskritisk. De er i en helt annen situasjon selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg tror også at elevene overlever å ikke levere. Men når læreren (ikke klasseforstander for hun har studiedag, men den læreren de vanligvis har onsdag, uteskoledag, etterlyste lagring av innlest norsklekse sånn i 13-tiden, som jenta ikke hadde rukket gjøre før hun ble sendt på uteskole med naboen, så ble hun fortvila.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Og da synes jeg læreren er på bærtur og jeg hadde meldt fra til skolen. Vi drar utetiden midt på dagen så lenge vi kan og synes det er bra så lenge ungene koser seg ute. |
|
|
|
![]() |
|
|